Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kokonut2013-05-25 08:47
Antal inlägg: 508

Nåt som är intressant i denna tråd är att dom som är väldigt för denna invandring här på betapet corlini har knappt kommenterat denna tråd lr inte visat sig alls.
Dom har nog förstått situationen och kanske har vaknat.

limpan__22013-05-25 09:38
Antal inlägg: 2847

Jag är en av dem som är för en generös invandringspolitik och jag tycker ni gör det för enkelt för er. Det är fortfarande så att 99% (om inte fler) av invandrarna är helt oskyldiga till vad som nu pågår. Självklart hade Sverige kunnat vara ett met homogent samhälle utan invandring men vi har inte tagit emot flyktingar för att förbättra Sverige utan för att de söker vår hjälp.

Det ska i fortsätta med, precis om att vi ska fortsätta fälla individer för de brott de begår och inte straffa oskyldiga som kan anses ha en anknytning till idioterna.

Mincie2013-05-25 10:08
Antal inlägg: 157

Väl talat limpan!

Bitte - Administratör2013-05-25 10:10
Antal inlägg: 24199

Hade det funnits en gillaknapp hade du fått ett stort GILLA limpan , för jag håller med dig i varenda ord

Bitte

drifting - Ej medlem längre2013-05-25 11:39
Antal inlägg: 1178

Corlini hade fått min GILLA notering isf

Minta2013-05-25 13:31
Antal inlägg: 20042

www.svd.se/kultur/ku...19 9792.svd

magnusito2013-05-25 13:51
Antal inlägg: 4983

corlini
Du önskar att någon ska komma till skada.
Jag antar att du menar någon annan då eller vill du bli martyr.
Väldigt cyniskt, tycker jag

Liftactiv2013-05-25 13:58
Antal inlägg: 783

Förstod du verkligen inte hur hon menade magnusito?? Skrämmande!

panflöjt - Ej medlem längre2013-05-25 15:04
Antal inlägg: 182

Vi stänger ungdomsgårdar, vi har en jätteslimmad åldringsvård där minutrarna är räknade för varje besök, vi har inte råd med personal på sjukhusen så att dom som jobbar får jobba tills dom stupar och dom stänger avdelningar på sommrarna, vi skall stänga några fängelser nu är det inte dags att börja fundera på hur vi skall använda våra pengar. Jag tycker självklart att vi skall hjälpa till ute i världen men är det det optimala att hjälpa dom här. Tror nog att vi skulle kunna hjälpa många flera om man kunde få till det så att dom kunde få hjälp i deras hemländer. Det som händer här kommer ju kosta oss hur mycket som helst, och jag tycker nog att vi först skall se till så att våra egna får jobb först.
Sedan tycker jag nog att om vi välkomnar dom så skulle dom veta att om dom gör något dumt så blir dom hemskickade eller utskickade ur landet den första dagen. Jag börjar nog tycka att kvoten för Sverige börjar bli full nu. Självklart skall vi hjälpa till men hur?

mrsmaggart2013-05-25 15:25
Antal inlägg: 7928

Igår kväll och hela natten har det varit oroligt i flera stadsdelar i Örebro och polisen tror att det är ungdomar som är påverkade av det som hänt i Husby. Min stadsdel blev inte påverkad men det känns väldigt obehagligt.

na.se/nyheter/orebro...nd e-ungdom

Kokonut2013-05-25 15:46
Antal inlägg: 508

Corlini hade fått mon stora knapp

pink ribbon - Ej medlem längre2013-05-25 15:56
Antal inlägg: 2906

Jag vill tillstå att regeringen har misslyckats på många plan. Inte bara med flykting- och integrationspolitik utan med hela den offentliga sektorn. Det funkar inte att trycka in människor i ghetton (om de nu har bostad öht) utan adekvat sysselsättning och stöd för sköra individer.
Som jag påtalade för några år sen har många barn till invandrare tagit makten över familjerna. Det är en farlig utveckling och ett ansvar som är alldeles för stort för ungarna. I brist på tolkar är det barnen som har lärt sig svenska fort, som tolkar åt föräldrar och släktingar i kontakt med både skola, kommun och sjukvård. Det är frestande att tolka lite fritt och ha en hållhake på de äldre som blir beroende av ungarna.
Jag är fortfarande fly förbannad på skitungarna som förstör så mycket och är allmänfarliga. Säkert är det också äldre ungdomar som tvingar dem att bete sig illa för att skydda egen verksamhet med illegala vapen och droger. Om polisen kunde ta hand om dessa grupperingar vore nog mycket vunnet.

panflöjt - Ej medlem längre2013-05-25 16:10

Har en liten undran som jag funderar på som jag inte vet hur jag ställer mej till!!! Det är ju lite fult att tala om invandrarna, man får inte säga mycket förrän man är rasist, Men jag har tänkt på en sak, vad är alla vi som säger att det är klart att vi måste ha portkod och låsta portar så inte våra uteliggare kommer in och kan värma sig och kanske kan få sova under tak en natt. Vad kallas jag som vill ha min port låst. Det blir fler och fler som vräks av olika anledningar idag och det är även många barnfamiljer som blir vräkta, men vi har inte så många natthärbärgen. Stackars dom (tycker nog många) som inte får ha en egen lägenhet, men gud bevare mej om dom skulle sova i min trapp. Det skulle vara kul att höra vad ni tycker. Vad kallar ni mej?

Porla - Ej medlem längre2013-05-25 16:14
Antal inlägg: 1471

corlini. Om du vill, som du skriver, att integrationen ska fungera borde du kanske hjälpa till. Det hjälper liksom inte att bara politikerna gör något. Vi måste alla hjälpa till för att minska utanförskapet, och det gör man inte genom att skriva inlägg som dina. Det finns många här som förstår det. Därför får Limpan min stora knapp.

limpan__22013-05-25 16:26

Panflöjt, lägg ner offerrollen. Du får kritisera invandrare och invandringspolitiken bäst du vill. Till och med ett forum som detta har återkommande diskussioner om detta.

Och visst kan vi hjälpa många utanför landets gränser, det görs redan idag (du har kanske hört talas om myndigheten SIDA?) men vi har även lovat att alla som flyr från krig och förtryck har rätt att få sin sak prövad. Denna princip är vi inte ensamma om och vi tar inte heller emot mest flyktingar men vi är ett välmående land med gott rykte varför många drömmer om att få komma hit.

Att några förstör borde inte vara ett argument för att förhindra andra från att söka sig hit.

panflöjt - Ej medlem längre2013-05-25 16:29

limpan du svarade inte på min fråga om låsta portar,,,,,,,,,? sover du med låst port?

limpan__22013-05-25 16:33

Långt ifrån alltid.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-05-25 16:33
Antal inlägg: 2906

Det är väl knappast uteliggare som eldar bilar men jag skulle då inte sova gott om någon frös ihjäl utanför mitt hus.

panflöjt - Ej medlem längre2013-05-25 16:36

Det beror väl kanske på var man bor, och en man kanske tycker att det är mindre viktigt. Jag som kvinna och är den person som just jag är vill ha låst. Vad kallar du mej som vill ha låst port då?

magnusito2013-05-25 16:36
Antal inlägg: 4983

DN intervjuar konsekvent justitieministern i denna fråga. Var är socialministern, skolministern.
T o m Jan Björklind har ju erkänt att man snedfördelat skolresurserna.
Först skapar vi ett samhälle som ökar skillnaderna i levnadsvillkor och sedan ska detta ses som enbart en polisiär fråga.
Ruttet DN!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?