Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 249

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 13:28
Antal inlägg: 496

Källargubben, ja du besvarade fortfarande inte min fråga, är allt som är prisbelönat bra?

För isf är det så att det är en mångfald som bestämmer åt en vad som är bra och dåligt? Jag tänker inte ens gå in på ämnet rasist i den här frågan, men du kan ju säkert förstå själv var jag vill komma med min undran..?

Då kan ju inte jag säga att jag tycker att kungahuset är meningslöst, då kan ju jag bara säga, kungahuset är jätteviktigt för det säger alla andra men jag tycker inte det...Låter jättekonstigt. Iaf i mina öron.

Källargubben - Ej medlem längre2010-08-17 13:33
Antal inlägg: 665

Klart det måste vara bra Nilli. Men vad är då bra resp. dåligt?

Rasist? Uh? Kungahuset? Ta nu inte i så du skiter på dig.

Är en film dålig så har den enligt mig stora brister. En film kan ju för sjutton inte vara dålig bara för att den inte faller mig i smaken.

Challe_B - Ej medlem längre2010-08-17 13:35
Antal inlägg: 5853

inte faller mig i smaken = jag tycker den är dålig

Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 13:36

Källargubben. Jag tror nog du förstår tankegången, jag tycker att du har en schizofren åsikt om huruvida folk får tycka något är bra resp dåligt. Det som är dåligt för dig är förmodligen svinbra för mig och tvärtom. Det tvivlar jag inte en sekund på.

Allt som handlar om smak är relativt och ligger i betraktarens ögon och öron. Då kan väl inte du sitta och säga till folk som tycker annorlunda än du att allt som är prisbelönat och det majoriteten säger är bra ÄR bra.

Källargubben - Ej medlem längre2010-08-17 13:39

schizofren åsikt? Du menar att jag vill påstå att jag ser demoner och änglar som jag snackar med dagligen?

Jag skiter i smak och väljer istället att se på det mer sakligt. Jag frågar mig- Varför är det bra/dåligt?

Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 13:42

Schizofreni kan visa sig på olika sätt, det kan även tyda på multipla personligheter, i det här fallet multipla åsikter. Och ska man först hålla med om något man inte håller med om för att sedan säga att man tycker på ett sätt tvärtemot också, det är schizofrent. Jag har inte påstått att Du är schizo.

Ja fråga vad du vill, jag ifrågasatte ditt tankesätt kring det här och tycker du att det är rätt att majoriteten väljer vad Du ska tycka är bra så får du göra det :)

Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 13:43

Och att du frågar varför något är bra/dåligt bekommer mig inte, det är din kommentar "Den vann en Grammy för "Album of the Year" in 2001. Kan det vara så att DU inte gillar musiken?" som jag ifrågasätter.

farled2010-08-17 14:11
Antal inlägg: 9

farligt förflutet- Med bla Fredrik Dolk, Regina Lund och Jens Hultén är riktigt riktigt dålig. Blir dock lite komisk pga de usla skådespelarprestationerna , främst från Hulténs håll. Någon som sett den?

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 14:22
Antal inlägg: 11661

Schizofreni är inte att ha multipla personligheter. När ska denna myt dö ut?

Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 14:24

Schizofreni kan arta sig på olika sätt. Inkl vanföreställning om att man är flera personer.

-Passiflora- - Ej medlem längre2010-08-17 14:24
Antal inlägg: 94

Black Sheep

Scarpetta - Ej medlem längre2010-08-17 14:26
Antal inlägg: 1154

Alltså när det kommer till filmpriser, måste man göra skillnad. Tex Oscar & Guldbaggen är ju jurypriser, medan andra priser är tittaromröstningar. Jag har oftast absolut inte samma smak som Oscarsjuryn, som jag anser är klubben för inbördes beundran, men jag är ju en av folket, så tex Scream awards faller mej mer i smaken. Klart alla får tycka vad dom vill & att INTE tycka som alla andra är väl verkligen beundransvärt. Men då ska man inte gnälla för att man inte tillhör en majoritet.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 14:27

Ehm nej. www.schizofreniskolan.se/

Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 14:30

Delicious, okej, du har rätt, jag skulle valt ett annat ord. Men fortfarande så blir man sinnessjuk av en sån tankebana som jag kommenterade :)

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 14:32

Källargubben, Det räckte inte med att jag satt och skämdes över Sex and the city 2 för att jag ska få klassa den som sämst? Att beskriva varför den var sämst hade tagit halva dan.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 14:38

Jag tycker Twilight filmerna är dåliga för att storyn är snodd för det första. Sen tycker jag att "Bella" är en riktigt kass skådis som förmedlar alla känslor kallt vilket gör att det inte blir trovärdigt. Blir inte speciellt imponerad av effekterna heller när "Edward" flyger bland träden. Då är True Blood 500 gånger bättre gjord. Känslorna i Twilight är kalla. Till och med kärleksscenerna är kalla för mig. Ingen som helst passion. Bara tvång som tyder på dåligt skådespeleri.

Källargubben - Ej medlem längre2010-08-17 14:41

Delicious: SATC2 är ju dålig, det är ju allmänt känt. Gillar att du förklarar varför Twilight är kass :)

Jag anser att gilla eller ogilla en film inte nödvändigtvis behöver betyda att filmen är bra eller dålig. Det är jobbigt nog bara jag som tycker så.

Scarpetta - Ej medlem längre2010-08-17 14:46
Antal inlägg: 1154

Kan säga att jag oxå satt & SKÄMDES över hur kass SATC 2 var. Den borde aldrig blivit gjord. SJP såg dessutom ut som en gammal häxa. Fruktansvärt.

elsa89 - Ej medlem längre2010-08-17 14:49
Antal inlägg: 505

Måste instämma i att Göta Kanal 2 var hysteriskt dålig. Svenne banan-film i sin värsta form. Och Snabba cash blev ju en enorm besvikelse efter att ha läst den fantastiska boken.

Men den sämsta filmen jag sett är kanske "Nåt i kikarn" med bl.a. Linus Wahlgren (det talar ju iofs för sig själv). Hahaha. Alltså. Ja.

Källargubben - Ej medlem längre2010-08-17 14:52

Scarpetta: Har ärligt inte sett filmerna men har sett lite av serien som jag tycker är rätt skön. Vad med filmerna gick så fel? Måste kanske förklaras med både artiklar och overheadbilder :)

Göta Kanal 2 var så pass dålig att jag mådde dåligt. Någon som har sett 3:an?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?