Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:19 | |
![]() | Tråden blir trevligare om alla håller med i alla lägen, javisst. Men blir den nyanserad? Misstolkar jag med flit? Varför skulle jag göra det? För mig är det uppenbart att hon menar att vänsterfolk skänker pengar av egenintresset att känna sig duktiga och inte för att dom faktiskt kan känna empati. Om hon tror att det bara är vänstern som skänker pengar framgår dock inte. | |
Karskoye | 2014-05-16 20:19 | |
![]() | Organiserat tiggeri är bevisat så det är onödigt att diskutera. Åtminstone här i Finland så har några ligor avslöjats då tiggeriverksamheten blivit övervakad. I Sverige ska ju allt rullas i marsipan och stänkas med pudersocker. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:25 | |
![]() | Nora, du har inte förstått. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:26 | |
![]() | Förklara då så att även en sån som jag förstår? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:29 | |
![]() | Ledsen men jag ids inte, det har varit en lång dag. Hoppas nån annan orkar. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:32 | |
![]() | jag vill nog höra din version. Ta det nån annan dag. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:40 | |
![]() | Jag har skrivt två tydliga inlägg, så min gissning är att du inte skulle förstå ett tredje heller. Jag tror någon annan kan förklara bättre än jag för just dig. No offence. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:43 | |
![]() | Man måste inte heller begripa allt. Ibland får man köpa att man feltolkade först och släppa det bara. | |
roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:47 | |
![]() | Synd att det inte finns någon tiggare på beta som kan berätta. För några år sedan hade vi väl en prostituerad eller minns jag fel? | |
spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-16 20:50 | |
![]() | Sorry Nora, jag vet inte varför du misstolkar med flit. Kanske för att du inte håller med och det är lättare att försöka få hennes inlägg till något annat än att komma med mer relevant kritik? Eller så kanske du faktiskt inte förstår. I så fall är inlägget 09.46 väldigt tydligt, läs det igen. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-05-18 12:08 | |
![]() | sjöstan,riktigt tråkigt för dig att dina barn är arbets sjygga.förstår att du är missnöjd över ditt liv | |
jin17 | 2014-05-22 21:18 | |
![]() | Ska bli intressant att följa detta: hallandsposten.se/ny...-t iggeriet | |
roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-22 22:06 | |
![]() | Jag är lite bedrövad över att alla utsagor om att tiggeriet absolut inte är organiserat tycks ha varit dragna ur arslet. Det har hänt förut och kommer hända igen: sd's fiender visar sig vara deras bästa supporters. | |
spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-22 22:08 | |
![]() | Och deras supporters visar sig vara deras värsta fiender. | |
roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-23 08:29 | |
![]() | Ja faktiskt. Ironiskt och fascinerande. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-05-24 00:32 | |
![]() | Liten uppdatering: kvinnan vid mitt Hemköp som jag köpte kaffe åt och gav pengar till kom tillbaka efter några veckor. Vi hälsade och pratade" lite och fortsatte med det. Efter en månad sa hon återigen att hon skulle tillbaka till sitt hemland nästa dag och då skulle hennes syster komma istället. Jag frågade om hon ville ha kaffe och köpte det och gav pengar. Två dar senare satt hon dör trots allt och när jag kom sa hon att hon skulle åka "tomorrow". Nästa dag ( när hon skulle ha åkt) passerade hon på en gata i samma kvarter när jag stod och packade in saker i en bil. Hon hälsade lite skamset, tyckte jag, och efteråt slog det mig varför jag inte känt igen henne. Hon hade håret utsläppt och helt vanliga kläder och strosade omkring på gatan ungefär som om hon var på semester. Hon var helt enkelt civilklädd. Jag insåg förstås att jag varit en idiot men hellre en godhjärtad idiot än att förutsätta att folk skall lura en. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-05-24 00:52 | |
![]() | På vilket sätt blev du lurad menar du? (Anar, men är osäker.) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-05-24 07:43 | |
![]() | Hon skulle inte åka hem, men förstod att såna "farväl" var effektiva för att få in pengar. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2014-05-24 09:19 | |
![]() | Kan hon inte ha varit på väg att åka den dagen? Därav de "civila" kläderna? | |
gnagel - Ej medlem längre | 2014-05-24 09:27 | |
![]() | (Fast jag tror ju inte heller det) | |