Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-29 21:14 | |
![]() | Är "kulbon" förtroendevald? | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-29 21:16 | |
![]() | Va? Jag pratar om Juholt, vars partner är en bedragare. | |
| Minta | 2011-03-29 21:17 | |
![]() | Är det att vara moraliskt förmer att ha omsorg om de svaga i samhället? Det var du som sade det. | |
| micro113 | 2011-03-29 21:18 | |
![]() | jaapconrad_ Nu är väl poängen att Juholt faktiskt inte gjort något dumt och det han visar är väl just empati. I denna historia talar ju därmed allt för - inte emot Juholt. | |
| Minta | 2011-03-29 21:19 | |
![]() | Juholt och hans väninna är kulbor om du missat det, de har kul ihop men bor inte ihop. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-29 21:19 | |
![]() | Nej, det var väl ändå inte vad jag sade? Hur är det fatt, Minta, kan man inte ens laborera med tesen att man är en hypokrat om man är en hypokrat? | |
| Minta | 2011-03-29 21:20 | |
![]() | Hypokrit menar du väl. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-29 21:21 | |
![]() | Att kalla någon för "kulbo" borde iofs vara straffbart. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-29 21:21 | |
![]() | Micro Och Borelius kände empati med sin make trots att han lät skriva deras boende under ett företag registrerat på Isle of Man... | |
| Minta | 2011-03-29 21:21 | |
![]() | Vad är bäst eller (värst) att vara för solidaritet men inte kunna leva upp till det eller inte vara för solidaritet och inte ha en tanke på att leva upp till det? | |
| micro113 | 2011-03-29 21:24 | |
![]() | Minta Jag står bakom det beslutet - svenska soldater skall inte användas för att föra krig. | |
| Minta | 2011-03-29 21:26 | |
![]() | Jag tycker att det blir lite fegt, att inte kunna ingripa om man ser övervåld vara på väg att ske. Ungefär som Srebrenica. Då är talet om fred inte mycket värt. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-29 21:27 | |
![]() | Minta, Det bästa är att vara solidarisk med de fattiga, identifiera rätt politik som minskar fattigdomen, och sedan smakfullt tona ned hur skimrande ens intentioner är och fokusera på att få jobbet gjort. Det sämsta är att i solidaritetens namn passivisera stora delar av befolkningen, medvetet erkänna att detta var fel, men ändå gå runt och tänka på sig själv som solidarisk. | |
| -Snödroppe- | 2011-03-29 21:29 | |
![]() | Måns_E det är klart att sådant har betydelse. Det talar om vilka han umgås med och vilka värderingar de har och vilka han indirekt tycker är bra själv. Så fort sossar kommer upp i maktpositioner så skall de sko sig. Se bara på den gode Göran P, höjdarna i LO, Folksam, AMF mfl. Juholt är ju ingen direkt förnyelse utan en kompromisskandidat, som få hade hört talas om tidigare. | |
| Minta | 2011-03-29 21:32 | |
![]() | jaapconrad, de du talar om är lika passividerade nu som då, bara mer förnedrade och utan pengar och ibland hus och hem. | |
| Anders A | 2011-03-29 21:34 | |
![]() | Vad ni än säger så har jag svårt att tänka mig en statsminister som har ett förhållande med en kriminell person eller före detta. Hur vet vi att hon slutat med att begå brott eller har hon blivit omvänd? Även Åsa Lindgren är en offentlig person och kommer förmodligen att delta på t ex Nobelmiddan men även i andra sammanhang redan i år. Som en stasministers partner blir hennes roll ännu viktigare. | |
| Minta | 2011-03-29 21:36 | |
![]() | Du tror inte att det sitter fler kriminella på nobelmiddagen? | |
| Minta | 2011-03-29 21:36 | |
![]() | Kan man ha en kriminell far om man är statsminister? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-29 21:40 | |
![]() | "Hur vet vi att hon slutat med att begå brott eller har hon blivit omvänd?" Men ska alla som någonsin begått ett brott stigmatiseras för resten av livet eller? Begår man ett brott får man ett straff, och när man tjänat det ska man kunna leva som en vanlig människa igen. Eller tycker du vi ska skeppa alla f.d. brottslingar till typ öland så att vi vet var vi har dem? | |
| Måns_E | 2011-03-29 21:47 | |
![]() | Man kan ju inte veta om någon kommer att begå ett brott i framtiden (vare sig straffad eller ostraffad), men oavsett vilket så får man väl låta bli att döma folk efter avtjänat straff? Att döma närstående efter avtjänat straff är ju ännu mer korkat. Nu kommer jag med största sannolikhet inte att rösta på sossarna, men oavsett vilket så tycker jag att lite jävla ordning får det väl ändå vara? För att nyansera det hela så var jag även kritisk emot mediadrevet mot Littorin, jag tycker att smutsiga och ovidkommande anklagelser av den typen är lite olustigt, och inte gynnar det demokratin precis heller. | |