Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-10-15 00:15 | |
![]() | Näcken som jag skrev om innan finns kvar för väldigt många. Många andar gör så för att få uppmärksamhet. Just din mormor har kanske inte kommit så långt än. Och precis som vi levande gör olika saker på olika sätt gör även dom på andra sidan det. Sen är det nog inte frågan om att krångla till det:) Vid nästa besök kanske anden gör det | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-15 00:17 | |
![]() | le-lou 2010-10-14 23:58 le-lou, svaret på dina frågor; du förstår att näcken och älvor mfl är ytterst känsliga varelser. Förr kunde de komma och besöka oss här nere på jordelivet, men se, den tiden är hopplöst förbi, och orsaken till det kan stavas med följande ord; M.I.L.J.Ö.F.Ö.R.S.T.Ö.R.I .N.G :( Luften är smutsig och de små älvornas känsliga lungor klarar inte av den, och då orkar de inte längre dansa på ängarna och på så sätt glädja oss arma människobarn. :( Och bäckarna är förorenade. Näcken kan inte bada längre. :( Så de har fått söka sig upp till högre dimensioner. Nu är det endast telepati som gäller - där högt uppifrån. *suckar djupt, mycket djupt av bedrövelse* :( | |
| le-lou | 2010-10-15 00:19 | |
![]() | "En snarlik men harmlös och mycket vanlig typ av upplevelser är de så kallade änkesyner som kan inträffa för efterlevande till avlidna personer (Rees, 1971; Olson et al., 1985; Grimby, 1995). Den efterlevande änkan eller änklingen kan uppleva mycket påtagliga och ihållande förnimmelser av att den avlidne är närvarande och dessa upplevelser är så vanliga att de är regel snarare än undantag." Oj oj, jag hittade min sida märkte jag. Läs och njut. Och det menar jag. Neuroteologi, shit vad spännande ! www.anst.uu.se/dla05...ol ogi.html | |
| le-lou | 2010-10-15 00:21 | |
![]() | tompas syrra - jo jag misstänkte nåt liknande faktiskt. | |
| Måns_E | 2010-10-15 00:24 | |
![]() | Ja då kanske det är dags att återuppta häxbränningen också? Jag menar de verkade ju tydligen ha betydligt större koll förr än vad vi idag har genom vår naturvetenskap som inte ens har plats för spöken och troll! | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-15 00:29 | |
![]() | Inte så tokig idé alls Måns_E. Vems ska vi bränna först då? Häxan Maud? ;) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-15 00:38 | |
![]() | I exakt samma minut som min pappa dog...så ringde jag till sjukhuset. inte nog med det...en blomma slog ut precis då. eller ett blad på min benjaminfikus. det här är sant...om jag tror på naturvetenskap eller annat. tja,vet ej. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-15 00:39 | |
![]() | Äh,jag har nog bara timing. | |
| le-lou | 2010-10-15 00:40 | |
![]() | noterar lite kyligt att inte många läst min fin fina länk. :( Antog nog att det skulle ge samma effekt som att visa en rökare filmer på hur farligt rökning är. Man undviker gärna sånt för att kunna fortsätta tro det man nu vill. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-15 00:42 | |
![]() | Det är överkurs för mig,le-lou. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-15 00:45 | |
![]() | Eller så är det flera som tänker som jag... Jag klickar ytterst sällan på några länkar, för jag tycker att det är så jobbigt med förkylningar - eller virus eller allt vad man nu kan bli smittad av. | |
| le-lou | 2010-10-15 00:49 | |
![]() | våga stirra sanningen i vitögat. Det är en text på svenska, en nätt liten avhandling om olika paranormala fenomen och väldigt lättläst och begripligt uppstyltat. Den tar upp flera intressanta aspekter och det blev en aha-resa för mig åter igen. "Bokkapitel publicerat i Årsbok 2002 för Föreningen Lärare i Religionskunskap (FLR) med temat "Mellan vidskepelse och vetenskap. Att tro, att tvivla - och att veta."" Ingen fara på taket. | |
| le-lou | 2010-10-15 00:50 | |
![]() | (länken går med andra ord till Uppsala Universitet) | |
| dracena | 2010-10-15 01:07 | |
