Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-05-24 02:58 | |
![]() | gnagelram, vad är rätt översättning? | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 03:13 | |
![]() | rätt översättning till?... | |
| kajix | 2013-05-24 03:18 | |
![]() | Matt 19:23-24 | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 03:34 | |
![]() | Gnagelram? Är det nån som heter så.. försökt kolla.. men icke. Jag är inte så bra på memora hela bibeln, men ska ta upp matt 19:23 | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 03:42 | |
![]() | Då sade Jesus till sina lärjungar: »Sannerligen säger jag eder: För den som är rik är det svårt att komma in i himmelriket. 24 Ja, jag säger eder: Det är lättare för en kamel att komma in genom ett nålsöga, än för den som är rik att komma in i Guds rike.» Matt 19:23 Ja sant. Tur att man är fattig då :) Men å andra sidan har jag spelat på lotto igår.. (dragning imorgon).. Tänkte jag skulle ge Gud en chans att ge mig lite pengar hihi ( Ja, lite humor måste man ha) Det var säkert flera år sedan jag deltog i dessa världsliga spel, men jag har alltid sagt till Gud själv att jag inte vill spela, men vill ge det en chans iallafall. Ända sedan jag var "liten" har jag öppet sagt att jag hellre är fattig och lycklig än rik och olycklig.. detta pga att jag såg min rika moster jämt må så dåligt och bråka med sin man. Idag äger dom en miljonindustri.. Jag är fattig som en kyrkråtta, men lyckligare än nånsing. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 03:48 | |
![]() | Att allt hemskt som jag upplevt och genomlevt, precis som Jesus... precis som alla andra förkrossade hjärtan.. så kommer han ta emot oss med öppna kärleksfulla armar och en krona på oss en krona med glädjeolja istället för en bedrövad själ. Jag är inte ensam. Det är inte dom friska som behöver Gud. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 03:49 | |
![]() | trä en krona på vårt huvud av pärlor istället för tårar. Lite sent just nu. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:06 | |
![]() | Allting är tillåtet, men allting är inte bra. Jag brukar inte dricka alkohol.. fastän jag haft en mor som jämt och ständigt var onykter och inte ville veta av mig, medan jag vart utnyttjad sexuellt av min far. Men jag har förlåtit dem båda av hela mitt hjärta. Jag blev såld till andra män av min far, men jag förlorade aldrig min oskuld. Jag ville inte leva mer.. när jag var runt 7-8 år.. (Kan bara jämföra med hur hög jag var jämfört med toastolen på toaletten) Jag försökte komma på olika sätt att avsluta mitt liv, för jag ville inte helt enkelt leva mer, men jag ville inte skära mina handleder som man såg på gamla svartvita filmer, som martyrer. -NIX sade jag till Gud. DU har satt hit mig. ALLTSÅ är det DU som tar mig härifrån.. och det är på Momangen. Jag beordrade alltså Gud att ta bort mig. Jag var 7-8 år.. knäböjde inför Gud, och var väldigt seriös när jag bad honom att ta bort mig. Jag fick svar. Men inte på så sätt som jag önskade mig. Gud skickade tydligen två änglar att ta hand om mig. Idag kan jag förklara det som om jag hade en utomkroppslig upplevelse. Min kropp var kvar på toaletten, men jag upplevde det som att två änglar tog min under varsin "arm" (själslig arm?) Vi for fort uppåt i tommat intet såg det ut som. Det såg grått ut.. man såg inte långt. Dom höll mig fortfarande under varsin arm. Jag tittade nedåt och såg en silver tråd ringla sig nedåt.. jättelång var den. Jag tänkte bara.. jag sade inget, men dom sade till mig: -att när den går av så kan du inte återvända mer. Ok visst... OCH VEM ÄR NI DÅ??? -Dom sade till mig att dom blivit sända att hjälpa mig och att dom bara gör Faderns vilja. -OK.. tänkte jag... Men jag tänker iallafall INTE gå tillbaka ner till min kropp!!! (För jag kände sådan otrolig frid däruppe, nånstans ute i tomma intet) -Du måste återvända. Din tid har inte kommit ännu. Jag behövde bara tänka, så gav dom mig svar på det jag tänkte. Men jag VÄGRADE! | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:07 | |
![]() | Jag ville verkligen inte tillbaka, för jag upplevde sådan FRID att jag inte ville lämna den friden. -Kan jag få komma tillbaka snart då? undrade jag. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:10 | |
