Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2013-11-10 01:30 | |
![]() | Som sagt en majoritet av de flyktingar som kommer från muslimska länder i Sverige är inte så värst överdrivet troende. Det räcker ju med att titta på hur många som är med i muslimska trossamfund i Sverige, kontra hur många som har kommit hit. Och då är ju dessutom ett väldigt litet antal av dessa extremister på något sätt. Ireens trams här i tråden visar väl däremot hur vissa vill polarisera och sätta grupper mot varandra utan större anledning. Själv så känner jag muslimer som nog är mer svenska än vad jag själv är. Betyder det att jag bör diskrimineras och utvisas? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-11-10 02:23 | |
![]() | De flesta flyktingar från muslimska länder verkar inte ens vara muslimer. I corlinis exempel skedde ju dock diskrimineringen utifrån namnet Muhammed. Undrar hur pass mycket det skvallrar om religionstillhörighet. Någon som heter Kristian eller Kristina antas ju inte vara kristen t ex. sverigesradio.se/sid...el =5124116 | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-11-10 02:27 | |
![]() | Eller att säga flyktingar är i och för sig fel – invandrare i allmänhet gäller det. | |
| Ireen - Ej medlem längre | 2013-11-10 06:10 | |
![]() | Ja förmodligen är det trams att inte sitta här och glorifiera en abnorm religion. Ut med alla svenskar dom är ju så lata och vidriga. Talibanerna kan dom. Kvinnoförtryck och mörda flickor det är grejer det. Ve den kvinna som säger emot en muslim! www.dn.se/nyheter/va...as -ledare/ | |
| Sote | 2013-11-10 08:18 | |
![]() | Mata inte trollet. | |
| Älgkalle - Ej medlem längre | 2013-11-10 09:47 | |
![]() | Hur var det nu med muslimen som vägrade skaka hand med en kvinnlig arbetskamrat? Och om alla muslimer hade så hög arbetsmoras som ni tycks tro så borde dom ha en väldigt hög levnadsstandard där borta. | |
| Sote | 2013-11-10 10:22 | |
![]() | Mata inte något av trollen | |
| Rultatultan | 2013-11-10 10:36 | |
![]() | Att diskriminera någon pga sexuell läggning, härkomst, religion och ett par saker till, är enligt svensk lag inte tillåtet. Så är det bara. Att det sedan finns människor som gör det, förvånar mig inte alls. Okunskapen och rädslan för det man inte känner till eller känner sig obekväm med, är inget nytt och många väljer att reagera med att dra öronen åt sig istället för att ta sig en titt bakom de epitet de sätter på sina medmänniskor. Och det får man ha förståelse för. Men det är fortfarande ett brott att diskriminera. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-10 10:39 | |
![]() | Om de i Syrien hade haft normala arbeten, en fungerande vardag eller ett land som inte är helt ur funktion och de flesta har slaktade familjemedlemmar, skulle de inte behöva hjälp av omvärlden och få en tillflyktsort i olika länder, främst närliggande. Det är väl för svårt att förstå för älgskallar och andra mindre vetande. Ingen behöver mata mig heller, jag har ätit en rejäl bit gott orientbröd med kaffe. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-11-10 11:10 | |
![]() | Hur var det med Sverigedemokraten som med ljud och bild kallar en svensk kvinna för hora innan han hämtar ett järnrör? Är det den kvinnosynen vi vill värna om? | |
| Älgkalle - Ej medlem längre | 2013-11-10 11:19 | |
![]() | Men hur kan hårt jobbande och rejäla människor som muslimer ställa till det så i Syrien? Hur kan dom bete sig så? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-11-10 11:26 | |
![]() | Maktgalna människor med vapen, hur kan det vara så svårt att förstå? Ceasar Napoleon Hitler Idi Amin Franco Stalin Pinochet Thatcher Reagan Bush Listan kan göras hur lång som helst utan att nämna en enda muslim... | |
| Älgkalle - Ej medlem längre | 2013-11-10 11:35 | |
![]() | Med en sådan arbetsmoral borde dom väl jobba och inte kriga? Dom som inte ens tar en liten kaffepaus på jobbet. Märkvärdigt beteende. | |
| Sote | 2013-11-10 11:47 | |
![]() | Älgskallen- nu framgår det ju inte någonstans i mitt inlägg, som du uppenbarligen syftar på, vilken etnicitet dom som inte var svenskar har. Så du gör som såna som du alltid gör, antar, gissar och fritolkar och i slutändan hittar på en helt egen sanning. Inte ett enda rätt med andra ord. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-11-10 12:28 | |
![]() | Men snälla, inte ska väl ni sitta och kompensera för Älgkalles uteblivna historielektioner. | |
| jellyflower | 2013-11-10 12:48 | |
![]() | Locomondo, det finns gott om exempel på grymheter begångna av muslimska härskare, t ex när turkarna massakrerade och fördrev armenierna. Det ottomanska väldet varade från 1200-talet till 1900-talet och det var självklart inga softisar som styrde och ställde där. Men vi kan inte namnen på dem eftersom vår historieundervisning är eurocentrisk. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-11-10 12:57 | |
![]() | En sak som är mycket trist med smygrasismen är att den förmodligen är vanligare än man tror. Om man tittar på sd:s siffror i opinionsmätningarna, så verkar det sannolikt att alla känner någon eller är släkt med någon som kan tänka sig att rösta på sd i val. Det är trist att tänka sig att man känner personer som är smygrasister, men som håller tyst om det. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-10 13:03 | |
![]() | Rasistiskt beteende är en orsak till att jag har sagt upp vänskapen med några människor. Trist, men jag står inte ut med det, liksom nonchalans inför djurplågeri och rovdjurshat. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-11-10 13:06 | |
![]() | Politik brukar ju vara ett ämne som många undviker både i arbetsliv och i privatliv för att undvika att "otrevliga situationer" uppstår. Men värderingar brukar ju ändå smyga sig in i andra samtalsämnen. Kanske är vi alla lite delaktiga i att sd:s siffror visar uppåt? Om man undviker att ta upp vissa ämnen för att det blir obehaglig stämning på släktträffen eller i arbetsplatsens lunchrum? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-11-11 09:44 | |
![]() | Jelly, poängen var inte att hävda att det inte finns onda muslimer utan att visa på att mongon finns överallt. Alla världsdelar, alla nationaliteter, alla hudfärger. Det märkliga är dock att när det är någon "vit" som gör nåt (ex Breivik, Haga-mannen, Lasermannen) så är det en ensam galning. När någon muslim begår samma gärning så är det kännetecknande för alla 1,5 miljarder inom islam. Om det inte är främlingsfientlighet/fobi så vet jag inte vad som krävs för att klassa det så? | |