Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-06-20 20:12 | |
![]() | Ja du Kajix: Jag skrev en text . och en hänvisning om den först veckodagen hämtat från Folkbibeln. Men ändå som du skriver: man kanske skulle ------------. Ja vem vet , vi kanske möts i himmelen o då har vi gott om tid att talas vid. Skulle önska det. Med vänlig hälsning. c.s | |
| ingson | 2013-06-20 21:12 | |
![]() | Ja du Claysune, vi kanske möts i himlen. Lyssna nu noga alla troende som anstränger sig med att frälsa andra. Följande resonemang,som jag modifierat efter Hedenius, är viktigt: Om nu er gud finns,vilket jag inte för ett ögonblick tror, men OM er gud nu finns och verkar så är han en sällsynt hygglig och förlåtande figur Och eftersom ingson alltid försöker uppträda anständigt och vänligt och anstränger sig att vara en god människa så räknar jag kallt med att er eventuella gud försöker göra det behagligt för mig både nu och senare. För er gud kan knappast vara så småaktig och självupptagen att han vänder mig ryggen av den enda anledningen att jag inte tror att han finns.. | |
| dinodog | 2013-06-20 21:27 | |
![]() | ttiittii nej men nu är de flesta gudtjänster och högmässor på söndagar. Och om man ska helga vilodagen så väljer jag söndagen. Det var ju en miss av gud och inte tala om vilken dag som var vilodagen mer än att det var den sjunde dagen han vilade. Så jag anser att det är söndagen som är vilodagen. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-06-20 23:36 | |
![]() | Bim- Tänkte på ditt inlägg på föregående sida om budordet att helga sabbaten.. Jag måste syndat massor och trott att den dagen är söndag fast det egentligen varit LÖRDAG... Oj.. till och med Jesus bröt mot det budordet, men genom sin helighet tog han även den synden på sig åt oss.. ja.. alla budord har Jesus uppfyllt redan. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-06-20 23:37 | |
![]() | Hoppas vi alla möts i himmelen :) | |
| Claysune | 2013-06-21 04:26 | |
![]() | God Morgon, Jag önskar er alla som deltagit i denna spalt en glad och god Midsommar. Med vänlig hälsning. c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-21 06:34 | |
![]() | Tack det samma, och nu när den nya påven sagt att även ateister har en själ och kommer att få syndernas förlåtelse beroende på vad man gjort i livet kan vi som är ärliga och justa mot andra människor också sova lugnt. | |
| kajix | 2013-06-21 07:53 | |
![]() | tack vare jesus får alla förlåtelse. oavsett vad man gjort eller om man tror eller inte. | |
| ingson | 2013-06-21 10:58 | |
![]() | tuvelsber 6:34 Glädjande att påven lyssnat på ingson 21:12 Kontentan är givetvis som alla förstått att det är bättre att ägna sig åt att göra goda konkreta gärningar istället för att sitta mumlandes med knäppta händer | |
| ingson | 2013-06-21 11:04 | |
![]() | Och eftersom påven är guds ställföreträdare på jorden är det troligen även den eventuella gudens åsikt att det är handlingarna som räknas, inte vad man tror eller inte tror. och glad midsommar på er alla i tråden, det riktas även till dem som jag (med rätta) varit syrlig emot | |
| stuvelsberg | 2013-06-21 11:11 | |
![]() | Ja i den mån att hen finns. | |
| ingson | 2013-06-21 11:21 | |
![]() | Eller tvärtom, oavsett om gud finns (vilket hen inte gör) | |
| Claysune | 2013-06-21 15:27 | |
![]() | Hej Inson: I går kväll skrev du, vi kanske ses i himmelen, det var lite ironi i det, men om han finns skrev du vidare så hoppades du att han inte vände dig ryggen. Som jag ser det finns han, och han vänder inte ryggen till någon utan ger oss ett erbjudande om att få komma till honom och det går genom hans Son Jesus Kristus. God fortsättning på midsommar önskar C-s | |
| ingson | 2013-06-21 16:05 | |
![]() | Detsamma önskar ingson claysune Nej, det var ingen ironi alls. Läs igen; en hygglig gud, som ni hävdar att han är, kan knappast ha som krav att man ska tillbe honom eller jesus | |
| stuvelsberg | 2013-06-21 16:12 | |
![]() | nej, inte om hen är gränslöst god dessutom.Men hen är motsägelsefull så vem vet? | |
| Claysune | 2013-06-21 16:24 | |
![]() | Vem kan utforska Gud? | |
| kajix | 2013-06-21 16:33 | |
![]() | hon var inte gränslöst god mot Ussa. | |
| siwu | 2013-06-21 17:01 | |
![]() | Ussa kränkte det allra heligaste. Kan ju tycka att det kunde räckt med en tillrättavisning, men men. Det är mycket svårförståeligt i Gt Sefanja 3:17 är mer upplyftande | |
| kajix | 2013-06-21 17:45 | |
![]() | ett tack för att Ussa försökte rädda arken vore kanske mer på sin plats. men jag förstår den svartsjuke och äcklige mördaren gud. | |
| ingson | 2013-06-21 18:25 | |
![]() | Att Ussa kränkte det allra heligaste är bara skitsnack från din sida, siwu. Det var en olyckshändelse och Ussa rädda situationen. | |