Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 287

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-08-15 22:26
Antal inlägg: 6334

...och folk säger att smala inte får lika mycket skit.

Midna792011-08-15 22:26
Antal inlägg: 1117

Väldigt magra människor väcker samma känslor hos mig som kvinnan på bild nr 2 - det ser helt enkelt osunt ut.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-15 22:27
Antal inlägg: 11463

Voltaire hade koll på skönhetsidealen:
"Kunigunda, som räknade sjutton vårar, var skär och glänsande i huden, fet och inbjudande"

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 22:27
Antal inlägg: 11661

Btw, Hur många smala som inte behöver bry sig om att dra ner på maten äter särskilt nyttigt? Kenza är ju fan en storkonsument av onyttig mat och röker dessutom. Men yää hon har säkert såå mycket bättre värden än mig, hon är ju smal :))

TompaK2011-08-15 22:28
Antal inlägg: 64

Om man knappt kan gå pga sitt kroppsfett är man väl fet? Men det behöver inte vara fel med det.. Bara en åsikt.

apbur2011-08-15 22:28
Antal inlägg: 9699

Står man rak i ryggen ska man vara bra fet för att revbenen ska vara inbäddade. Ska man ha fett hängande över knäskålarna så man slipper se så benig ut eller varför inte såpass fettinbäddad att man skyddar nyckelbenen från att brytas om man råkar välta.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-15 22:36

man kan dölja revben med muskler

apbur2011-08-15 22:44

Just ja, muskler som lägger sig slätt över revbenen och döljer dem fint. Det man menar när man säger att man vill ha extrakilon som döljer revbenen.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-15 22:45

det är därför man spänner ut skinnet med fett

RåzaMåln2011-08-15 23:33
Antal inlägg: 132

@ Bitte:

"Man kan slänga sig med ordet ätstörning , men för att man ska ha det så ska diagnosen ställas, och det är det INTE många övervikta som har den diagnosen.."

Faktum är att ca 30% av de som söker hjälp för och diagnostiseras med övervikt lider av BED, d.v.s. hetsätningsstörning. Du kan läsa om det bl.a. här:

www.lul.se/templates..._9 324.aspx

Så det är knappast något påhitt att en stor del av människorna inom gruppen överviktiga lider av en ätstörning. Inte en majoritet, nej, men fortfarande en betydande del.

RåzaMåln2011-08-15 23:35

@ Delicious:

"Varför är det ingen som hoppar på rökare på det där viset? Det är mer skadligt än att vara fet eftersom det skadar ANDRA än en själv."

Beror väl på hur man gör bedömningen av skadeverkan på andra. Feta överkonsumerar ofta mat och överkonsumtion av mat har en stor miljöpåverkan, vilket i sin tur påverkar de övriga människorna på jorden.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 23:39

De flesta svenskar överkonsumerar mat och annat dock. Skillnaden kanske är att de som inte äter upp maten slänger den istället.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-15 23:43

Och inte bara svenskar så klart.

RåzaMåln2011-08-15 23:51

@ Delicious:

Självklart, men att både äta mer än man behöver OCH slänga mat är ju två "fel" istället för bara ett, eller hur? Det går ju inte att förneka att människor gör på det sättet också. En stor del av den typiska hetsätarmaten innehåller också en rad tillsatser samt palmolja som är en stor miljöbov, vilket även det sliter på naturen. Så även om jag inte på något sätt försvarar det, kan det vara förståeligt att övervikt väcker vissa negativa reaktioner hos människor. Jag skriver heller inte detta för att på något sätt lägga skuld på personer som lider av hetsätning- jag har själv varit sjuk i den ätstörningen så det vore bara korkat att göra så. Min enda avsikt är att visa på att allt inte är så svart eller vitt.

RåzaMåln2011-08-15 23:54

Och angående svart och vitt:

Alla ni som säger att ni hellre har några extra kilo än att revbenen syns... har ni hört talas om gråskalor? Bara för att man inte är överviktig måste man inte vara super skinny. Man kan vara smal utan att revbenen syns (vill dock påpeka att för de flesta normalviktiga människor syns de undre revbenen i åtminstone vissa kroppslägen). Varför sträva efter någon extrem eller ursäkta sin övervikt/undervikt med att man åtminstone inte är ett benrangel/fetto?

apbur2011-08-16 00:03

Jag stannar nog helst vid mina knappa 20 % i kroppsfett. Hellre synlig revbensbåge än hängbuk och dubbelhaka.

Så ser min gråskala ut.

RåzaMåln2011-08-16 00:06

apbur: vilket betyder att du inte har någon och jag hoppas att du bara trollar för det är ganska sorgligt om du är seriös, dock inte ett dugg förvånande med tanke på hur utbrett svartvittänket bland människor är.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-16 00:54

Det var kanske det tänket som fick någon gubbe att tycka att överviktiga ska betala mer skatt.
Med tanke på att de flesta skiter i miljön, särskilt de som förpestar den genom att röka, så blir diskussionen löjlig om vi ska jämföra vem som är mest skadlig.
Vad jag menar med att rökare skadar andra är att människor i deras närvaro kan få lungcancer eller KOL av deras val att röka. Det är en helt annan diskussion men jag valde att jämföra för att de som inte röker tydligen måste acceptera de som röker. Då kan folk acceptera att folk är överviktiga också. Tror inte det minsta på att det handlar om hälsa. Vem bryr sig om Berta i Kalix dog av sin fetma? Hon har iaf inte skadat någon annan än sig själv med sitt beroende/sjukdom/kalla det vad du vill.
Vem bryr sig om någon annans hälsa öht? (Folk man ser på gatan) Det folk stör sig på är att tjockisar inte passar in i samhället. Jag bryr mig faktiskt inte om någon röker sig till en förtidig död. Då borde den personen skita i om jag väger 50 eller 150kg.
Min kropp är min ensak.

apbur2011-08-16 01:01

Att man känslomässigt reagerar negativt på ohälsa behöver ju inte bara vara negativt.

Om din hälsa/kropp enbart är din ensak så borde du vara emot att droger är förbjudet.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-16 01:02

Ja för droger är ju samma sak som mat!? O_O

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?