Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Budalv - Ej medlem längre2008-05-02 18:29
Antal inlägg: 2199

Jag skulle vilja veta vad allmänuppfattningen är först. Tycker majoriteten av kvinnorna att deras bröst känns som sexuella redskap? Hur många procent av männen föredrar rumpor? Både män och kvinnor döljer ju rumpan offentligt. Varför ska männen dölja skinkorna? Tycker kvinnorna att det är för sexuellt med lite skåra medan de inte tänder på män i bar överkropp.

Ursäkta om jag är ytlig nu, men jag tror faktiskt att många tjejer går igång på killar i bar överkropp. (Jag säger inte att jag gör det.)

upa - Ej medlem längre2008-05-02 18:31
Antal inlägg: 2565

Jag tror inte man gör ett alltför stort misstag om man särar på bröst och kön och likställer bröst med andra kroppsdelar. I vissa kulturer anses det inte särsklit sexuellt med bröst. Hur vill du särskilja brösten från andra kroppsdelar Bergarn?

Bergarn12008-05-02 18:36
Antal inlägg: 726

Vad är det som är så speciellt med en penis då? Varför kan jag inte gå naken på badet? Det är ungefär samma sorts fråga. Det är inte direkt så att jag av misstag kommer att ha sex med dom på badet. Kommer ni upp med ett bra svar på min fråga så lovar jag att besvara din fråga upa :-D

y not2008-05-02 18:37
Antal inlägg: 9014

upa så man skall sära på brsten och könen på badhuset nu med *rodnar*

upa - Ej medlem längre2008-05-02 18:39

Oj, jag tycker det är väldigt sexuellt med en penis! Vad jag har lärt mig är det massa saker som händer vid sexuell upphetsning som direkt får konsekvenser för våra kön. Du som nördar runt i studier om människokroppen och dylikt borde väl veta? :)

upa - Ej medlem längre2008-05-02 18:41

haha, jag vet Y not, jag såg att det kunde tolkas så, men jag insåg också att man behövde göra lätta sexuella kopplingar. Du lyckades! :)

-bara Ann - Ej medlem längre2008-05-02 18:45
Antal inlägg: 1029

Jag tycker det skulle känna konstigt om det bara var bröst i badhusen.

Budalv - Ej medlem längre2008-05-02 18:46

Bergarn1: Guess what? Du (om du vill representera männen) går ju redan naken på badet.

Bergarn12008-05-02 18:47
Antal inlägg: 726

upa: Jag har hört att bröstvårtorna blir styva, att ansiktet rodnar, pulsen ökar... det är mycket som händer, inte bara just där nere.
Varför är det just det som vi ska se som sexuellt? Det är ju din egna subjektiva uppfattning om vad som är sexuellt eller inte :-P

Mrs Jonsson2008-05-02 18:51
Antal inlägg: 142

Haha tvingas att att ha bikini... Jag vill inte gå och blotta mig.. Men vist vill man göra de så varsigo haha

Gunilla N - Ej medlem längre2008-05-02 18:54
Antal inlägg: 9562

Inte har rätten att knalla omkring barbröstat något med jämställdhet att göra heller! (Säger jag som arbetar mycket med det i skolan - jag har inte facit iofs, men... nej!!)

Att man sen (möjligen) kan få slänga behån för att man _vill_ det är en annan sak.

Budalv - Ej medlem längre2008-05-02 19:02

När det handlar om att vissa människors överkroppar är förbjudna och beläggs med böter på allmän plats, tja... då är man nästan inne på jämställdhetsfrågor ivf. Jag behöver faktiskt burka mot myggen känner jag. Frågan är vad jag ska med bh/bikini till... Ska jag betala pengar för att skydda folk från att se mig lättklädd? Snål och girig som jag är vill jag isf att baddräkter/bikini/bh skall subventioneras eller att männen ska tvingas lägga ut samma summor på små badtröjor. Det blir lättare att enas om vi fokuserar på missnöje och ekonomi. Glöm sexet en stund hörrni.

upa - Ej medlem längre2008-05-02 19:03

Bergarn, jaha, jag trodde det var min åsikt du ville åt. Jag kan väl inte svara på vad alla andra tänder på heller. Som budalv har sagt, smaken är som baken :) Visst sker det massa andra småfinurliga saker i kroppen när man blir upphetsad, men det är väl ändå i huvudsak könet som reagerar? Men det är en annan diskussion.

dVb - Ej medlem längre2008-05-02 19:04
Antal inlägg: 763

nudiststrand om ni vill se bröst är väl ett bra alternativ?

upa - Ej medlem längre2008-05-02 19:07

Budalv, men den där mansskatten det talades om kanske inte var så dum iaf!

Budalv - Ej medlem längre2008-05-02 19:08

upa, fast de betalar ju ändå genom att köpa raffset till sina fruar. Båda lagen av "idioter" hjälper ju till att hålla konsumtionssamhället i snurrning ;)

y not2008-05-02 19:09
Antal inlägg: 9014

dVb, nu var det väl inte det fråga gällde.
Vad är det äckliga med bröst om de som vill ta av sig dem gör det. På sjuttitalet så var det nog mer som inte hade bh än hade, även på stranden eller när de solar i parken.
Och jag föredrar att inte ha något alls när jag badar, visserligen väljer jag badstrand men hade inte haft något emot om det vara naturligt. Och vad det gäller bad så är det bara en socialt anbefalld konvention. åk till Indien så är det inte okey att bada utan att vara helt påklädd.

Men jag kan inte förstå vad det är för motbjudande med människokroppen.

upa - Ej medlem längre2008-05-02 19:14

Y not, som sagts tidigare, människokroppen är motbjudande eftersom könet verkar sitta för nära ansiktet. Budalvs slutsats :)

Lind4h2008-05-02 19:14
Antal inlägg: 53

håller med Dvb, nudiststrand eller skriv på en namnlista o skaffa ett naken badhus för er som tycker att det e jobbigt och ha bikini överdel.
fattar inte folk gnäller om små saker när det finns värre saker o tänka på. man e uppväxt med att folk bär bikini o killar badbyxor, de skulle kännas dumt om killar skulle gå med bikini överdel eller tjejer utan.
och bröst e en sak som många blir tända på jag vill inte gå in på ett badhus där det e massa gubbar med stånd o bada med dom usch.

Gunilla N - Ej medlem längre2008-05-02 19:15
Antal inlägg: 9562

Är jag helt i det blå alltså? VAR beläggs man med böter om man badar topless? Som sagt, på 70-80-talet var det mer vanligt än ovanligt. Det har alltså tillkommit en lag sedan dess (och som jag uppenbarligen missat)? Plz enlighten me :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?