Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 984 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:09 | |
![]() | Jo, i Uganda. | |
| Dyslekso | 2012-01-11 22:10 | |
![]() | Ah, så sant. | |
| joråsatt | 2012-01-11 22:10 | |
![]() | Dyslekso: Du skrev att de i de lägre klasserna har färre val eller attde riskerar att göra sämre val. Om det inte är pengar som skiljer klasserna åt, vad är det då du syftar på? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:12 | |
![]() | Varför skulle det inte vara pengar som skiljer klasserna åt? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:12 | |
![]() | "Men dåså, om det nu är så Delicious, att det krävs gedigna försök till att skaffa barn, då behvövs väl inte abort? För då har alla som blir gravida verkligen försökt och velat?" Nä, dom har bara råkat/lyckats tajma in rätt tidpunkt. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:13 | |
![]() | lol gedigna försök snusk | |
| joråsatt | 2012-01-11 22:13 | |
![]() | Crooked: det va just det som var min fråga. Delicious: Tyckte nyss du sa tvärtom. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:15 | |
![]() | Men nej, din fråga var: "Om det inte är pengar som skiljer klasserna åt, VAD är det då du syftar på" min fråga var VARFÖR det inte var pengar som skiljde dem åt. dvs vad du fick "Om det inte är pengar som skiljer klasserna åt" ifrån. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:16 | |
![]() | Hm, ville bara ha lite mer klarhet i "skaffa barn". Jag menar att man kan inte skaffa barn. Det är något man får. Alltså kan inte alltid oskyddat sex=gravid=barn=konsekven ser=blöjor=tråkigt. | |
| Skblole | 2012-01-11 22:16 | |
![]() | Det är visserligen sant att klass inte alltid bara handlar pengar. Enligt Marx-melodin är det fallet men i dagligt tal avses en person som ska ses som en del av överklassen förutom att ha en hög social ställning även kunna föra sig värdigt. Exempelvis är det väl ingen som räknar Zlatan till överklassen. Men det här sidospåret är inte så intressant så jag tycker vi struntar i det och håller oss till de mer intressanta sidospåren vi hittat till den här tråden ;) | |
| Dyslekso | 2012-01-11 22:17 | |
![]() | joråsatt: jo, jag tänker som så att människor med lite sämre omdöme oftare återfinns i de lägre inkomstgrupperna än i de högre. Och att en livssituation som kräver fler aktiva val av dessa människor kanske inte skulle vara lika gynnsam för dem som för dem i de högre inkomstgrupperna. Statistiskt och generellt alltså, inte varenda person. | |
| joråsatt | 2012-01-11 22:17 | |
![]() | Min fråga var till Dysleksos påstående "Skblole: rik skrev jag inget om. Men val i fråga om att få ett bättre liv. Kärlek kan man inte lagstifta om juu." Läs Dysleksos tidigare inlägg om frihet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:18 | |
![]() | "Exempelvis är det väl ingen som räknar Zlatan till överklassen." I do.. | |
| joråsatt | 2012-01-11 22:20 | |
![]() | Okej, då är jag med. Jag skulle nog också räkna Zlatan till någon form av överklass | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:20 | |
![]() | Jo jag har läst det. Han skrev verkligen inte att det inte är pengar som skiljer klasser åt. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:21 | |
![]() | "jo, jag tänker som så att människor med lite sämre omdöme oftare återfinns i de lägre inkomstgrupperna än i de högre." Haha, så slugt formulerat att ingen blivit arg på dig än. Smooth. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 22:22 | |
![]() | Tänkte fråga om det där med "omdöme" men ångrade mig. | |
| Skblole | 2012-01-11 22:23 | |
![]() | "jo, jag tänker som så att människor med lite sämre omdöme oftare återfinns i de lägre inkomstgrupperna än i de högre. Och att en livssituation som kräver fler aktiva val av dessa människor kanske inte skulle vara lika gynnsam för dem som för dem i de högre inkomstgrupperna. Statistiskt och generellt alltså, inte varenda person." Okej, det kan jag nog hålla med om. | |
| Dyslekso | 2012-01-11 22:24 | |
![]() | Haha! Jag satt här och försökte formulera om "omdöme" för att det lät för hårt, men tänkte fuck it. :) | |
| Dyslekso | 2012-01-11 22:25 | |
![]() | Som att doppa stortån i Piranha Lake här. :) Eller Ricki Lake. :( | |