Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miss evelyne | 2011-08-28 14:59 | |
![]() | Håller med Ullis, men min personliga gräns för vart jag tycker gränsen går gällande alla åldersgrupper(från tonåren och uppåt) runt 7-10 år... Sen att jag själv råkat kära ner mig i en kille som är 7 år äldre än mig själv är en annan story. Sen tror jag ärligt att det är mer upplyst om kondom och p-piller idag.. jag började äta p-piller när jag var 13. Kondomer fanns att tillgå på skolan redan när vi gick i mellanstadiet bara för att man inte skulle känna sig obekväm med att använda det när man blev äldre. Och det må jag säga nog avdramatiserade hela grejen rätt ordentligt. Tack Ullis för du påpekade om pedofili, jag har haft rätt svårt att nå fram med den faktan. | |
| La bruja | 2011-08-28 15:06 | |
![]() | Om det nu finns en laglig åldersgräns för unga att ha sex varför kan då unga tjejer gå och få hjälp med preventivmedel helt lagligt innan den åldern? Personligen så tycker jag att det är självklart jättebra att det går att få hjälp utan att föräldrarna vet om det för det är viktigt att förebygga oönskade graviditeter och sjukdomar och även att det finns möjlighet att få abort om den biten har missats. Däremot är väl detta i sig en motsägelse eller? Om det är olagligt att ha sex före femton hur kan det då vara lagligt att förebygga graviditet eller få abort utan att föräldrarna ens är informerade. Om det nu är så som vissa tycks anse att man absolut ska anmäla när man tror sig veta att en tjej har sex för femton har då sjukvården också anmälningsplikt i det här fallet eller gäller tystnadsplikten före? Någon som vet? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-28 15:08 | |
![]() | alltså hela tråden är ju liksom wt vem orkar gnälla på sina grannar? Men ok, jag tror som sagt inte att tjejer lider. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-28 15:08 | |
![]() | tjejeN | |
| miss evelyne | 2011-08-28 15:19 | |
![]() | La bruja... jo men det är väll helt enkelt för att lagen egentligen är riktlinjer... stod ju att det hade med hur utvecklad man är osv att göra... men men Ungdomsmottagningen anmäler inte här om du kommer och berättar att du haft sex när du var 13 utan där handlar det om huruvida du vart med på det eller inte. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-28 15:33 | |
![]() | Aktuellt i sammanhanget: www.dn.se/nyheter/sv...ga -har-sex | |
| Yamma | 2011-08-28 19:48 | |
![]() | Det är inte olagligt för två personer under 15 att ha sex med varandra, det kanske är därför det finns förebyggande preventivmedelsinformatio n, La bruja. Bland annat. | |
| Bim1964 | 2011-09-09 12:33 | |
![]() | Nu har jag fått reda på hur många år grabben är. Han är 23 och hon 13 år dessutom har han en dotter på 3 år. Nu har han flyttat in hos henne med och mamman tycker det är skönt, för han kan "handskas" med henne. Känns faktiskt lite som pedofeli nu. Men en anmälan är faktiskt gjord, inte av mej men av en annan granne. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-09 12:44 | |
![]() | lol 13 år sinnessjukt ring soc o fråga | |
| wertigo | 2011-09-09 14:12 | |
![]() | Nu har jag inte läst tråden till mer än en bråkdel, men finns det nåt som får mig att må illa så är det snokande grannkärringar Sköt er själva för faen. | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-09 14:37 | |
![]() | wertigo: Visst är det jobbigt när man inte får sin relation med en underårig ifred :) | |
| wertigo | 2011-09-09 23:52 | |
![]() | Snokande grannar är absolut det sämsta som finns. Sen kan man sprida syrliga kommemtarer kring sig om man vill i forum Jävla kärringar | |
| dinodog | 2011-09-10 09:37 | |
![]() | Hm snokande grannar!! För ett tag sedan var jag hos en väninna vi satt på hennes balkong, och njöt av sommarkvällen. Då hör vi hur någon skriker och ropar på hjälp. Hjälp han slår ihjäl mig hjälp hör vi från balkongen. Nu öppnades en balkongdörr mittemot oss över gatan. Vi ser hur en kvinna försöker ta sig ut men blir indragen igen. Så vad gör vi och alla andra som satt på sina balkonger och både hörde och såg vad som hände? Tja vi ryckte på axlarna för vi ville ju inte bli några snokande grannkärringar. Nä givetvis ringde vi polisen i det läget. Kvinnan var så svårt misshandlad att hon inte överlevde. Misshandeln hade pågått under en tid. Deras grannar visste vad som pågick men dom ville inte lägga sig. Själv tycker jag att en 23 åring inte skall ha en 13 årig som sin tjej. Fast tydligen tycker en del här att det är helt okey. Snokande grannar ska ju inte lägga sin näsa i blöt. | |