Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| siwu | 2013-06-20 07:36 | |
![]() | Jag skulle nog säga att Gud vore en diktator om vi inte hade den fria viljan, då vore du tvungen att tillbe Gud! Nu är det inte så, Gud vill att vi lever nära honom och följer Hans bud, men Han låter dig tacka nej om det känns bäst för dig. Trots alla hårda ord som går att finna i Gt så är KÄRLEKSBUDET det största. Den som är utan synd kastar första stenen- många som gömmer bort den uppmaningen och undervisningen från Jesus. Så det så | |
| stuvelsberg | 2013-06-20 07:51 | |
![]() | Du talar emot dig själv, för som du säger så innebär den fria viljan att du i så fall INTE tror.Dessutom som nån tidigare ombad mig, att jag skulle söka gud som alltså inte går att identifiera, så skulle jag försöka hänge mig åt fantasier också givetvis men varför? Det finns ingen substans i det hela, det går inte att identifiera, ej heller att styrka nån gudomlighet i vår verklighet, alltså handlar det om psykos och vanföreställning. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-20 09:10 | |
![]() | men varför? föra att bli fri,Den som sonnen gör fri han är värkligen fri | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-20 09:11 | |
![]() | eller för att det är vägen sanningen och livet | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-20 09:14 | |
![]() | Ni frälsta lyder ju inte heller budorden. Somliga av er helgar varken sina föräldrar eller vilodagen samt pratar skit om grannar och andra människor. Era ledare dräper i Guds namn och bryter mot buden på andra sätt. Ni kan ju inte säga att ni följer sanningen heller. Förutom att det skarvas lite ibland så följer ni ju en tro, en fantasi, inte en absolut sanning. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-20 09:18 | |
![]() | jag kan omöjligt Hedra någon förälder utom Gud fader själv,Vilodagen är en dag i veckan det står inte i Bibeln att det är söndag,det står bara den sjunde dagen vilade Gud,våra ledare dräper ingen någonstans.Och mina grannar kommer aldrig få äta upp mig | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-20 09:30 | |
![]() | Ledare i Gävleborgs län dräper säkert ganska sällan eller aldrig, men andra kristna i världen. Finns mycket att prata om det men jag måste till vårdcentralen nu. Blir lite trött på att somliga påstår sig sitta på sanningen och ser sig som mera värdefulla än andra. | |
| stuvelsberg | 2013-06-20 09:33 | |
![]() | Ironi, dom flesta som jag känner som är troende brukar när jag konfronterar dom med att dom så ofta talar om sanningen förneka det och påstår att det är jag som tror det bara, men både rubriken och resten av tråden motbevisar ju det.Och det är väl det som är med fantasifoster, är man mottaglig för psykoser så kan man inte längre skilja på vad som är sant och inte, för man kan i ärlighetens namn inte tala om sanning i detta ämne, därav tron. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-20 09:43 | |
![]() | pink ,det dom håller på med utomlands,kan knappas vi i sverige stå till svars för,Gud har lämnat över allting till sonen det är han som dömmer,alla är lika mycket värda,stuvelsberg om du tycker kristen tro är vanföreställningar och psykoser så är dt ok för mig att du tycker så,men det är knappast sanningen | |
| siwu | 2013-06-20 10:14 | |
![]() | Det är andra gången stuvelsberg menar att jag är motsägelsefull. Jag har en fri vilja, alltså tror jag om jag vill. Kanske är stuvelsberg som har vaneföreställningar och psykos. Slappna av lite. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-06-20 10:25 | |
![]() | Man får inte förglömma att Jesus uppfyllde alla budorden åt oss också. Det finns ingen som är syndfri förutom Jesus och man blir inte frälst av gärningar utan av nåd. Vi ska sträva efter att bli så lika Kristus vi kan. Det finns ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-06-20 10:27 | |
![]() | Den stora synden är att inte tro på att Jesus är Guds son. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-20 11:30 | |
![]() | Va? | |
| Bim1964 | 2013-06-20 11:55 | |
