Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 81 |
Mobilspel
Pågående | 20 458 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-10 13:57 | |
![]() | "Eller ligga i gräset i folkets park med en kall öl utan att behöva oroa sig för pittbullen som flåsar i nacken." Ja för där står de, drivvis med pitbulls bara redo för attack på just dig Ande78. Känner att min toleransnivå för hundrädda sjunker stadigt. Jag som hundägare skall visa respekt men inte fan visar de hundrädda respekt för mig. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 13:59 | |
![]() | elPatron, nej jag är inte särskilt seriös. Däremot är det ett äkta seriöst försök att lyfta fram argumentationstekniken här. | |
Minta | 2008-06-10 13:59 | |
![]() | Det är inte bara på hundplanen det ligger drivor med skräp varje dag. Denna hundplan är också en fotbollsplan och en gräsmatta där folk ligger och solar och har picknick. De flesta hundägare är bättre än dessa på att ta bort efter sig och hunden. | |
elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 13:59 | |
![]() | <Ja, fy för alla öldrickare i parkerna. Varje dag på hundplanen ligger drivor med engångsgrillar, plastförpackningar, burkar mm. som dessa harmlösa öldrickare kvarlämnat.> Hellre 15 kvarglömda engångsgrillar på en grusplan som är lätta att sopa upp, än 15 äckliga stinkande kletiga era bajshögar från lopphundar. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:02 | |
![]() | Intressant ekosystem om alla tänkte så. | |
elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:02 | |
![]() | <elPatron, nej jag är inte särskilt seriös. Däremot är det ett äkta seriöst försök att lyfta fram argumentationstekniken här.> upa: nä, du är inte seriös för du svarar inte på min fråga ens, för du VET att jag har rätt ang lukten av alkoholdrycker. Inte fan luktar en ölfull person sämre i munnen än en vin/sprit/cider-full person, eller gör dom det upa?? Svara bara på det frågan är du jättesnäll... | |
Ande78 | 2008-06-10 14:04 | |
![]() | Jag vet inte hur jag skulle visa respekt för en hundägare. Kanske genom att applådera er när ni passerar? Tycker att jag visar tillräckligt med respekt genom att inte skrika glåpord eller kasta saker. En annan aspekt är ju människor med funktionsnedsättningar som inte kan "hjälpa" sin hundfobi. Framför allt personer med autism är ofta rädda för hundar, eftersom hundar är oberäkneliga och kan fara omkring hur som helst. I deras ögon är detta stunder av skräck. De har inte en möjlighet att be en hundägare få tyst på, eller koppla hunden. Hundägare tycker alltid att just deras hund är fantastiskt snäll. Möjligen är den det, men det har ingen som helst betydelse om du är hundrädd. | |
elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:05 | |
![]() | <Intressant ekosystem om alla tänkte så.> E solu: vem fan tänker på ekosystem när man trampar i en hög bajs från en hund så man får slänga skorna sen, för den lukten går aldrig ur... Jag ser hellre lite skräp efter en grillkväll kvar än bajs. Dom städar ju för fan planen, det finns anställda för sånt med lön. Och hundar skitar ner året om, grillaren några få veckor under sommaren. | |
elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:05 | |
![]() | Ande78: Håller med 100% | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:07 | |
![]() | Ursäkta att jag inte tog din fråga på allvar. Jag har aldrig forskat i andedräktsorsaker men jag gissar att det är alkoholen som bidrar till spritdoften hos berusade personer. Sen kan man ha massa olika dofter i munnen beroende på hur magen mår och vad man ätit under dagen. Men att ciderdoft och vindoft i form av dagenefterandedräkt skulle skilja sig nämvärt för en mänsklig näsa tror jag inte. Din iakttagelse verkar alldeles riktig elPatron! | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:09 | |
![]() | Fast hade någon kastat saker emot mig så hade jag sett rött. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:09 | |
![]() | Nej, jag väljer att dra mig ur den här diskussionen när det börjar kantas av snyfthistorier och galenskap. | |
elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:11 | |
![]() | upa: då har vi löst det problemet då, och fått fram att öldrickare inte luktar sämre än andra alkoholdrickare som du nämde. Det var skönt att få undan ett problem iaf. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:13 | |
![]() | Fast jag sa visserligen aldrig något om andedräkten hos öldrickare. Men låt gå för den här gången bara för att det är du. | |
elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:13 | |
![]() | upa: snyfthistorier och galenskap? Utveckla det lite... vart gråter vi nånstans? O vart e vi galna? För vi inte gillar att trampa i bajs? Du kanske är sån som gillar sånt? Vem vet.... ;) | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:14 | |
![]() | Halloj, här kommer jag också. Ville bara säga att hundar kan vara ganska obekväma i umgängslivet. De borde nog inte behöva vistas i trängsel och i trafik så mycket. I alla fall människor har man ju blöja på om de inte kan gå på toaletten. Sen har ju hundar lite hög röst och vassa tänder om de blir sur. Så riktigt som folk blir de ju aldrig. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:16 | |
![]() | Det tar bara c:a en vecka för hundar att återgå till sitt naturliga vargflockbeteende om man lämnar dem att ta hand om sig själv. Det säger lite om hur duktiga de är på att låtsas vara snälla, så länge man matar dem. De vill egentligen bara äta upp oss allihop. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:17 | |
![]() | *asg* | |
elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:25 | |
![]() | ännu en anledning till att skjuta ihjäl dom då... :) | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:27 | |
![]() | Synd, tänk på allt bra jobb alla våra brukshundar utför. | |