Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2013-06-21 18:26 | |
![]() | Ussa försökte rädda ska det stå | |
| corlini | 2013-06-21 18:27 | |
![]() | om han nu finns, varför detta behov av att få folk som anhängare och att leda, styra, diktera villkor och ständigt vara självutnämnt bäst och alltid ha rätt? kan inte tänka mig en svårare person att leva med så hur kommer vi då ha det i himlen? för mig låter det som en väldigt massa kontroll och bekräftelsebehov som dessutom både hotar och straffar den som går emot. vi har väl haft flera såna i historien, shan av iran, napoleon, ceasar, hitler, mussolini, kohmeini osv... vad skiljer dem egentligen på detta planet utöver antalet anhängare? | |
| siwu | 2013-06-21 20:03 | |
![]() | Men Ussa fick inte röra Arken! Skitsnack kan du syssla med själv..... | |
| siwu | 2013-06-21 20:15 | |
![]() | Det var endast översteprästerna som hade tillträde till det allra heligaste. I templen fanns ett förhänge, det var bara översteprästerna som fick gå innanför. När Jesus dog på korset så brast förhänget i templet, alla fick tillträde, överstepräst liksom hedning. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-21 20:26 | |
![]() | Han rörde den för att stödja den när oxarna snavade, verkar lite väl vrångt att döda någon för det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-21 20:27 | |
![]() | Can't believe I just wrote that... | |
| siwu | 2013-06-21 20:43 | |
![]() | Jo jag håller med, det var lite väl vrångt. Skönt att det blev bättre med Jesus! | |
| ingson | 2013-06-21 21:24 | |
![]() | Jo siwu, jag vet att arken inte fick vidröras. men vad som är svårförståeligt är många troendes fullständigt tanklösa försvar av den gud som förekommer i GT och som rätteligen borde sitta i fängelse eller vara föremål för psykriatisk tvångsvård. men nejdå, här försvaras gud beteende med att det var lite vrångt, att arken vidrördes, att det är svårförståeligt. det är inte alls svårförståeligt, vad som hänt redogörs klart för i bibeln. I vilket annat sammanhang som helst skulle garanterat siwu förfärats. Men eftersom gärningsmannen är gud och det står i bibeln så ska det tvunget försvaras och slätas över. därför sysslar siwu med skitsnack. det hindrar inte att man kan ha en varm och innerlig gudstro i stort. | |
| Göran A | 2013-06-21 21:26 | |
![]() | Gud hade gett nogranna instruktioner för hur den Heliga Förbundsarken skulle "behandlas". Arken skulle bland annat alltid bäras på axlarna med bärstänger av Leviterna, och Gud hade varnat dem för att de skulle dö om de vidrörde arken. David bröt mot de instruktionerna när han lät den fraktas på en vagn dragna av oxar. Davids olydnad straffade sig och Ussa dog. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-21 21:28 | |
![]() | Jag vill poängtera att jag med "vrångt" underdrev ordentligt. Men jag hoppas att det framgick. | |
| Göran A | 2013-06-21 21:46 | |
![]() | Gud är Helig och accepterar inte synd: "All synd förtjänar döden." Vore det inte för räddningsplankan Jesus så vore vi alla fördömda. Att tacka NEJ till Guds erbjudande om räddning för dem som tror på, och tar emot Jesus som sin personliga frälsare är inget annat än vansinne. Jesu ord säger allt: "Jag är Vägen, Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-21 21:48 | |
![]() | Jesus ord säger ingenting annat än vad vem som helst kan säga. | |
| Göran A | 2013-06-21 21:51 | |
![]() | Att du inte tror på det nulltj förändrar ingenting. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-21 21:54 | |
![]() | Att du gör det förändrar inget. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-21 21:55 | |
![]() | En gång var jag på ett kristet café och fikade. Helt plötsligt kom det in en tant som sade att Gud hade lett henne in på det Caféet just den dagen för att jag skulle ta emot den helige ande och att jag var utvald att tro på Gud. Hon pratade om Jesus och om budskap. Trevlig dam.... Började tänka på det nu. | |
| Göran A | 2013-06-21 22:23 | |
![]() | Fin historia Mollee2. Jag hoppas det blir så! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-21 23:09 | |
![]() | hoppas också | |
| stuvelsberg | 2013-06-22 06:54 | |
![]() | Varför hoppas ni det? Otroligt obegåvat att tro på gud vilket som sagt nu t.o.m. påven klargjort. | |
| corlini | 2013-06-22 07:48 | |
![]() | man blir rädd när man läser vissa inlägg, denna gräns till fanatism är farlig. riktigt farligt och faktiskt inte psykiskt friskt. hade det funnits ett 11e budord kanske det skulle handlat om faran och maktlösheten att tala för döva öron | |
| stuvelsberg | 2013-06-22 08:10 | |
![]() | Ja det har du rätt i, religionen utgör en stor mänsklig fara och tragedi för många människor och man måste ändå betänka att det enbart är en tro, en tro på nåt man inte ens kan identifiera, skrämmande.Dess inflytande globalt sett är fruktansvärd, man kan bara se i ett tidigare inlägg där en påstod att vid 12 års ålder visste att han var syndig och därför bad till gud!!!!????? Som sagts så många ggr förut, ingen sund , frisk, logisk, förnuftig och rationell människa som fått lära sig att tänka kritiskt och ifrågasätta blir troende på detta naiva sätt som vissa här beskrivit. | |