Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 36 |
Inloggade | 75 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-28 08:55 | |
![]() | Nu är jag förvirrad. Vilka är det som tolkar Koranen? Vilka tolkar den annorlunda? Vem dödar vem? | |
mz_lzrd | 2015-12-28 08:55 | |
![]() | Om nån mot förmodan vill diskutera flyktingkrisen så är här en liten artikel om nya hårdare krav som Finland inför: yle.fi/uutiset/stric...me /8497205 | |
mz_lzrd | 2015-12-28 08:58 | |
![]() | Muslimer dödar muslimer, loco. Två olika sätt att tolka Islam finner du hos shiamuslimer resp sunnimuslimer. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-28 09:07 | |
![]() | Jag vet detta, men det var du som så sent som igår hävdade att det bara fanns ett sätt (bokstavstroget) att tolka Koranen till skillnad från Bibeln. | |
mz_lzrd | 2015-12-28 09:25 | |
![]() | Men loco, jag hävdade igår att Koranen hävdar att Koranen inte får uttolkas. Muhammed ville sannolikt att hans ord inte skulle förvanskas. Eller om man är troende: Gud vill inte att Hans ord förvanskas. Det är därför som Koranen inte kan översättas från arabiska, en översatt koran är inte en koran. | |
mz_lzrd | 2015-12-28 09:31 | |
![]() | Jag vill understryka att jag inte skriver i tråden för att bråka med dig, loco. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-28 11:05 | |
![]() | mz_lzrd, "Men i Islam är det besvärligt nog så, att de som tror fel måste dödas. Vilket man ägnar sig mycket åt i länder med stor islamsk befolkning" Var har du läst detta och vad betyder "ägnar sig mycket åt"? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-28 11:11 | |
![]() | Vart i Koranen står det att orden inte får tolkas på något annat sätt än just det sätt som Muhammed tänker sig det (och vem kan avgöra vilket sätt det är?) och vart i Bibeln står det att det är fritt fram att göra sin egen tolkning av det som står där? | |
Rhotheta | 2015-12-28 12:42 | |
![]() | Du kan till exempel läsa här för att få en känsla. www.masjidtucson.org.../c h53.html | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-28 12:56 | |
![]() | Nu har jag läst och frågan kvarstår. Är du säker på att du läste min fråga? | |
ingson | 2015-12-28 13:11 | |
![]() | Men frågan kan kokas ned till : Bör det faktum att en del asylsökande har kraftigt mordiska religiösa vanföreställningar påverka Sveriges flyktingmottagande? Mitt eget svar är att det beror på antalet eller procentsatsen Men som jag uppfattat det är de asylsökande sådana som tröttnat på politiskt och religöst förtryck samt att de vill förbättra sin ekonomi | |
janne121212 | 2015-12-28 13:28 | |
![]() | Klart det bör påverka vårt flyktingmottagande. Framförallt borde det påverka Migrationsverkets utredningsarbete, och där har du tyvärr en flaskhals. Jag är övertygad att många som inte borde, släpps igenom p g a hög arbetsbelastning och tidsbrist. Du kan nog inte generalisera varför människor flyr, men fattigdom är säkert en större faktor än kriget i Syrien. Mycket oroväckande givetvis att vi tar emot folk som inget hellre önskar än att ha ihjäl varandra. Räcker med att kolla hur det ser ut på flyktingförläggningarna. Muslimer mot kristna, muslimer mot oliktänkande muslimer. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-28 13:42 | |
![]() | Världens fattigdom minskar men flyktingströmmarna ökar. Du tror fortfarande att bombregn inte är en tillräckligt stark orsak för att lämna sitt hemland och allt de har men att fattigdom är det? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-28 13:44 | |
![]() | Samtidigt hävdar du att det är de rika som har pengar att ta sig hit medans de fattiga (de som verkligen behöver hjälp) blir kvar för de har inte råd att betala smugglarna. Återigen talar du i tungor och jag har svårt att förstå. | |
janne121212 | 2015-12-28 14:24 | |
![]() | Eftersom bara ca en fjärdedel uppger att dom kommer från Syrien, och en del av dessa har levt en tid i t ex Turkiet så är det inte så stor procent som flyr till Sverige från bombregn, nä helt rätt. Kan du däremot fixa 50000-100000 kr. (vilket säkert alla i Syrien inte kan) att betala flyktingsmugglare har du en hyfsad framtid i Sverige med garanterad försörjning för resten av livet. Investeringen betalar sig tillbaka med råge. Du behöver inte ens skaffa dig något jobb i det nya landet. | |
janne121212 | 2015-12-28 14:25 | |
![]() | Förstår du nu vad jag sa, annars får det faktiskt vara. Du verkar gilla att hela tiden säga att du inte förstår och då kan ju problemet ligga hos dig. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-28 15:31 | |
![]() | Janne. Jag förstår inte heller vad du menar. De som lever under bombhot och kan fly är för rika och de kommer bara hit för att bli försörjda resten av livet? De vill du inte ha hit? De som har flytt till Turkiet och lever i flyktingläger är bara fattiga och inte bombhotade? De vill du inte ha hit. Många är förmodligen radikaliserade och ska kollas noga? Hur då? Hur mycket tid och pengar får det kosta? För enkelhetens skull är det kanske dags att du gör en lista på vilka som du tycker har asylskäl? | |
Rhotheta | 2015-12-28 15:48 | |
![]() | Locomondo. Jag får suran till att Muhammed har monopol bland samtida på att förmedla guds sanna budskap. Får du också det? | |
Rhotheta | 2015-12-28 16:02 | |
![]() | Hur många procent av jordens troende muslimer uppskattar du anser att Muhammed var en djupt omoralisk person, vars exempel man absolut inte skall följa? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-28 16:08 | |
![]() | Jag tippar på att det är sju stycken och att det blir åtta om du konverterar, Rhotetha..... :-) | |