![]() | Alltså att följa de 10 budorden är näst intill omöjligt. Men ingen är ju helt felfri och kan svära sig fri från synd så mycket vet jag. Ta bara första budordet. Du ska icke hava andra gudar jämte mig. Vilket innebär att vi ska frukta och älska honom över allt annat och bara lita på gud. Kan bli svårt för min del eftersom Gud aldrig har hjälpt mig i min nöd. Varken förr eller nu. Trots idoga försök. Andra budordet. Du skall icke missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren skall icke låta den bliva ostraffad, som missbrukar hans namn. Återigen så skall vi frukta och älska Gud så att vi inte missbrukar hans namn . Alltså så får man väl inte säga Herregud vilket jag gör ofta. Så då är jag en syndare. Tredje budordet. Tänk på vilodagen så att du helgar den. Hm nu blir det lite knivigare för jag antar att det är söndagen som åsyftas. I dagens samhälle så är det många som arbetar på helgerna. Så då är dom syndare då eftersom dom inte lyssnar till Gud ord. Själv vet jag inte om jag syndar på sofflocket men jag antar att jag är en syndare även där. Fjärde budordet. Hedra din fader och din moder, på det att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land. Ja så länge man inte blir utsatt för fysisk och psykisk misshandel av sin föräldrar må det vara hänt. Sedan kanske jag inte vill bo i mitt land utan flytta någon helt annanstans. Nu är mina föräldrar döda sedan många är men visst finns dom i mina tankar. Femte budordet. Du skall icke dräpa. Säger väl sig självt att man inte går runt och tar livet av människor. Med ett undantag självförsvar. Gäller det mitt liv eller mina nära och kära så tvekar jag inte. Och då blir jag en syndare. Likaväl den som dräper mig. Sjätte budet. Du skall icke begå äktenskapsbrott. Det är väl upp till var och en. Personligen räcker min man till. Men det finns ju dom som tycker att ombyte förnöjer. Och inte dömer jag dom för sina handlingar, så länge alla är tillfreds. Sjunde budet. Du skall icke stjäla. Nä det är väl rätt uppenbart att man inte skall göra det. Men ingen är helt fri från synd. Visst sjutton har man snattat som liten i alla fall gjorde jag det. Och vips så är jag en syndare igen. Åttonde budet. Du skall icke bära falskt vittnesbörd mot din nästa. Jo om jag fullkomligt avskyr någon. Någon som renderar kalla rysningar utmed hela min kropp. Då ser jag ingen som helst anledning att ljuga om jag måste. Eller kanske inte säga hela sanningen. En så kallad "vit lögn" har väl alla dragit till med någon gång i sitt liv. Så där är jag en syndare igen. Nionde och tionde budet hänger väl ihop på något vis tycker jag. Du skall icke hava begärelse till din nästas hus. Du skall icke hava begärelse till din nästas hustru. Dom budorden är lite väl mossiga. Så ja jag är en syndare. Men jag får ju syndernas förlåtelse när jag dör. | |
| stuvelsberg | 2013-06-20 12:10 | |
![]() | Ja tittii, menar du på fullt allvar att du gör anspråk på sanningen??? Om så är fallet då kan du styrka det, eller erkänn som det är, det är sanning för dig, och om det är så kräver du inte nåt som helst på bevis, och det kallar man fantasier och hjärntvätteri. | |
| Claysune | 2013-06-20 15:56 | |
![]() | Det som ttiittii, Siwu och ordminna skriver tycker jag är bra skrivit. Sen skriver bim 964 om de 10 buden och känner sig devis som en syndare. det är just nåden från Gud och vår Herre Jesus Kristi gärning som försonar all synd när han dog på korset och utropade , "det är fullbordat". Vill jag eller vill jag inte ta emot detta erbjudande från Herren. Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. Med vänlig hälsning. c-s | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-20 17:56 | |
![]() | Tack för det claysune.Han dog för vår skit vi gjort,han tog på sig allt,Han tog våra bördor på sina axlar,och han gör det i dag precis som han gjorde i går.tänker på en psalm,någon av värserna är:Kommer du tidigt eller sent ty nåden har inga åldersgränser,Du är nu fri att säga ja eller nej till detta något som kallar på dig se hur Gudsvinden bär hur allt vänder just här du får komma precis som du är.jag tycker om den psalmen men det finns många fina psalmer | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-20 17:59 | |
![]() | Bim,som jag sagt tidigare 1 vilodag i veckan det står ingenstans i Bibeln att det är söndag,Det står att Gud skapade på 6 dagar den 7 dagen vilade han,Veckodagarna kommer inte från Bibeln | |
| Claysune | 2013-06-20 19:04 | |
![]() | PS. "Den första dagen i veckan var vi samlade till brödsbrytelse" Apg 20:7. De kristna började fira den första veckodagen ( Söndag), uppståndelsens dag, som helgdag. Från Folkbibeln. sid 1298. | |
| kajix | 2013-06-20 19:43 | |
![]() | så. de tio budorden behöver man inte heller lyda...? man kanske skulle bli kristen ändå. om gud medger felbehandlingen av Ussa bara. | |