Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| PP1986 | 2013-01-05 22:55 | |
![]() | Satt dig på någon påse på länge Vendela? ;-) | |
| fetabetapeta | 2013-01-05 23:37 | |
![]() | Dyrengrip Menar du att den som redan sitter ner har någon sorts äganderätt till samtliga närliggande säten...? Eller varför ska man annars formulera frågan på så vis...? Be om lov att sätta sig på en ledig plats...? | |
| Kokonut | 2013-01-06 13:00 | |
![]() | Ela bara å sätta sig....varför skall man fråga? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-06 13:22 | |
![]() | Man kan fråga om platsen är ledig av flera olika orsaker, men den främsta bör väl vara ren artighet. Annars finns det flera scenarion där platsen som är till synes ledig faktiskt är upptagen. Personen som sitter intill kanske har en personlig assistent som först ordnat en plats åt sin brukare innan dom löser biljett? Det kanske är ett barn som sitter och väntar på sin mamma eller pappa? Det kan ju tillochmed vara så att du själv luktar vidrigt och ingen har lust att sitta brevid dig, då kan det ju vara trevligt att låta personen få en chans att sticka innan du blockerar in denne mot ett fönster. | |
| slånbär | 2013-01-06 13:40 | |
![]() | Den främsta anledningen till att inte ställa sin väska på sätet bör väl även den vara av artighet och hänsyn? Om man sitter på sin plats, har sin väska i knät eller på golvet så behöver ju detta problem aldrig ens uppstå. Tycker att det alltid handlar om hänsyn så fort man är ute bland folk. Man sertill att ens ungar inte springer omkring och tokskriker i affärer, på bussar och liknande. Man lär sina tonåringar att bete sig som folk trots att dom är med sina kompisar. Allt interagerande mellan människor handlar ju om hänsyn och respekt, allt utifrån den kultur man råkar befinna sig i. | |
| johannesbröd | 2013-01-07 21:37 | |
![]() | Ja inte skulle jag ta upp två säten.Dålig stil..dålig uppfodstran..respektlöst! Så ts är inte gnällig eller överdriver eller tsr drt för allvarligt.jag skulle förmofligen sätta mig innerst vid fönstret med väskan i knät eller nere vid fötterna.Sen sluta ögonen och halvslumra..då skulle medpassagerare kunna sätta sig och jag slapp resa på mig och signalera fritt att sätta sig men jag är ej tillgänglig för småprat..och allt frid och fröjd..slumra vidare. | |