![]() | Tack för länken Le-Lou, jag har sparat den i min "anti-woo arsenal". | |
| _abc_ | 2010-10-15 01:17 | |
![]() | Förstår ni inte, ni som tror på sådant att det väcker en viss irritation när ni faktiskt är så arroganta att ni påstår sådana saker som ni gör? Det är väl därför vi vill höra vad ni har för bevisföring och när inte det sker vill man ju självklart sätta er på plats för er arrogans, svenskar gillar inte arroganta människor. "Citerar fritt från Bill Maher: "To people who say they know what happens after you die. You don't know, because I don't know. And you don't possess mental powers that I don't. Instead of arrogance saying you have answers for the unexplanable, religious people (och de som tror på övernaturligheter också) arrogantly say they have answers. While science more humble stay sceptic and want proof for extraordinary claims. It is important for mankind to be humble if we want to live together in peace tomorrow."" Inse, ni är jättearroganta. | |
| Leopardhonan | 2010-10-15 01:27 | |
![]() | "Man undviker gärna sånt för att kunna fortsätta tro det man nu vill." Varför lämnar du inte bara tråden och låter folk "tro" vad dom vill då?Det känns som du klankar ner på väldigt många i den här tråden trist nog. Vi vet vad du tycker nu du har sagt det X antal gånger.. Låt oss andra berätta utan att du ska säga att det inte existerar efter varje inlägg. Tycker jag tra la la.. Och ang. Terry EVans.. hur kunde han säga till min kompis att hennes morfar bad henne laga fönstret på vinden som hon försökt stänga varje kväll? Kan du förklara det? Ingen kan nog förklara det, men att han skulle vara en bluffmakare är bullS*it | |
| Leopardhonan | 2010-10-15 01:31 | |
![]() | Vet du ens vad arrogant betyder abc, du är riktigt rolig.. Ha ha.. arrogant 1.Som upplevs (alltför) otrevlig, intresserad av sig själv och ointresserad av andra individer och deras ståndpunkter, ibland rent överlägsen och föraktande andra individer eller deras ståndpunkter Hm. Vem är arrogant här.. hm hm.?? Vem har sagt att VI VET vad som händer, vi berättar vad som hänt... läs tråden....... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-15 01:32 | |
![]() | "Finns så mååånga som är så anti angående andra sidan som tror att man är helt psykiskt störd typ om man berättar att man varit med om nåt, snälla nu vill jag höra era historier, visa nu hur många vi är som har haft kontakt med andra sidan på nåt vis" Vi på andra sidan om Andra Sidan nämns ju i första inlägget så jag tycker vi är inbjudna att delta. Ni ska ju visa oss. Ska vi bara tyst titta på eller? | |
| _abc_ | 2010-10-15 01:43 | |
![]() | "1.Som upplevs (alltför) otrevlig, intresserad av sig själv och ointresserad av andra individer och deras ståndpunkter, ibland rent överlägsen och föraktande andra individer eller deras ståndpunkter " Det låter precis som majoriteten av er sida. När min sida välkomnar alla nyanser av vetenskap som finns i världen och där ni vill påstå att det finns en exakt, precis onaturlig händelse/varelse som finns, just för att DU/NI sett den/det. Samtidigt som ni föraktfullt ser oss som cyniska "internettroll" istället för upplysta som er kring den gällande arten av onaturligt. | |
| dracena | 2010-10-15 04:53 | |
![]() | Leopardhonan skrev: Och ang. Terry EVans.. hur kunde han säga till min kompis att hennes morfar bad henne laga fönstret på vinden som hon försökt stänga varje kväll? Kan du förklara det? Ingen kan nog förklara det, men att han skulle vara en bluffmakare är bullS*it. Utifrån den lilla biten information kan jag bara gissa, och det är just det Terry Evans gör; gissar. Leopardhonan, kan du ge mer information? Vad mer pratade de om. Visste han på förhand att hon hade en vind? Sa han ens att det handlade om ett vindsfönster? Vad är sannolikheten för att han någon gång ska träffa någon som har samma problem. Han är absolut en bluffmakare, har läst om honom just nu och han använder sig av "coldreading" utifrån det ger han kvalificerade gissningar. | |