Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-31 02:14 | |
![]() | Jag undrar hur det kommer sig att Jesus ratar min själ. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-31 09:15 | |
![]() | nänä söndagsman det har du fått om bakfoten,Jesus älskar Dig helt klart | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-31 09:26 | |
![]() | titta på skavlan Jesus kommer dit | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-31 09:31 | |
![]() | Jag är verkligen inte rik på pengar, men försöker ge av det jag har. Jag räknar inte med min kalkylator om det blev 10% :) Pink, ja du tänker på den där berättelsen om kvinnan som gav det sista hon hade. Jag tror det var bara ett "öre" hon hade kvar. Hon gav alltså egentligen 100% kan man säga. .... Det står att man ska samla skatter i himlen, alltså får man lön senare också för sina gärningar, men Gud lovar att även försörja oss här på jorden. Men man ska helst ge i hemlighet så ingen annan ser, för Gud ser i det fördolda. Det finns människor som gärna vill ge i människors åsyn och då står det i bibeln att DET är den givarens lön, äran till sig själv. Jag har länge haft en liten dröm, men då behöver jag pengar. Det är att starta gård för missbrukare och hemlösa som nyligen har slutat missbruka och vill komma bort från samhället ett tag. Hyran ska vara väldigt låg om än någon alls och alla hjälper till att få gården att gå runt, samtidigt får dom något att göra. | |
Rultatultan | 2013-10-31 13:12 | |
![]() | Mina morföräldrar och också mina föräldrar har alltid gett tionde. När morfar fick lön stoppade han alltid undan tio procent av pengarna direktm för att använda dem till olika osjälviska ändamål i form av välgörenhet, bidrag till organisationer med kristen anknytning eller gåvor till människor i hans närhet som inte hade det lika välbeställt som han själv. Det skulle jag aldrig kunna göra. Jag är helt enkelt för snål och egoistisk. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-31 18:49 | |
![]() | Tänk Jesus lärjungarna som övergav ALLT.. hem, familj, ägodelar. Det var starkt gjort! Jag har också områden där jag är snål och egoistisk, tyvärr. | |
Måns_E | 2013-10-31 18:50 | |
![]() | Tja, de hade väl inget bättre för sig. Lärjungarna alltså. | |
shulten | 2013-10-31 18:55 | |
![]() | De levde på allmosor från andra även om de säkert kunde ha ta ett jobb som folk flest, är det verkligen ädelt? | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-31 18:58 | |
![]() | Ordminna... hur kan du se det som starkt gjort? Dom mötte din messias och fick chansen att följa med honom på sin resa. Skulle du blivit ställd inför samma val skulle du alltså tvekat? Skulle du sagt nej till Jesus för att du hellre ville stanna hemma i soffan, äta godis och se på idol? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-31 19:28 | |
![]() | Nuförtiden betalar vi ju efter inkomst "tionde" i skatt och kyrkoskatt. Det är ju orimligt att offra ytterligare 10% av allt man äger, sin första kalv, sin första valp, sina inköp mm. Jag har lärt mig att ca en procent kan vara lagom till ytterligare bistånd (Röda Korset, Unicef, offergång/kollekt etc). För mig blir det mer. Stöder flera förbund och djurorganisationer. | |
shulten | 2013-10-31 19:42 | |
![]() | Pink ribbon, med vilken rätt har staten genom hot om våld tvinga in skatt som inkomstskatten? Käns det ok för en kristen att staten gör så? | |
brava | 2013-10-31 19:57 | |
![]() | Man kan gå ur Svenska kyrkan om man vill. Dock får man betala en mindre avgift som ska täcka begravning för medellösa m.m. Solidaritetstanken - de som inte kan försörja sig själva av olika skäl har också rätt till värdighet. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-31 20:00 | |
![]() | Nu är inte jag kristen, men hot om våld? | |
shulten | 2013-10-31 20:02 | |
![]() | Vad gör staten om du inte betalar in den skatt staten kräver? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-31 20:05 | |
![]() | Inte kommer de hem och slår mig med maffiametoder iaf. | |
shulten | 2013-10-31 20:08 | |
![]() | Med våld ta saker du äger i ditt hem, eller om du skattefusket riktigt ordentligt så hamnar du i fängelset! | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-31 20:09 | |
![]() | Dags att börja länka Youtube-klipp med libertarianer i stället för nyateister? | |
shulten | 2013-10-31 20:11 | |
![]() | Inga youtube-klipp tack! | |
Rultatultan | 2013-10-31 21:17 | |
![]() | @shulten Nu verkar du lite förvirrad. Du BEHÖVER inte betala någon skatt till kyrkan om du inte vill. Det är frivilligt (förutom en liten avgift har jag för mig, som går till begravning/gravplats/någo t ditåt, eftersom vi tyvärr alla den vägen ska vandra) | |
Rultatultan | 2013-10-31 21:23 | |
![]() | Apropå kyrkoskatt så tjurar jag lite över att jag inte får välja till VILKEN församling jag vill mina pengar ska gå till. Jag måste betala på orten jag bor, trots att jag hellre ville att pengarna gick till kyrkans arbete i centralorten. Vore mycket bättre om man som skattebetalare kunde få välja vart man vill rikta sitt stöd beroende på vilken inriktning, aktiviteter och visioner en församling har. | |