Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-08-16 19:57 | |
![]() | Och om man inte kan det så leder det per automatik till brott? Ledsen men jag köper inte att den driften ensam är en orsak till att människor begår brott. | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:01 | |
![]() | Orsaker till brott finns det ju sjukt många. Dock hörde jag någonstans att de allra flesta våldsbrotten är alkohol eller/och narkotika-relaterade. | |
| thern | 2011-08-16 20:02 | |
![]() | Nej det leder inte per automatik till brott. Men det kan göra det. Självklart leder det inte ensamt till brott. Men jag kan inte få med allt i ett inlägg. Det finns massvis av andra förklaringar också. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:03 | |
![]() | oj.. det var någon som skrev att han inte var intresserad av kvinnors intellekt. haha. det var rätt spännande att läsa. | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:04 | |
![]() | Kvinnors intellekt är ju sjukt viktigt med tanke på hur tröga vi män är rent generellt :) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:07 | |
![]() | haha: ) ja, men det var lite konstigt skrivet. är det sant, så är det ju lite sorgligt. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:07 | |
![]() | Nä men du tog verkligen i när du utvecklade den där driften till roten till nästan allt manligt görande :) | |
| thern | 2011-08-16 20:11 | |
![]() | Helt rätt. Alkohol. Och vilket kön fastnar lättast i alkoholproblem? Ytterliggare ett tecken på mannens rastlöshet. Vi vill att något ska hända. Alkoholen gör världen vacker och romantisk. Men det finns andra orsaker också. Machoidealen, sökandet efter gruppidentitet (galna fotbollssupportrar). Men detta lockas vi alla av utan att bli brottslingar. Det finns grundläggande drifter som flippar ut ibland. Men det behöver givetvis inte leda till något ont. Om vi har en harmonisk omgivning. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:12 | |
![]() | rastlöshet och fastna i alkoholproblem? Den kopplingen ser jag inte heller tyvärr. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:15 | |
![]() | de kanske inte har fått nån uppmärksamhet. känner att de inte kan något, inte duger. känner sig misslyckade som ickefädrar eller fädrar. förvirrade och vill bevisa något. jag vet inte. hm, deli, detta var svårt.. | |
| thern | 2011-08-16 20:18 | |
![]() | Ok. Jag ger upp. mikenomad talar ett annat språk. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:20 | |
![]() | jag är också rastlös rätt ofta, men är inte nån större fara för varken mig själv eller andra runt omkring mig. testosteron måste va aggresivt. men thern, jag förstår vad du menar. | |
| thern | 2011-08-16 20:21 | |
![]() | Hur kan man inte se samband mellan alkohol och rastlöshet? 1+1 är 2. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:25 | |
![]() | Jag förstår precis hur du menar. Många intressanta tankegångar! | |
| thern | 2011-08-16 20:27 | |
![]() | Det finns ingen regel utan undantag. Inga mallar. Men man kan ändå se vissa mönster komma igen och igen. Ha det gott. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:29 | |
![]() | Haha redan? Visst är det många orsaker som får människor att begå brott? bla rastlöshet och sökande efter spänning. Men just kopplingen rastlöshet- alkoholism? Har levt bland personer med alkoholproblem under en lång tid. Och jag har upplevt att väldigt få har en rastlöshet som orsak att dricka. Verklighetsflykt och dämpning av ångest verkar vara betydligt vanligare orsaker till alkoholproblem i min mening. Men det är bara min åsikt. | |
| ANDERStG | 2011-08-16 20:41 | |
![]() | Tids nog slår det grå patriarkatet tillbaka. Då kommer det att lukta unken gubbsvett och små arga töser får laga mat och skura golv... Och bedöm själv på mina inlägg vilka värderingar jag håller på. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:50 | |
![]() | anders med pikkadollen är med oss. skönt. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:54 | |
![]() | Hoppas verkligen vi slipper unken gubbsvett i framtidens samhälle :) Kan inte forskarna börja hitta ett botemedel mot det? Likaväl som potenspiller och medicin mot skallighet, menar jag :p | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-08-16 20:58 | |
![]() | Vad fattas kvinnor som startar så löjliga trådar. | |