Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-06-22 08:51 | |
![]() | Kära stuvelsberg, det var jag som skrev det och du tycker att jag både naiv oförnuftig mm. det får stå för din själv. Jag vet på vem jag tror och har upplevt så mycket av Gud så jag kan ej tvivla på Guds nåd. Jag säger som Job, "Jag vet att min förlossare lever" !!! | |
| stuvelsberg | 2013-06-22 09:21 | |
![]() | Du tror att du vet,kallas hjärntvätt och beviset för det är självskrivet.Ett hjärnspöke som borde betecknas som psykisk ohälsa. | |
| kajix | 2013-06-22 09:28 | |
![]() | gud sa: "Du skall inte göra dig någon bildstod eller någon avbild av det som är uppe i himmelen eller nere på jorden eller av det som är i vattnet under jorden." Ajdå... | |
| ingson | 2013-06-22 10:28 | |
![]() | @claysune Jobs bok är väl knappast ett bra exempel. Där gud i de sista kapitlena skrämmer Job till underkastelse genom att tala om hur mäktig och allenarådande gud är. Och när Job underkastat sig och slutat tänka själv förser gud honom med en mängd värdlsiga ägodelar . | |
| Claysune | 2013-06-22 10:30 | |
![]() | Till stuvelsberg Det är ganska ohyfsat av dig att säga som du gör. men det får stå för dig. . Till kajix vill jag än en gång säga, du har de mest underliga och intressanta frågeställningarna som man kan fundera över. | |
| stuvelsberg | 2013-06-22 10:38 | |
![]() | Ohyfsat måhända men jag har alltid svårt att inte hålla mig till sanningen. | |
| corlini | 2013-06-22 10:49 | |
![]() | vad var detdär om en 12åring som kände "synd" ??? ni nämnde nåt om en 12åring tidigare, det är isf ingen frisk 12åring. barn är, finns, leker, testar gränser osv men "synd" ??!!! varför reagerade inte föräldrarna och hjälpte detta barn? kan tänka mig att kattmördaren i högsbo, anders behring eller sture bergwall kan ha känt så som tolvåringar och se vilka sunda personer det blev av dem. jag både vill och inte vill veta vad det var för sorts föräldrar som fostrade ett barn som känner synd. stackars jävla människa till att vara skruvad mentalt i så tidig ålder. | |
| stuvelsberg | 2013-06-22 10:51 | |
![]() | Exakt. | |
| Gunilla _ | 2013-06-22 11:11 | |
![]() | Tror iofs tvärtom - de har inte förmågan att känna synd/skuld överhuvudtaget... | |
| stuvelsberg | 2013-06-22 11:47 | |
![]() | Jag tror alla förstår den personens situation som 12-åring, den indoktrinering som han blivit utsatt för som sen präglat hela hans liv och som leder till den blinda tron, som t.o.m. har lett till den omöjligheten att det blivit en sanning för honom.Religionen fungerar som medicinens placebo, som jag antar alla känner till. | |
| Rultatultan | 2013-06-22 21:23 | |
![]() | Jag hoppas alla har haft en wunderschön midsommar! Läste ett inlägg av Bim tror jag. Om budorden. Mycket tänkvärt. Själv vore jag rökt om det var budorden allt hängde på. Finns nog inte ett enda jag inte bryter mot. @stuvelsberg Men låt oss käka placebo då och känna oss friska och goa! Stör det dig så mycket att andra kan uppleva en lycka och tillfredsställelse som du inte kan? :) Gratulera oss troende i stället. (eller tyck synd om oss för all del). Men droppa den taskiga attityden ;) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-22 21:34 | |
![]() | Nummer 5, 6, 7 & 9 känns annars rätt lätta/självklara att följa; även 1 om man är religiös. | |
| honkan01 | 2013-06-22 21:35 | |
![]() | hå hå ja ja...... | |
| Rultatultan | 2013-06-22 21:37 | |
![]() | @nulltj Nä. Svårt. Fast vid närmare eftertanke är det kanske inte direkt så att jag går runt och slår ihjäl folk på daglig basis...det är sant. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-22 21:43 | |
![]() | Ja... som vanligt är det krigisk stämning när man pratar religion. Kärlek är det som är viktigt, inget annat. Att kalla kristna och andra troende hjärntvättande känns lite väl hårt. Jag tycker att om man blir glad av något och det inte skadar någon, så finns det inget dåligt med det. Fridens liljor på er <3 | |
| Rultatultan | 2013-06-22 21:44 | |
![]() | Håller med Mollee! Kärleken är viktigast. Alltid. En lilja till dig med :) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-22 21:47 | |
![]() | :-) | |
| kajix | 2013-06-22 22:18 | |
![]() | fast i en tråd som handlar om gud har kärlek lite att göra. | |
| Rultatultan | 2013-06-22 22:25 | |
![]() | Sluta trolla kajix ;) Du kan slänga ur dig bättre kommentarer än så. Försök igen! *skickar en lilja* | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-23 00:32 | |
![]() | "If there is a god. He will have to beg my forgiveness" Inristat i ett koncentrationsläger under andra världskriget av en judisk fånge. Enligt bibeln är judarna guds utvalda folk. Hur tänkte han där egentligen... | |