Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2011-09-27 22:43 | |
![]() | Peace :-) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 06:17 | |
![]() | Vad kom vi fram till? :P | |
| Satyra | 2011-09-28 12:09 | |
![]() | Jag har i alla fall kommit fram till att Naity_ har missuppfattat vad feminism är för något, men att han är öppen för att förstå det rätt. :-) ;-) | |
| Naity_ | 2011-09-28 16:12 | |
![]() | Haha Deli, skrattar lite inombords när jag läser din kommentar. Kan tänka mig att du kliar dig i håret, skrollar upp och ner på sidan för att försöka lösa vad vi kom fram till.. Hittar inget vettigt, slår i vredesmod knytnäven på tangentbordet och börjar läsa om från sida 1. ;) :D. Helt rätt Satyra, tänker på saltsyra när jag läser ditt nick, det är kanske meningen ? ;) | |
| Mahatma123 | 2011-09-28 17:32 | |
![]() | Att säga att det är skillnad på män och kvinnor är som att säga att det är skillnad på dig och mig. Du är kanske en kvinna...eller man. Jag är kanske en kvinna...eller man. Förvisso är vi inte identiska, oavsett vilket kön vi har. Men att göra denna skillnad till en politisk fråga är bara korkat. Om vi en gång för alla kunde komma överens om att rättvisa och jämlikhet inte har ett piss att göra med vilket kön vi har så skulle världen bli en bättre plats att leva i. jajaja, jag VET att kvinnor blir förtryckta på olika sätt, på olika håll i världen. Det blir män också, men det är inte lika inne just nu att tala om den saken. Ondska - till skillnad från de politiska åsikter som förs fram beträffande män i allmänhet - har inget med kön att göra, eller ras, eller religion. Det har BARA med det egna valet att göra. DU väljer som individ om du vill begå en ond handling, oavsett vad denna handling innebär, att slå en kvinna, att slå en man, att bomba dig själv till döds för att du tror på gud eller att förklara krig mot alla som inte tycker som du och kanske kan bidra till att du får lite mindre i din plånbok, eller något annat hemskt. Kort sagt: Vi är alla individer med en fri vilja. Onda handlingar får man stå för, men man ska tammejfan inte behöva skämmas för att man är kvinna! ELLER man! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 17:38 | |
![]() | "jajaja, jag VET att kvinnor blir förtryckta på olika sätt, på olika håll i världen. Det blir män också, men det är inte lika inne just nu att tala om den saken. " Du menar att män blir lika förtryckta som kvinnor men att det inte är "inne" att prata om det? | |
| Mahatma123 | 2011-09-28 18:05 | |
![]() | Just det | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 18:07 | |
![]() | Hur blir män förtryckta runt om i världen då? | |
| Mahatma123 | 2011-09-28 18:16 | |
![]() | Genom misshandel och tortyr och våldshandlingar av olika slag. Vad är det för skillnad på våld om det utövas mot personer av olika kön? | |
| Naity_ | 2011-09-28 18:17 | |
![]() | Japp! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 18:23 | |
![]() | Av män ja. Medan kvinnor i samma situationer du beskriver i regel blir utnyttjade av män. | |
| Mahatma123 | 2011-09-28 18:53 | |
![]() | vad har det för betydelse för den som blir utsatt för våld vilket kön den som utför våldet har? Gör det ondare om en kvinna blir slagen av en man än om en man blir slagen av en man? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:01 | |
![]() | Nu var du ju rolig. Klart det har betydelse. Även hudfärg/ras, ålder, relation osv spelar in. | |
| Satyra | 2011-09-28 21:46 | |
![]() | Mahatma123 - Kan du inte vara så vänlig och läsa hela tråden för du upprepar i stort sett det som redan sagts OCH svarats på ungefär femtioelva gånger här redan ... Du är alltså ännu en som inte förstår vitsen med feminism ... gääääääsp. | |
| dracena | 2011-09-28 22:47 | |
![]() | Mahatma - våld mot kvinnor utförs ofta för att de är just kvinnor. Det är absolut inte lika ofta män utsätts för våld för att de är män. Och det är den sortens våld vi pratar om i det här sammanhanget. | |
| skalmans_hår | 2011-09-28 23:10 | |
![]() | "3 gånger fler killar tar självmord än tjejer. Det är ett tecken på hur fel egentligen feminismen är" hahahah.. alltså va? | |