Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pocaloca | 2009-04-08 13:41 | |
![]() | ...men....vi skickar själva "hem" brottslingar från Sverige ju....å andra sida är hela vårat lagsystem oerhört dubbelmoraliskt kan jag tycka ibland....jaja... | |
| Mårten | 2009-04-08 13:56 | |
![]() | Om Annika "Östberg" Deasy inte varit kvinna hade hon med sin tidigare dom för manslaughter i bagaget troligen varit väldigt mycket i riskzonen för dödstraff och vi skulle inte kunnat ha denna diskussion idag. | |
| vulcan | 2009-04-08 14:05 | |
![]() | Sant. Dock hade hon troligen fortfarande varit vid liv och god hälsa. Californien är den stat som utfärdar flest dödsdomar efter Texas, men de har varit oerhört "ineffektiva" med att verkligen verkställa dem (bara 13 st på 30 år). Resultatet är att de idag har över 700 fångar på "death row" vilket med bred marginal överträffar tvåan Texas. | |
| Mårten | 2009-04-08 14:06 | |
![]() | Men folk på death row blir väldigt sällan benådade eller utlämnade till liberala europeiska länder ;) | |
| vulcan | 2009-04-08 14:34 | |
![]() | nej sant. Dock blev en skotte benådad och hemskickad förra året efter runt 20 år på DR. Det skedde dock efter att den ursprungliga domen upphävts av en högre domstol. Det är också relativt vanligt med omvandlingar till livstids fängelse. Orsaken är dock ofta olika typer av problem kring juridiska formaliteter som gör att man till slut gör en "deal" eller ensidigt ändrar straffet för att slippa fortsatta problem. | |
| vulcan | 2009-04-08 14:37 | |
![]() | ... så har även Leif GW uttalat sig i fallet: www.aftonbladet.se/n...48 55207.ab | |
| familjen09 | 2009-04-08 14:40 | |
![]() | Eller att dom löser fallet med DNA som dom inte kunde då, när dom hittar ngn som suttit inne fel i 20 år | |
| Minta | 2009-04-08 14:46 | |
![]() | Jag undrar också varför svenska myndigheter lagt ner så mycket kraft på just detta fall? | |
| Minta | 2009-04-08 14:48 | |
![]() | Jag undrar om hon kommer att sitta i svenska morgonsoffor på TV snart. | |
| Paradisia | 2009-04-08 14:52 | |
![]() | Hon har avsagt sig all inblandning med media så det tror jag knappast | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-08 14:59 | |
![]() | Jag tror inte att svenska myndigheter lagt ned så mycket tid. Jag tror UD fick typ ett telefonsamtal: *ring ring* - Sverige. - Tjena, det är USA. Du, vi har ett problem. - Ha, "ett" problem... - Va? - Inget. Låt höra. - Våra fängelser är överfulla. Vi har satt typ en procent av befolkningen i fängelse. - Just ja. - Och med den demokratiska vågen här i landet så ser det mörkt ut på dödstraff-fronten. Vi kan helt enkelt inte beta av den nuvarande kullen med elektriska stolen. - Mmmm.. - Nu snackade jag precis med Arnold, och han sa att när den förra justitieministern var på besök i Kalifornien så tog han upp fallet med en viss Annika. Stämmer det? - Eh... (febrilt bläddrande bland papper). - Well, hon ska tydligen vara sjukt populär bland er pöbel, trots att det hon gjort i princip påminner om Tony Ohlsons agerande i Malexander. Så vad skulle ni säga om ni tog emot henne i Sverige? - Låter som en förlustaffär... - Inte då. Låt er nuvarande justitieminister antyda i pressen i morgon att det är er regerings förtjänst att hon släpps, så ska ni se att ni får ett stort övertag till nästa val. - Jag vet inte. Den nuvarande oppositionen håller på att avveckla sig själv på ett ganska effektivt sätt. - Okej, jag slänger in en handklapp på Reinfeldts axel när Obama besöker Europa. Deal? - Deal! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-08 15:38 | |
![]() | jaap, jag tror att det gick till så här "Tjena det är sverige här" -Yo, it is obama -Hello mr Obama -I just talked to France and they are willing to take on of our former illegal combatans from Gitmo. Are you guys willing to pitch in? -Uh, nä vadå we can not guarantee... -Well, maybe if you scratch my back we can scrach yours... -Yes, but liksom we did not like your idea about that place from början -Neither did the French, sweden. What do´ya say? -Hmm..let me go to the fika room and ask my alliance kompisar... -sure thing sweden... ... -OK, ajm bäck. Now i talked to them and Beatrisk, i asked beatrice ask and she said "frige annka östberg" to me -Annor Ostberg!? -Yes, she in in california for first degree murderof a cop and sweden wants her home now -Oh, thats a tough one... -Gitmo mr obama. we will help you as best as we kan. -Ok, lemme talk to arnold about this -Ok, say hej to your wife -I will. thanks. i will be back | |
| Dalkullan | 2009-04-08 15:49 | |
![]() | asg@jaap & Dudde =) | |
| Leeuwarden | 2009-04-08 15:56 | |
![]() | *skrattar oxå* | |
| micro113 | 2009-04-08 16:05 | |
![]() | Jag tycker nu som tidigare att AÖ skall avtjäna sitt straff i staterna och inte i Sverige. Det är en polismördare som alla ömmar för - Under skottlossningen som följde efter polismordet var det hon som laddade pojkvännens vapen. (Detta har AÖ erkänt) Skall vi kanske ömma för Axelsson, Arklöv och Olsson också, minst en av dem är ju oskyldig till själva skotten. | |
| Stina | 2009-04-08 16:10 | |
![]() | Bedrövligt att hon fått komma till Sverige. Hon var bara ett barn när hon flyttade till USA, således har hon inte betalat en enda skattekrona här i Sverige och nu ska vi skattebetalare försörja henne, hon som varit en aktiv medhjälpare vid 2 mord i USA. | |
| Minta | 2009-04-08 16:22 | |
![]() | Give her a break, hon har suttit 28 år och egentligen avtjänat sitt straff flera gånger om med svenska mått. Förlåtelse? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-08 16:24 | |
![]() | Att USAs straffsatser är omänskliga har väl INGENTING med det här att göra? I så fall borde ju Reinfeldt lobba för att alla fångar i Kalifornien ska transporteras till Sverige. Eller menar du att svenskar är mer värda än andra? | |
| Minta | 2009-04-08 16:28 | |
![]() | Jag uttalar mig inte om straffsatserna i andra länder, utan om en person som man skulle kunna förlåta och ge en chans när hon avtjänat lika lång tid kanske mer än din hittillsvarande livstid. Man kan tycka någonting med svenska mått, trots att andra länder har andra mått. | |
| Minta | 2009-04-08 16:29 | |
![]() | Man KAN faktiskt låta bli att kasta första stenen, trots att man kan. | |