Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 233 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| piffigpuff | 2012-05-19 15:59 | |
![]() | ttiittii- jo det har hant i sverige...Stina Ekblad till exempel. jag tycker det ar sjukt, perverst och ackligt! och att det ine kan vara enbart for barnets skull utan mer for mammans. | |
| allida | 2012-05-19 16:18 | |
![]() | NEJ! | |
| tina221 | 2012-05-19 16:19 | |
![]() | Vet en mamma som ammade sin 6-åring. Lite läskigt faktiskt.. | |
| le-lou | 2012-05-19 16:20 | |
![]() | therese11 kopplar amning med sex. Känner du sexuella känslor när du ammar alltså? intressant. | |
| le-lou | 2012-05-19 16:21 | |
![]() | "....läst mkt psykologi" ja det märks verkligen, tog du nån brevkurs el möjligen komvux? | |
| _MaNiAc_ - Ej medlem längre | 2012-05-19 16:27 | |
![]() | Ni som blandar kopplar ihop sex och amning hur tänker ni? | |
| pianist1 | 2012-05-19 16:28 | |
![]() | När barnen har tänder och kan äta mat finns ingen anledning att amma! | |
| _MaNiAc_ - Ej medlem längre | 2012-05-19 16:29 | |
![]() | Pianist och de bestämmer du? | |
| Bob100 | 2012-05-19 16:39 | |
![]() | Fan, inte längre än 1 är. Varför inte lita på alla de kvinnor som kör runt 6-7 månader? MAX 1 år. Sedan kommer nästa viktiga psykologiska utvecklingssteg nåt halvår efteråt. Ett barn klarar av separation vid en viss tidpunkt. Ett barn BEHÖVER separera. Ett litet barn har också intensiva känslor till modersbröstet, moderskroppen och behöver bli självständig till detsamma. Hallå, farsan. Nu är det bara skit det här. Låt inte egna självständighetsbehov stå i vägen för ditt (era) barn. | |
| Yamma | 2012-05-19 16:40 | |
![]() | @recidivfara "Men om man slutar amma vid säg 12 månader och sedan tar upp amningen efter byxmyndighetsdag, då är det mindre obehagligt för dig yamma?" Nej? Då är det mer obehagligt. "Med tanke på att du tycker att det skulle vara ok om ditt barns far inledde en relation med ert barn efter 15 års ålder." Men... va? Har du blandat ihop mig med nån annan eller vad har nu hänt? | |
| Yamma | 2012-05-19 16:43 | |
![]() | Angående att jag skrev "alla får göra som de vill" - vilket väckte några reaktioner - jag anser att man får amma så länge man vill, på samma sätt som jag anser att vem som helst ska få ha barn. Det vill säga, jag kan tycka vissa människor är sjukt opassande som föräldrar, och jag kan tycka att det är obehagligt att någon ammar sin 5:åring. Dock är det omöjligt att lagstifta om någotdera. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 16:52 | |
![]() | alla får ju verkligen föra som det vill skulle det komma en lag att det blev förbjudet att amma efter 1 årr ålder så skulle jag vara den första att bryta mot den lagen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 16:53 | |
![]() | göra inte föra | |
| Yamma | 2012-05-19 16:56 | |
![]() | Anledningen till att det inte går att förbjuda är framför allt att man inte kan bevisa att det är skadligt på något sätt. Det skulle bara bli en morallag, och såna undviker regeringarna in i det längsta. | |
| therese11 | 2012-05-19 17:13 | |
![]() | Ja. Om mamman VÄLJER att amma det stora barnet, trots att barnet inte längre behöver ammas för att få näring förlorar amningen sitt grundläggande syfte (att ge barnet FÖDA för sin ÖVERLEVNAD). Och om man ger det stora barnet en vuxen kvinnas bröst (trots att denna individen/ det stora barnet inte längre behöver ha bröstet, då barnet äter vanlig mat) får detta en sexuell karaktär. Detta pga. att den ENDA anledningen till varför den vuxna kvinnan ger det stora barnet bröstet är pga. att denna handling är Njutningsfull och Lustfylld. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 17:14 | |
![]() | vi andra är inte pedofiler | |
| therese11 | 2012-05-19 17:21 | |
![]() | Det är väldigt betydelsefullt att barnet får separera från mamman i samband med att barnet upptäcker könsskillnader. Det är jätte viktigt att visa för barnet att det finns en tredje med i bilden - fadern - som har tillgång till moderns på ett annat sätt än vad barnet har. Dvs, att barnet upptäcker att exempelvis pappa och mamma får kyssas och smeka på varandras bröst, men barnet får inte detta Osv. | |
| Bingofannie | 2012-05-19 17:28 | |
![]() | Det går ju aldrig att förbjuda amning vid en viss ålder, men kanske en ålder då man bör trappa ner? Inte avsluta tvärt, utan trappa ner och börja med fast föda. Jag tror, som jag skrev tidigare att man ändrar uppfattning om amning och dess påverkan på barnet när man själv har fått barn. | |
| le-lou | 2012-05-19 18:30 | |
![]() | haha o det förra nicket var? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-19 18:56 | |
![]() | Varför får jag en känsla av att vissa skribenter läst vid Hans Scheikes privata universitet? Nåväl. :( | |