Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 23 |
Mobilspel
Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Leopardhonan | 2012-10-25 00:08 | |
![]() | apbur- du skrev; "De har inte brutit mot lagen vad jag kan förstå". Varför skriver du sånt du inte vet? Det FINNS en djurrättslag, eller vad det nu heter!?, som säger att djurkadaver skall behandlas med värdighet! Dom HAR brutit mot lagen. Du kan titta på Kalla FAktas eftersnack och intervjuer på tv4 play om du vill höra själv om lagar dom brutit emot. | |
Leopardhonan | 2012-10-25 00:08 | |
![]() | man begraver inte en chipspåse- däremot begraver man djur. | |
Leopardhonan | 2012-10-25 00:13 | |
![]() | Men fine- självklart tycker man olika, och vissa tycker tydligen att djur, vilket kan vara nåns gamla hund exempelvis, är lika med en soppåse med bajsblöjjor?... djurälskare och personal på en djurpark ska väl inte ens behöva veta om att det finns en lag dom måste följa- dom borde väl göra det etiskt rätt, annars har dom inte där att göra, finns andra som vill jobba med djur och som älskar dom, även när dom är ett kadaver på hög. | |
Leopardhonan | 2012-10-25 00:39 | |
![]() | Och..... en sista sak......... att inte många nämnt hönorna som också ligger på hög är antagligen för att det här inlägget handlar om UTROTNINGSHOTADE djur, som dom får pengar för att bevara, och inte avliva. Thats why. | |
apbur | 2012-10-25 00:40 | |
![]() | "Varför skriver du sånt du inte vet? Det FINNS en djurrättslag, eller vad det nu heter!?, som säger att djurkadaver skall behandlas med värdighet!" Du får gärna styrka det och hur tänker du att det vore möjligt att efterfölja en sådan lag? | |
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-25 03:47 | |
![]() | Ja, det var möjligt att hålla frysrummet rent på döda djur eftersom djuren fraktades bort så snart missförhållandet uppmärksammades. Det handlar om vilja, apbur. Och etik. | |
apbur | 2012-10-25 08:29 | |
![]() | Jaha, så nu har man följt den här lagen om att djurkadaver ska behandlas värdigt? Hur ska de som nu hämtat de frusna djuren göra för att följa den där roliga lagen? | |
Leopardhonan | 2012-10-26 16:32 | |
![]() | Jag hänvisar till eftersnacket på Tv4:s sida. Där får du all information om vad lagen heter exakt!!.... Förlåt om jag inte kunde formulera mig bättre, jag är inte gud- som nån annan på den här sidan sa.. och du behöver inte spela trög, som du själv skriver till andra här... du vet precis vad jag menar då jag förklarat det och dom som är läskunniga förstår mycket väl vad jag vill få fram. Hur JAG tänker att det vore möjligt att efterfölja en sån lag är inte relevant!? Det här handlar om att dom brutit mot lagen, jag har inget svar på lösningen, det får ledningen sköta, eller??? EH...... Men, det borde inte vara så svårt, att t.ex placera djuren i "fack" i frysboxen, eller ha boxar i boxen så att säga.. precis som jag själv skulle begrava mina egna husdjur, istället för att slänga dom på hög? Eller tycker du själv det är speciellt svårt för en människa att placera dom bättre? Det är lika lätt att göra det finare än att bara slänga in dom som luft. | |
Leopardhonan | 2012-10-26 16:36 | |
![]() | Bra där kaffevåffla, nån som hajjat ordet etik här. | |
apbur | 2012-10-26 16:59 | |
![]() | Formulera dig bättre? Du påstår att det finns en lag i djurskyddslagen som säger att man ska behandla djurkadaver värdigt. När jag sedan frågar efter den här lagen så idiotförklarar du mig och säger att jag inte förstår vad du _egentligen_ menar. Nej, jag läser innantill och har citerat dig. | |
le-lou | 2012-10-27 00:49 | |
![]() | eh En lag som säger att man måste behandla djurkadaver med värdighet? Var? Vad ingår i det begreppet förresten? Ceremoni? Att man inte får slänga utan endast "tippa" över kadavren, får de ligga bredvid varandra? För upplysnings skull: de döda djurkropparna låg i frysrum för att de är tvungna att bevara dem så, inget annat. Sen såg det illa ut för svenssons hemma som satt med kelkatten i soffan, när de fick se döda djur huller om buller. Mig störde det inte alls, jag äter tom djur. Sen undrar jag vad man ska göra åt begreppet "värdighet" när det kommer till de djur som agerar foder åt andra? Är det värdigt att ligga i en frys? Är det nån som tittar i frysarna och kollar så kycklingar, råttor, möss och annat smått och gott ligger döda på ett värdigt sätt? Det finns lagar mot djurplågeri. Regler för hantering av döda djurkroppar - men en etisk lag för döda djur finns inte - kanske kommer det. Det finns riktlinjer däremot. sverigesradio.se/sid...el =5321193 | |
solros79 - Ej medlem längre | 2012-10-28 11:59 | |
![]() | Jag tycker att det är djurplågeri att döda friska djur för att ge plats åt andra djur! Jag tycker att de skulle ha kvar djuren och att dem fick dö en naturlig död istället. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-02 18:50 | |
![]() | Håller helt med dig där. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-02 19:23 | |
![]() | hörde någon myndighet skulle se över hur döda djur hanteras,hur mycket kött slängs varje år,typ massor men det är skilnad på djur och djur | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-03 16:17 | |
![]() | www.djurensratt.se/o...dj urparker | |
Mandil144 | 2012-11-03 17:47 | |
![]() | Man ska inte döda djur för mycket! | |
Sharky68 | 2012-11-03 23:25 | |
![]() | Aldrig mera Parken Zoo eller nån annat djurpark. Åk till en nationalpark om ni har råd. Där är djuren i sin rätt miljö. | |
apbur | 2012-11-12 23:55 | |
![]() | Jag vet att den här upprörande nyheten säkert har lämnat era bultande hjärtan för någon annan säljande nyhet som också får det att knipa till i hjärtetrakten men om ni vill höra apburs, som alltid genomtänkta analys igen så kan ni göra det här: sverigesradio.se/sid...ra mid=2795 | |
Incidental - Ej medlem längre | 2012-11-12 23:56 | |
![]() | Haha, apburs analys, lööööv it | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-13 00:09 | |
![]() | Vad har d Tråden med knark att göra??? Va på nyheterna redan idag att parken zoo va undermålat...bristande på flera punkter både inne å ute som inte har förbättrats sen förra gången dom gjorde ett studiebesök hos dom......bye bye parken kvarstår..... | |