Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 574

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dVb - Ej medlem längre2008-05-19 23:25
Antal inlägg: 763

Hedenstierna, självklart kommer vi växa upp :) fast man kan ha en säker åsikt även fast man är ung, som vi är...men det tror inte de som är "vuxna"... utan då är man ung och dum...

creamie2008-05-19 23:25
Antal inlägg: 388

Jag har faktiskt inte märkt det precis, men å andra sidan är jag inte inne så mycket på forum-sidan ^^

grönöga - Ej medlem längre2008-05-19 23:25
Antal inlägg: 5570

Uppför dig som det då ..

dVb - Ej medlem längre2008-05-19 23:25

hej snygging T:)

jo visst är vi det..en het härligt diskution..

Guppa - Ej medlem längre2008-05-19 23:26
Antal inlägg: 355

haha sockiplast. det var nog det bästa jag läst på år och dar =) helt rätt har du

dVb - Ej medlem längre2008-05-19 23:26

grönöga, jag uppför mig precis så gammal som jag faktiskt är. Du däremot blir ju helt till dig och blir trött på migg "glajj", vad det nu är..

MissT2008-05-19 23:27
Antal inlägg: 1110

Skapa en ny tråd då så ni kan bråka ifred ;) Ville bara visa nyllet och vara lite uppnosig. Nu ska jag sova. God kväll på er mina damer och herrar :D

Sockiplast22008-05-19 23:27
Antal inlägg: 82

guppa =)
jag önskar jag kunde radera alla som totalt verkar sakna humor :P

Hedenstierna2008-05-19 23:27
Antal inlägg: 530

Jo det håller jag faktiskt med om, nåt man får höra rätt ofta ;p

Guppa - Ej medlem längre2008-05-19 23:28
Antal inlägg: 355

Står "glajj" i saol 13?

dVb - Ej medlem längre2008-05-19 23:30

Sov gott MissT.. kram

patboone2008-05-19 23:43
Antal inlägg: 3222

Glajj är Thai och betyder antingen "nära" eller "långt bort" beroende på tonfall, vilket ju givetvis är svårt att se i skrift.

Nemi2008-05-20 00:02
Antal inlägg: 5952

Ja kära nån :)
Tänk att det ska vara så svårt att diskutera saker utan att använda personangrepp och spydigheter.
Jag har raderat några inlägg som var totalt onödiga och dryga mot en person som inte ens hade deltagit i debatten samt svaren på detta.

Om ni ska diskutera beteenden i forumet bör ni kanske tänka över hur ni diskuterar det för att inte underminera era argument :)

/Nemi

Mark Renton2008-05-20 00:03
Antal inlägg: 4

Känslan man får när man läser igenom denna tråd är att tjejer/kvinnor/damer kan/får gå ett steg längre än vad medlemmar av den manliga släktet får/kan. Samtidigt som att de största förespråkarna för antingen den ena sidan eller andra sidan tillhör det kvinnliga släktet.
Jag har en dotter som är sju, hon kom i helgen till mig och frågade vad K*k och F*tta var för något. För det hade Johan på lekis sagt. Johan hade också sagt att att F*tta var kissiluringen som flickor har men det trodde inte min dotter på, så då kom hon och frågade mig. Vad skulle jag säga...? Jag sa att, tyvärr så har Johan rätt, men att använda de orden är lika illa om inte värre än att svära, och det passar min dotter sig för, för då får hon inget lördagsgodis. Gjorde jag rätt...? Jag anser det.
Hur som haver kommer alla i sonom tid att lära sig de ekivoka ordens betydelse och i vilka fall de kan användas. Och det tidigt i livet! Min sambo är en hejare på att att använda könsord som svordomar (dock så att inte min dotter hör).
Om nu åldersspannet på de som nyttjar Betapets tjänster är 8-80 år, så anser jag att det inte spelar någon roll om ord som K*k, Kn*lla, F*tta, de orden vet redan 8-15 åringar vad de betyder. Missuppfatta mig inte, jag är inte för att missbruka orden, men jag ser ingen anledning att moralisera om det.
Vill vi skydda våra barn från dessa ord ska vi definitivt spärra deras konton på Lunar och liknande sajter eller så får vi sätta en åldersgräns på att använda datorn överhuvudtaget.

patboone2008-05-20 00:13
Antal inlägg: 3222

Upprepar min fråga från 22:45
"Varför är kn*lla ett "fult" ord och inte l*mlästa, m*rda, b*mba eller v*ldta?"
Förstår fortfarande inte.

