Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade6
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Saxon_x2010-11-01 17:47
Antal inlägg: 306

Hahah håller ni på ÄN? det enda det handlar om är att jag tycker tjejen som skrev tråden inte ska välja en partner som har haft missbruk i sin närhet jag och jag tror de flesta håller med (men naturligtvis inte de som känner sig träffade). Jaja ni har iaf förgyllt min eftermiddag :-)

lightningpaw2010-11-01 17:54
Antal inlägg: 380

synd att det inte är tillåtet med fler tillmälen för det är verkligen en som tigger om det i den här tråden..

att man inte ska välja en partner som haft missbruk i sin närhet håller jag hursomhelst inte med om, så räkna bort mig från "de flesta". och jag känner mig inte träffad då jag själv inte haft missbrukare i min närhet.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-01 18:15
Antal inlägg: 9204

en kille jag deatade kopierade mina hemnycklar för att ta sig in och bugga mitt hem. det tyckte jag var kränkande.

Resurrection - Ej medlem längre2010-11-01 18:20
Antal inlägg: 11463

Tack för tipset!

lightningpaw2010-11-01 18:21
Antal inlägg: 380

ramsay: wow, där ligger tjyvläsa sms i lä...

Gautama2010-11-01 18:24
Antal inlägg: 6854

Men saxon var någonstans står det att hennes kille har eller har haft missbrukarproblem?? Om du bara ville råda henne så förstår jag inte varför du tar upp det med missbruk öht?

Eller menar du att eftersom han verkar vara en skit som kör med flera samtidigt så borde han ha missbrukarproblem eller möjligen föräldrar som missbrukat? För de som inte har det gör inte så eller?

Resurrection - Ej medlem längre2010-11-01 18:25
Antal inlägg: 11463

jag har hört att man ska hålla sig undan från killar i basker

Rhotheta2010-11-01 18:32
Antal inlägg: 4992

Cath89!

Oj! Vilken tråd du skapat! Tänkte egentligen skicka PM men ville passa på att stötta lite i tråden.
Vad tråkigt att höra! Jag är dock glad att du bet i det sura äpplet och drog, trots att det måste kännas väldigt tungt. Eftersom jag träffat på dig i andra sammanhang än just betapet, skulle jag säga att du faktiskt har ganska mycket integritet och inte köper vad som helst. Jag tycker att du har en väldigt bra plan i livet och hoppas att du orkar kämpa på trots att den här killen var så feg. Rita honom gärna på sandsäcken;) Den som tränar kampsport kan aldrig bli riktigt golvad. Nu låter det säkert förbannat tamt men faktum är att du är väldigt ung. Det är för tidigt att tänka på nästa kille nu, men låt inte honom få sota för det här;) Däremot kan du hålla lite extra spaning efter någon som verkar snäll glad och intresserad utan att vara manisk eller uberkaxig. Och inte heller en total mes;) Inget ont om mesar men jag tror inte att det är något för dig faktiskt:)

Rhotheta2010-11-01 18:32

Skall man kolla SMS och mail eller inte? Det tycker jag är väldigt svårt att svara på. För egen del beror det nog på vem jag lever med. Skulle jag vara ihop med en extremt manipulativ tjej som innerligt bedyrade sin kärlek, samtidigt som hon fick massa skumma sms och kunde bli aggressiv i samband med det, skulle jag säkert överväga det. Som ett plåster. Snabbt och smärtsamt. Eller så skulle jag besluta att jag inte pallade och göra slut direkt. Jag kan inte säga att jag kommit fram till en vattentät regel där.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-01 18:41

han tyckte att han hade rätt till det. kunde inte förstå min reaktion (dump) då han tyckte att han kände på sig att jag höll saker från honom. erbjöd mig tom att sätta in buggarna själv så skulle vi "stryka ett streck över allt". moahaha.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-01 18:42

föresten kommer jag från en extremt dysfuntionell familj och jag är ju heeelt ok som alla vet. så no more speculations needed:)

