Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2012-04-12 09:30
Antal inlägg: 17500

titti - du skrev bla "mammor som inte vill vara med sina barn ska inte behöva tvingas till det,då har barnen det bättre på dagis,en att vara med en mamma som inte prioriterar barnen”"

Den meningen säger ju att du ser mammor som har barn på dagis för att de helt enkelt inte VILL vara med sina barn. Du har tydligen inte alls förstått att alla inte KAN vara hemma med sina barn, hur mycket de nu än må vilja.

Ami19742012-04-12 09:35
Antal inlägg: 114

Helt-kass, jag håller med dig fullt ut i "Jag förstår inte problematiken? Så länge alla kan uppskatta allas olika arbetsuppgifter så är det väl lugnt. Oavsett vad man väljer att göra."

Och tycker att det är väldigt tråkigt att vi inte har kommit längre, att det fortfarande ses som dåligt att vara hemmafru/hemma pappa, fortfarande ses som dåligt att arbeta och göra karriär (om du är kvinna), fortfarande ses som dåligt att ha sina barn i barnomsorg (dagis/dagmamma osv). Det största problemet är väl att det oftast är kvinnor som är emot allt det här idag...

Kvinna eller man oavsett kön så borde man väl för guds skull kunna acceptera och förstå att alla har lika rättigheter att göra sina egna val?! Och alla borde ha samma möjligheter att göra detta. Borde vi inte ha kommit så långt 2012?

Jag tycker att det är viktigt att jobba på att alla borde ha samma möjligheter, oavsett kön, etniskt ursprung, ekonomi och klass... Jag tror oxå att det är viktigt att vi lär våra barn detta, då kanske vi har en möjlighet att komma dit inom de närmaste 20 åren.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-12 10:06
Antal inlägg: 37631

le-lou prioriterar att vara skulle det stå,det finns massor med arbeten som går att sköta hemifrån om man vill

le-lou2012-04-12 10:29

nu är du där igen . tittiii kom igen nu. Ser du inte att du kliver rätt in i glashuset gång på gång?

Du säger å ena sidan att det är upp till var och en men du dömer ingen.

I nästa andetag är du där med fingret och pekar på de som lämnar barn på dagis, att de föräldrarna inte vill vara med sina barn?

Har du några fläskigt välbetalda jobb på lager som jag skulle kunna sköta hemifrån? Telefonsex kanske?

slånbär2012-04-12 10:29
Antal inlägg: 5539

"det finns massor med arbeten som går att sköta hemifrån om man vill "
Där kom det där igen-"om man vill"....
Tänk att vi då ändå har en så stor arbetslöshet här i landet.....Undrar ändå vilka yrken det är som det finns massor av? Kvinnodominerade yrken brukar ju annars vara inom servicesektorn och dom jobben kan ju vara lite svåra att utföra hemifrån om man nu inte tänker på dagbarnvårdare. Men för att vara det så krävs ju faktiskt att man är åtminstone utbildad barnskötare så det är ju långt ifrån alla som kan vara det. Och att ta fosterbarn endast med ett ekonomiskt intresse är ju galet- det kan ju aldrig vara rätt. Dessutom förutsätter ju dessa arbeten att man faktiskt bor så att man har möjlighet att ta emot barn.

jonisk - Ej medlem längre2012-04-12 10:30
Antal inlägg: 7985

>> le-lou prioriterar att vara skulle det stå,det finns massor med arbeten som går att sköta hemifrån om man vill

Exempel?

le-lou2012-04-12 10:34

slånbär, vi pratar med en lyxhustru och naivt förväntar vi oss att hon ska förstå vad det innebär att inte ha så många val :).
Jag städade kontor när dottern var liten, hon var på dagis och jag städade för glatta livet. Tror du tittii att jag verkligen hellre städade andras skit istället för att sitta och mysa med min dotter i soffan hemma? Gaaaah.. Och nej, jag prioriterade inte bort min dotter, däremor prioriterade jag HENNE för utan jobbet så hade vi levt på makaroner (och kärlek, icke att glömmas bort).
Det är jävligt enkelt att tjata om att prioroteringar när man har allt man behöver hemma och en gubbe som drar in pengar till hushållet.

ektis - Ej medlem längre2012-04-12 10:34
Antal inlägg: 4505

jag gick på dagis och fick inga större men av det, mer än att fröknarna på det första inte var bra och jag fick byta (till ett ställe där jag trivdes jättebra på).
mamma har alltid gjort allt för mig, det känner jag 'trots' att jag fick springa runt lite på dagis. jag tycker inte man ska döma andra så mycket, blir lite ledsen när jag ser och hör sånt, faktiskt. alla har olika förutsättningar och olika saker passar således.

jonisk - Ej medlem längre2012-04-12 10:38

Precis, ektis.
Don't hate.

ingson2012-04-12 12:01
Antal inlägg: 4285

Ojdå limpan, och du säger dig vara ekonom

ttiittii har ju löst problemet; alla får ett ordentligt stycke skog och tomtmark.Och så kan var och en sälja av lite efterhand så slipper tex le-lou hålla på med städjobb

jonisk - Ej medlem längre2012-04-12 12:03

Om alla får skog och mark, vem köper? (ok, den som vill ha allt, men ändå.)

ingson2012-04-12 12:04
Antal inlägg: 4285

Tänkte inte på det....

Tommy 19792012-04-12 13:40
Antal inlägg: 1188

Slånbär - du är min nya idol! :-)

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-12 13:47

arbeten som kan skötas från hemmen flugbindning montering av olika saker försäljning revisor,starta egna företag,skriva böcker ta dagbarn bokföring till olika företag,göra websidor,sälja försäkringar det är några men det finns fler

blue_moon2012-04-12 13:52
Antal inlägg: 9713

Men det stora flertalet jobb finns inom vård, skola, omsorg och handel! I serviceyrkena är kvinnorna i majoritet.
Antalet arbeten som kan skötas från hemmen är försvinnande litet i jämförelse!

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-12 13:52

kollade på jobb hemifrån, just i skrivande stund fans det 147 olika jobb som skulle skötas hemmifrån,varav många företag sökte flera så ca 400 på bara den sidan,men det fins säkert fler sidor en dom att söka på

Måns_E2012-04-12 13:57
Antal inlägg: 12028

Ja denna enorma marknad för flugbindning, de som skall göra flugbindarnas hemsidor och företaget som bokför åt flugbindaren är exakt det som får vårt samhälle att gå runt (så det borde alla kvinnor göra). Männen kan jobba på Volvo eller vara chef någonstans.

Att du orkar hålla på och trolla runt ttiittii.

slånbär2012-04-12 14:01

Tommy-jag har ju redan röstat på dig till betas jämställdhetsminister :-D

jonisk - Ej medlem längre2012-04-12 14:17

Nu ska vi iofs inte racka ner på flugbindning, det är en väldigt trevlig sysselsättning. Dock inte särskilt lukrativt, trust me.

slånbär2012-04-12 14:39

Kan ju bli jäkligt många flugor om man ska komma upp i en vettig lön att leva på........

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?