Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-19 10:58 | |
![]() | sämst på beta,vad kastar du bort ditt liv på?Kristen tro funkar bättre i dag en någonsin vi ökar mäst i värden | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-19 11:14 | |
![]() | www.youtube.com/watc...J4 DXZ6Ykbs | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-19 11:14 | |
![]() | Titti: Reinfeldt styr inte med din gud utan med mammon. Nuförtiden har ju kyrkan, tack och lov, liten makt i västvärlden. För den enskilda människan kan dock oket av religion vara tungt att bära. Katolska kyrkan förtrycker sina medlemmar så gott de kan, särskilt kvinnor och homosexuella. Att de trots det är så inpräntade att underkasta sig är förfärligt. Inom islam har man mycket förtryck och grymma straff, liknande det som rådde i vårt land för inte så länge sedan. Stora saker är dock i görningen i våra dagar, vilket vi kan bevittna genom den "arabiska våren". Titti, du har förvånansvärt mycket makt som är utsedd av din församling att anställa pastorer? Naturligtvis finns det homofientliga präster/predikanter inom både svenska kyrkan och frikyrkor. Fortfarande även förtryck av kvinnliga präster. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-19 11:19 | |
![]() | Så här predikar Stanley Sjöberg: www.youtube.com/watc...-h jpKXskUo En betydande talesperson för pingströrelsen och svenska frikyrkoförbund. | |
| Rultatultan | 2013-06-19 11:28 | |
![]() | What a load of crap. Större delen av kristenheten tycker inte alls att homosexualitet är onormalt. Bah. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-19 11:31 | |
![]() | Rultan, how do you know? Ask the pope. | |
| stuvelsberg | 2013-06-19 11:44 | |
![]() | Det finns i tystnaden idag av naturliga skäl, att Åke Green fick kritik av religiösa var därför att framföra det han gjorde är inte till gagn för religionen enär det är politiskt inkorrekt och inte förenligt med normala människors uppfattning så det är självklart men han och likasinnade har stöd i bibeln, därav den friande domen trots att det var hets mot folkgrupp. | |
| Rultatultan | 2013-06-19 11:45 | |
![]() | @pink Påven ja. Påven är inte detsamma som varje enskild katolik i världen. Inte heller vad han tycker och påbjuder (eller vad påvar nu gör). | |
| Rultatultan | 2013-06-19 11:46 | |
![]() | @stuvelsberg Vad vill du ha sagt med allt du skriver om Åke Green? JAg hänger inte riktigt med i din tankegång... | |
| Rultatultan | 2013-06-19 11:47 | |
![]() | F.ö "What would Jesus do" är en mycket bättre fråga att ställa! :) | |
| stuvelsberg | 2013-06-19 11:49 | |
![]() | Om du inte förstår(inte vill möjligen?) Kan jag inte säga så mycket mer, tycker det framgår oerhört tydligt. | |
| Rultatultan | 2013-06-19 11:55 | |
![]() | @stuvelsberg ok. Jag som är korkad kanske :) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-19 11:56 | |
![]() | What would Jesus do är inte lönt att fråga, eftersom knappast någon människa lever upp till Kristus ideal. | |
| Rultatultan | 2013-06-19 11:58 | |
![]() | @pink Men så kan man inte säga. Bara för att jag inte kan bli den perfekta läraren och leva upp till alla krav som ställs innebär det inte att jag kan ställa frågor för att förbättra min insats. Samma sak gäller i en gudsrelation. | |
| stuvelsberg | 2013-06-19 12:03 | |
![]() | Tillbaka till ruta ett.Ingen kan identifiera gud eller definiera gud varför tron bottnar sig i fullständig okunskap, Där är kärnan, och då kan man inte heller säga att gud är varken ond eller god, eller i övrigt ge honom(vi säger väl honom fast det går ju inte heller att säga) karaktärsdrag, vi kan helt enkelt inte veta nåt om gud varken vi tror eller ej. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-19 12:06 | |
![]() | Rultan: Jag menar att kyrkliga ledare inte heller lever upp till Jesus ord om allenarådande kärlek, utan lär sina församlingar att fördöma t ex homosexualitet. | |
| Rultatultan | 2013-06-19 12:07 | |
![]() | @pink Ah. Jo, det är helt rätt. Tror det ligger över mänsklig förmåga. Vem kan älska allt och alla på riktigt? Och visst finns det kyrkliga ledare som lär ut fördömning av homosexualitet. Och ännu värre - de som lär ut att man ska fördöma den homosexuelle. Så...jag ställer frågan "What would Jesus do". Och han skulle aldrig fördöma. Det nöjer jag mig med. | |
| kajix | 2013-06-19 12:40 | |
![]() | så länge de inte håller sig till bibeln och dödar bögar tycker jag det är rätt ok | |
| stuvelsberg | 2013-06-19 12:42 | |
![]() | Det är enklare för dom troende för dom kan åberopa skriften, vilket är legalt enl. svea rikes lag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-19 12:49 | |
![]() | Pink,jag och flera anställer som jag skrev är jag en av dom i en styrelse som är demokratiskt vald.Kyrkan utomlans är säkert som du skriver.Men här i Sverige har du fel jag är väl insatt i katolska kappellen i 3 städer inget förtryck ingen makt.I frikyrkorna är jag också insatt,och tillräckligt insatt i Svenska kyrkan och EFS(evangeliska fosterlands stiftelsen)som är en gren av Svenska kyrkan,det har med olika tänk om Misson att göra därav grenen.Och ingen av dessa människor fördömmer Homosexuella,det är en myt | |