Rhotheta2010-11-01 18:53

Och så har vi Saxxon...
Making friends, märker jag;)
Jag tror att du har ett gott uppsåt och att dina erfarenheter säkert backar upp det du skriver, men det kan vara lite mer komplicerat tror jag. Till att börja med skulle du kunna fundera över vad hos dig som dragit dig till alla dessa missbrukartjejer. Kan du ha valt ut någon speciell typ, tro? Du kanske dragits till just de egenskaper som du tycker karaktäriserar de 99%? Det får du fundera på själv, det är inget jag vet.
Visst har du en poäng i att det är problematiskt att leva med missbruk. Tommy Hellsten har skrivit en grym bok, som handlar om alla typer av beroenden, inte alls bara droger. Han beskriver en mekanism för hur problem kan ärvas, men också hur vilken generation som helst har möjligheten att bryta den onda cirkeln när som helst i livet och "räddar" därigenom kommande generationer, även om dessa redan är vuxna. Boken heter "Flodhästen i vardagsrummet" och är inte alltför tjock. Utan att ha växt upp med just missbruk kunde jag finna en stor relevans i den. Den handlar om människors ansvar för sina barn utan att skuldbelägga. Boken är inte en bibel, men är klart tänkvärd.
Och åter igen. Om du använder ord som slödder och pack (om det nu var det), skall du nog skärskåda dina egna känslor lite extra. Varför väljer du dessa ord, tro?

Rhotheta2010-11-01 18:57

Ser att det låter som värsta psykdoktorn;) Frågan är retorisk och skall så klart inte besvaras;) Jag vet inte vad det är med mig ibland. Något är det.

Saxon_x2010-11-01 19:57
Antal inlägg: 306

Rhotheta håll dig till sak tack, Jag har inte ens använt ordet slödder, det är ni andra som använt det, jag sa : Jag har ingen som heslt empati kvar för packet som ställer till det för andra. Det är stor skillnad på det. Så man ska inte kalla det pack när de ställer till jäkelskap för andra. Nä då vet då inte jag vad man ska kalla dem. Kanske icke existensberättigande är rätt ord, OCH kom ihåg nu jag sa DE SOM STÄLLER till det för andra. Och ÅTER IGEN det handlade om att jag vilel tipsa tjejen att leta sällskap på rätt sätt, ett bra tips var då att försöka kolla lite på partnerns föräldrar och omgivning för då kan man få en hint i hur de är egentligen, det är många som är jäkligt trevliga och bygger upp en fasad i början, sedan när man flyttar ihop så visar sig helt andra sidor som man INTE vill ha med på köpet, för dessa människor berättar sällan själva direkt om sina problem och beteenden, Jag kan inte förstå vad som är fel med det. Däremot kan jag förstå att vissa känner sig kränkta och träffade, MEN det är inte vårat fel att medberoende och missbruk m.m. gör så att vissa beteer sig fel. Sedan fattar väl jag också att det finns vissa människor som blir stärkta av alla skit och tagit sig i kragen MEN det är långtifrån alla. Bara jag andra slipper bli drabbad av någons missbruksbeteende så är jag nöjd. Intressant är det iaf att vissa vände taggarna utåt direkt och vrålar , jag är inte sån jag har ej gjort så det där stämmer inte på mig , jag har minsann.....blabla bla, Jag tror det betyder att ni inte är så säkra på er själva och era beteenden då ni måste hävda er direkt och hugga, ist för att lugnt o sansat försöka förstå vad jag egentligen menade med mitt första inlägg. Är man stark i sig själv så bryr man sig väl inte ett dugg om vad andra tycker och ger för råd i ett forum på internet. Tänk om man skulle gräva ner sig och börja bry sig om vad andra som man inte ens känner tycker om en på internet...suck ja då lär man behöva hjälp. Kul iaf att det är fler som joinat den roliga tråden ;-)

Satyra2010-11-01 20:47
Antal inlägg: 4561

Saxon - "Intressant är det iaf att vissa vände taggarna utåt direkt och vrålar , jag är inte sån jag har ej gjort så det där stämmer inte på mig , jag har minsann.....blabla bla, Jag tror det betyder att ni inte är så säkra på er själva och era beteenden då ni måste hävda er direkt och hugga"

Vilket jävla kvalificerat skitprat, rent ut sagt. Skärp dig och stå för det du säger som en man eller håll truten!

__1__ - Ej medlem längre2010-11-01 20:54
Antal inlägg: 1103

Har varit borta från tråden ett tag - är han dumpad än?

__1__ - Ej medlem längre2010-11-01 20:55

eller är hon dumpad än?

Satyra2010-11-01 20:56

Ja, han är dumpad, __1__.

Satyra2010-11-01 20:57

Rhotheta - "Flodhästen i vardagsrummet" har jag läst, flera gånger till och med. Håller med dig, den är läsvärd, absolut!

__1__ - Ej medlem längre2010-11-01 20:59

:)

Slutet gott. Bra att hon han(n) först.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?