Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rebell992012-03-18 21:56
Antal inlägg: 400

Säger man som jag sagt att jag känner obehag när jag ser homosexuella tex kyssas men att jag självklart är för lika rätt oavsett kön blir man här i tråden kallad tex fördömande. Jag behöver nog ochså påpeka att jag aldrig känt dragning till killar/män.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 21:57
Antal inlägg: 611

Bra inlägg, Truegold!

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 21:57
Antal inlägg: 31064

rebell: Jag har inga meningsmotståndare, eller hur tänkte du nu? Jag pratade om i allmänhet - angående diskussioner/yttrandefrih et. Däremot särskilt moget att kasta sig in anonymt och påpeka något som är illa underbyggt och utanför sakfrågan.

Jag har för övrigt läst igenom Palnatokes inlägg nu och jag tillhör kategorin som inte provoceras av hans resonemang.

Minta2012-03-18 21:58
Antal inlägg: 20042

Vissa verkar ha svårt för att homosexuella visar sin kärlek öppet på samma sätt som heterosexuella. De ska vara i garderoben.

Det är konstigt hur förakt mot och förföljelse av vissa grupper verkar hänga ihop. Just nu gör regimen i Ungern stora poäng av att hetsa mot homosexuella, romer och judar.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 21:58

*inte särskilt moget

jonisk - Ej medlem längre2012-03-18 21:59
Antal inlägg: 7985

Jag provoceras inte heller; jag håller inte med i resonemanget, men det skrämmer mig inte.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-18 21:59
Antal inlägg: 229

A-Ba: "Palnatoke, fram med lite trovärdiga källor till dina hittepå-siffror nu."

Ursäkta om jag börjar bli sur och grinig nu, men har du inte läst tråden?

Forskningsrapporten som Arschelberg byggde sin krönika på har länkats i tråden. Jag har citerat ur den. Där framgick det att nästan alla heterosexuella män har någon, ehuru ofta ringa, typ av "homofobisk" inställning. Så många faktiskt, att de inte kunde hitta tillräckligt många "helt och hållet ickehomofobiska heterosexuella män" (löst översatt) för att göra en statistiskt meningsfull undersökning, utan tvingades klumpa ihop dessa med "i stort sett ickehomofobiska". Det framgick också att merparten av det slumpmässiga urvalet (35 av 64) klassades som "homofober" i större eller mindre grad.

Om du vill ha originaldefinitionerna (orkar inte leta upp, börjar bli trött som sagt) så gå bakåt i tråden.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 22:02

Jag t.o.m. talade om vilka siffror jag ville att du skulle ge en källa på, men det var visst svårt att läsa innantill. Vi tar det en gång till:

"Hör man till en minoritet på 1 procent vars vanor äcklar i runda tal 50 procent av befolkningen, så borde man fanimej vara lite mer ödmjuk."

Jag är lite nyfiken, Palnatoke, varifrån har du fått dina siffror?

Måns_E2012-03-18 22:03
Antal inlägg: 12028

Men nog är det lite fler än 1% som är homo- eller bisexuella? Och då borde väl rimligtvis heterosexuella män bli något färre än 50%

Och utöver det så finns det ju heterosexuella män som inte äcklas av homosexuella.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 22:04

Fast framgår det av undersökningen hur mycket av denna "homofobi" som är social, dvs en gruppmekanism och något man visar upp utåt? Det ligger ju i den klassiska manlighetens natur att identifiera sig mot det icke-manliga. Likväl kan man tända på bögporr i hemlighet.

rebell992012-03-18 22:04
Antal inlägg: 400

Sylvia Hur kan min tolkning av mina känslor vara illa underbyggt ? Sylvi Flerrtalet här är anonyma.Sylvia Jag har deltagit i tråden en längre tid.Sylvia Varför lägga in ett inlägg om idioter i en träd om homofobi när du inte har ngt spec syfte med det utan bara en allmän kommentar ?

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 22:05

Eller du kanske menade 50% av befolkningen skulle vara homofob för att 35 av 64 i testet klassades som det? I så fall får du nog ta en grundkurs i statistik.

Varifrån har du fått uppgiften att 1% har homosexuella vanor? För jag antar att det är det du syftar på.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 22:06

Ha ha, Måns, klart att det är betydligt fler än 10%. Jag ville bara att Palnatoke skulle få krypa till korset och erkänna det.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 22:06

* fler än 1%

he he

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 22:07

rebell: I tråden utvecklades ett ganska långt sidospår som handlade om huruvida det är möjligt att föra en seriös debatt. Någon var för, någon emot; någon verkade tycka att man skulle censurera vissa åsikter. Mitt inlägg gällde diskussioner i allmänhet. Jag är en vän av yttrandefrihet.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 22:13

Men förstår om det kanske lät som om jag menade att någon i just den här diskussionen var idiot. Det menade jag inte.

mönjelilja - Ej medlem längre2012-03-18 22:16
Antal inlägg: 3613

Men att folk generellt sätt i diskussioner kan bete sig som encelliga organismer? :-)

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-18 22:18

Ett exempel på en stor och noggrann undersökning av antalet HBT-personer i en befolkning: www.bbc.co.uk/news/u...k- 11398629

Vad beträffar den andra siffran är det av tidigare nämnda skäl svårt att få fram siffror, så jag använde den enda siffra jag vet där man faktiskt använt en någorlunda stringent definition av själva begreppet homofobi, nämligen (på ett ungefär, ur minnet) "känslor av olust inför homosexualitet".

Och nej, ett urval på 64 personer ger inte säker statistik, men då kan ju samma sak med minst lika stor rätt sägas om undersökningen som hela tråden bygger på. Eller hur?

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 22:24

mönjelilja: Ja, precis. Det händer att jag tycker det. Men även de skall få komma till tals.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-18 22:24

A-Ba: Komiskt för övrigt att du försöker angripa mina kunskaper i statistik därför att jag använt en källa med för litet urval (jag använde som sagt den enda vetenskapliga källa jag känner till, som råkar stämma överens med min magkänsla och som dessutom är själva grunden till denna tråd) -- samtidigt som du berömmer Måns för följande pärla: "Men nog är det lite fler än 1% som är homo- eller bisexuella? Och då borde väl rimligtvis heterosexuella män bli något färre än 50%."

Briljant.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?