Nemi2008-05-20 00:15
Antal inlägg: 5952

patboone:
bara för att vissa ord utmålats som fula behöver det inte utesluta att även de andra kan göras det med (eller har gjorts).
Dock förstår jag din poäng och ska inte utveckla detta så mycket mer :)

Susssen2008-05-20 00:19
Antal inlägg: 286

Varför inte ta dessa, förmodligen smått överkåta och desperata själarna med en klackspark? Kan ju inte hända allt för ofta heller? Är väl bara att skratta åt det istället för att sitta hemma och bli hur upprörd. Nej tycker nästan det blir löjligt. Bara min åsikt!

tuta2008-05-20 00:26
Antal inlägg: 770

oj här har de hänt sen ja kikade in sist.. tog mej ett tag att läsa ikapp.. haha..

men ärligt, ja ser inte vad problemet är? varför låta sej bli så upprörd av ämnet? så länge ämnet SEX inte e förbjudet kan väl inte nån enstaka användare "förbjuda" ämnet. visst bli irriterad, men varför sura upp stämmningen i ett lättsamt forum som detta? då läser ja hellre lite flirt i trådarna än surande över att man inte pallar jargongen. pallar man inte, låt bli tråden... de e väl bara att skapa egna vettiga trådar istället som man kan sätta sin energi på istället för att slösa bort sin tid på sk "skittrådar".

sen kanske de e tråkigt att många trådar byter riktning efter ett tag.. men de verkar även denna gjort.. till påhopp och spydigheter från både "mogen" o "skitunge"..

o vad gäller "fula ord".. dom hörs som en del redan sagt över allt.. de att man läser dessa ord på ett forum tror inte ja bidrar så värst mkt till hur barnen kommer att prata.. de e ändå hemmifrån språket kommer.. svärs de mkt hemma så lär sej troligen ett barn sej att svära mer än ett barn som läser f***a på en internetsajt.

"Jag har en dotter som är sju, hon kom i helgen till mig och frågade vad K*k och F*tta var för något. För det hade Johan på lekis sagt. Johan hade också sagt att att F*tta var kissiluringen som flickor har men det trodde inte min dotter på, så då kom hon och frågade mig. Vad skulle jag säga...? Jag sa att, tyvärr så har Johan rätt, men att använda de orden är lika illa om inte värre än att svära, och det passar min dotter sig för, för då får hon inget lördagsgodis. Gjorde jag rätt...?"
-- tror oxo du gjorde rätt mark renton. varför inte bara förklara till barn vad som är okej o inte okej istället för att skälla på andra människor att dom inte får använda vissa ord.
de e så lätt att skylla på andra, att skylla på samhället o dess moral.. samhället e sexistiskt, samhället idealiserar ett visst utseende, de e sammhället som gör ditte o datten..
men vad är samhället om inte varje liten individ?
så sluta skyll på "samhället" om ett barn lär sej ordet k*k utan ta ditt ansvar o lär din moral till ditt barn, istället för att skälla på andras moral..som ja sa innan i ett inlägg, alla har olika nivåer av vad som e okej o vad som inte e okej. men vem har rätt?

tuta2008-05-20 00:26
Antal inlägg: 770

oj, va långt de blidde...

Hic Oculis - Ej medlem längre2008-05-20 00:34
Antal inlägg: 35

glajj/glajja är slang för "glassa/glida" ...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?