Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-06-19 18:20 | |
![]() | @stuvelsberg Vi pratar i cirklar. Vi har redan haft det här uppe. JAg har så gott jag kan svarat på alla direkta frågor. Från dig har jag fått ett svar av tio eller elva direkta frågor jag ställt. Suck. @kajix Tror du är smartare än vad du just nu framställer dig som. | |
| Rultatultan | 2013-06-19 18:23 | |
![]() | @stuvelsberg Och om de svar som ges här är hållbara i ditt tycke eller inte...ja det är ju helt upp till dig. Är du inte nöjd med de svar du får - så sök gärna vidare annorstädes. Flera tips har getts dig. Alfa är ett. Men kom inte och säg att du inte bemöts av försök till svar på dina frågor och funderingar. Det är snudd på förolämpande. | |
| Rultatultan | 2013-06-19 18:24 | |
![]() | @stuvelsberg Du skrev "Men det tillhörde förmodligen en av de delarna i bibeln som man inte borde anammat, men det visste väl inte goa pastorn om." Nu låter du bara löjlig. Var i bibeln sägs det att man ska gulla med ormar och förvänta sig vara immun mot deras gift?` Ge dig. | |
| Gunilla _ | 2013-06-19 18:28 | |
![]() | På facebook cirkulerar en mycket slående jämförelse mellan religion och ehum... mannens ädlare delar; Det är okej att ha en och att vara stolt över den men visa den inte för allmänheten, exponera den inte för barn, bygg inga lagar utifrån den och tänk inte med den ;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-19 18:29 | |
![]() | www.brotherclifford.com/ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-19 18:30 | |
![]() | läs cliffords storry den finns på svenska | |
| Rultatultan | 2013-06-19 18:31 | |
![]() | @Gunilla lol! | |
| Claysune | 2013-06-19 18:58 | |
![]() | Den 18/6 skrev jag : Frälsning när var hur och varför: det blev många inlägg efter det, och jag blev klandrad för ett och annat. Tack för det!! Jesus fullbordade sitt verk på jorden då han offrade sig själv upp på korset för min skull. Om detta inte skulle vara sanning då är vi de mest ömkansvärda av alla människor på jorden. Men nu ar det SANT!!! | |
| Gunilla _ | 2013-06-19 19:05 | |
![]() | Är jag ömkansvärd som påstår att det, givetvis, INTE är sant? (Isf bjussar jag på det!) | |
| kajix | 2013-06-19 19:08 | |
![]() | Ussa dårå. Vilken symbolik handlar hans död om? | |
| Kuralo | 2013-06-19 19:12 | |
![]() | Stuvelsbergs; Hur jan du säga att människan inte har en fri vilja? Utveckla det bättre än att bara säga att fri vilja inte existerar! Vi föds med en fri vilja men vi är förankrade i en kropp, ska det vara så svårt att förstå? Sen gör vi x antal val i livet som är antingen bra eller mindre bra för oss. Gud gav människan frihet att själv välja sin väg på jorden.du har valt din jag och alla andra väljer sina, sen är ju livet föränderligt det vet vi. Men kan vi inte slippa samma frågeställningar nu- börjar kännas tråkigt | |
| ingson | 2013-06-19 20:09 | |
![]() | Så uppfattade jag inte stuvelsberg, Kuralo Utan att det bara gäller gudstroende. Antingen för att de ger upp sin fria vilja för att endast göra det gud vill. Eller pga att talet om fri vilja med en allsmäktig gud som kan gå in och styra allt, inklusive våra tankar och handlingar, är bara struntprat | |
| stuvelsberg | 2013-06-19 20:53 | |
![]() | Ja jag vill påstå att det är förolämpande att påstå att man svarat på mina frågor, om gud är allt det som påstås är han en diktator och man har i den stund man erkänner sig till hans lära ingen fri vilja naturligtvis, men dom troende vill inte vara ärliga och se sanningen, helt klart. Sen kan man kalla mig vad som helst , inga problem.Det är inte jag som ska besvara frågor även om jag anser att jag gjort det, åtminstone på det som är relevant, men jag får inga svar utan enbart svammel och försök att vända det mot mig enär viljan, nja snarare förmågan att svara på mina frågor inte låter sig göras och dom troende framstår enkom som oseriösa vilket var väntat.tråkigt men som sagt väntat konstaterande. | |
| kajix | 2013-06-19 21:07 | |
![]() | ja, vad är fri vilja egentligen. hur skulle världen se ut om vi inte hade fri vilja? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-19 21:07 | |
![]() | stuvelberg,har jag missat något du vill ha svar på,orkar inte sitta och bläddra bakåt,Det är ditt tycke inte mitt Gud är kärleken,Det du uppfattar som svammel sug på det ett tag till läs det 2 ggr så kanske det ändrar sig | |
| Claysune | 2013-06-20 00:35 | |
![]() | Hej Ksjix: Fri vilja är att jag bestämmer om att säga ja eller nej till det som erbjuds. Och det är många saker, eller händelser som kommer i livet. Tack för igår o go natt hu. Med vänlig hälsning. c-s | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-20 00:46 | |
![]() | stuvelsberg,det är exakt det vi kristna gör följer sanningen av fri vilja,ingen tivingar oss att vara troende | |
| Rultatultan | 2013-06-20 00:53 | |
![]() | @ttittii Så sant! :) | |
| siwu | 2013-06-20 04:52 | |
![]() | Kajix, om Gud inte gav oss fri vilja..... Då skulle alla vara troende och följa Hans bud, för ingen skulle känna till något alternativ. Alla skulle leva i frid o glädje. Syndafallet hade aldrig inträffat. | |
| stuvelsberg | 2013-06-20 06:21 | |
![]() | Gud måste ha gett oss allt, inkl. homosexualitet, och alla andra böjelser som t.ex. transvestiter trots att en kvinna inte får klä sig i mansdräkt och vice versa etc. etc. etc.Att följa diktatorn gud är inte att ha en fri vilja men det är som så mycket annat inom religionen, motsägelsefullt, han skapar homosexuella som inte accepteras.Ja vi kan hålla på hur länge som helst och av dom trevare till svar och svamlet kan man bara konstatera att det förutom att det blir oseriöst och oärligt även blir som sagts så många ggr nu oförnuftigt, ologiskt och irrationellt.Att dessutom tro att den enl. er fria viljan som ni trots omöjligheten har skulle innebära att helt bortse från det som står i bibeln och är med era ord falskt men det som lämpar sig är sant, ja kommentarer överflödiga.Och naturligtvis behöver ni inte svara eller bemöta detta eftersom ni varken kan eller vill. | |