![]() | -Du ska få välja mellan liv och död i vuxen ålder. Och sen sade dom till mig, innan dom försvann helt.. att jag ska få prata inför människor om det som hänt mig. -Om vaddå? att jag haft en taskig barndom eller att jag träffat änglar? Det fick jag inte svar på.. men dom sade till mig.. att Gud ska göra så att jag glömmer bort det hemska som hänt mig, tills en dag då jag klarar av att ta itu med det. Sen var dom borta, men jag upplevde sådan enorm FRID inom mig som är bortom denna världen. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:20 | |
![]() | Änglarna hade rätt. Jag fick välja mellan liv och död flera gånger i vuxen ålder. Flera gånger om. Jag var även på en gudstjänst en söndag och kände mig så eländig och ovärdig och tänkte... varför ska jag ens vara här? Då fick en medlem i kyrkan ett "budskap" från Gud till DIG...och jag tänkte.. DET ÄR IALLAFALL INTE TILL VÄRDELÖSA MIG. Då sade han: (Han talade i tungor och en annan hade en översättning på det: -Just nu tänker du att det inte är till dig min dyrbara dotter, men det är JUST TILL DIG. - Eh vad? MOI? NO NO NO -Jo, just till dig har jag ett budskap. Du ska få tala inför folk om det du varit med om.... .. OK.. (var det inte det änglarna sade åt mig?) -NIX,, inte jag. Jag kan INTE prata inför folk. Jag försökte ha muntlig redovisning av Franz Kafka i skolan och fick avbryta för att mitt hjärta höll på komma ut ur strupen på mig... Tur man hade en förstående lärarinna iallafall. Andra gången klarade jag det med nöd och näppe. Jag kan bara säga, att det ni LIDER idag... om ni bara vänder er till GUD så ska han vända det till något positivt istället för att ni ska bära en sorge dräkt. Detta har jag inte berättat för många. inte ens kristna. Men jag vill berätta idag, för att Gud kanske kallat dig för ett speciellt ändamål. Dom som "mår bra" söker inte Gud. Dom behöver inte Gud tyvärr. Gud har sett till att vissa är kallade, och andra har han sett till att dom inte ska se sanningen genom att lägga en slöja för deras ögon. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:28 | |
![]() | Jag hoppas att mitt livs historia ska tala till dom som Gud kallar. Det känner du i din ande om det jag berättat är sant. Isåfall kan du se hela historien i din ande genom Jesus. Då vet du att det är sant. Ser du inte det, då ber jag för dig, att Gud ska öppna dina ögon och det menar jag verkligen från det djupaste i mitt hjärta. Såsom jag blivit förlåten och fått nåd, så måste jag ock vara lik honom som förlät mig. Amen | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:34 | |
![]() | Det är nog det allvarligaste jag skrivit i hela mitt liv... men vad gör man inte för den man älskar. "klyschigt" kanske på ett sätt , men det står i bibeln, Guds ord, att om du tar Gud på allvar, så tar han dig på allvar. Om du känns vid honom, så känns han vid dig. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:48 | |
![]() | Genom Guds Ande sker det. Inte genom din egen kraft. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:50 | |
![]() | Omöjligt för dig, men gör Gud är allt möjligt. Sök först Guds rike, så skall allt annat också tillfalla dig. (Och då menas allt som tillföll Jesus, tillhör också oss.) Guds rike börjar inte efter döden, utan den är redan här. HÖR RÄTT. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:53 | |
![]() | Då säger jag att Jesus har makt över liv och död, över himmel och jord. Förstår ni vilken nåd, vilken gåva vi har, om vi bara tar emot honom, tror på Honom. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 04:56 | |
![]() | Ja, ni förstår rätt. Jag är en farlig motståndare till Satan, därför att jag har lidit ända sedan början av mitt liv och jag har inte så mkt att förlora, utan jag har bara vinning av mitt lidande, tack vare Jesus. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 05:01 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Ap yAHJIXk8 | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 05:01 | |
![]() | Låten heter: I want you to hold me av Hillsong United | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 05:09 | |
![]() | Låt denna låt, sjunka ner i din ande... var inte frustrerad. www.youtube.com/watc...Mt Gns-xT5Y | |