Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 20 538 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
soapan - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:07 | |
![]() | sorry för att jag alltid är ironisk.. | |
AstridNaut | 2008-10-10 19:25 | |
![]() | Jag skrev i den andra tråden i samma ämne (och förstår inte varför det skulle skapas en ny?). Med respekt för andra människor så slutade jag själv säga "negerboll" när jag var typ tolv och blev medveten om problemet. Jag förstår heller inte traditionsargumentet. Bara för att något är tradition så betyder det väl inte att det är något som är bra och som man måste försvara med näbbar och klor? Då kan man ju lika gärna säga att: Historiskt sett så har män alltid misshandlat kvinnor och därför ska vi fortsätta med det, det spelar väl ingen roll att någon far illa, det är ju tradition?? | |
jesssinikka | 2008-10-10 19:32 | |
![]() | skapade en ny för att negerbollarna inte hade något med skola för bara invandrare att göra. det handar egentligen inte om att försvara utan varför man ens skulle byta från början | |
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:37 | |
![]() | Jag fattar inte hur man kan blanda ihop folkslag med bakverk. Vi kan ta bort kakaon i receptet då. Kalla bakverken för Svennebollar. Är ni nöjda då? Det heter fortfarande negerboll för min del. Jag är INTE rasist! Jag har arbetskamrater som är afrikaner. Varför lägger folk in så mycket värderingar på ord som negro som egentligen betyder svart. Det finns en spansk duschtvål som heter Tulipan Negro. Luktar gott. Är den också ett ämne för diskussion? Blir så trött på er som letar anledningar till anklaga folk för rasister. | |
emman | 2008-10-10 19:43 | |
![]() | schwarzkopf borde vara i farozonen med ;) | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:45 | |
![]() | katalias 2008-10-10 18:13 " Wow, Dude! Första gången jag inte håller med dig i en tråd! :) Tyckte gnills exempel var rent uselt. Jag säger negerboll men det skulle inte falla mig in att använda cp som skällsord. Neger är för mig ett ickeladdat ord och jag använder det som sådant " Hoppa inte för högt kata... jag sa inte att hennes exempel var dåligt. Det handlar om olika saker, men är exempel på uttryck som vi av hävd använder utan att tänka så mycket på vad de innebär för mottagaren. Att neger inte är ett laddat ord för dig, beror antagligen på att du inte är en neger? Precis som jag som liten tyckte det var helt ok att springa runt och kalla folk CP..."vadå det betyder ju ingenting!?" Bottom line dock, de som tycker att det är viktigt att säga negerboll får väl göra det. Tror inte det gör någon till rasist (kolbxbo), och det är väl ingen som påstått det. Precis som att kalla någon snåljude är ok, tattararsle osv, det är ju med de bästa intentioner - inte sant? ;) | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:45 | |
![]() | Jag uppfann "svantebollar" (chokladbollar doppade i vit choklad) när jag var 12, efter min hamster Svante (R.I.P.) | |
DennisPlz | 2008-10-10 19:48 | |
![]() | Varför hakar ni bara upp er på första delen av "negerboll", när även resten av ordet är otroligt nedvärderande? Att få höra "boll" i tid och otid när man är överviktig är inget annat än grymhet i sin renaste form. Jag använder istället konsekvent ordet KAKAOSFÄR. Både KAKAO och SFÄR är ganska neutrala och pekar nödvändigtvis inte ut delar av befolkningen på ett gement sätt. SFÄR är måhända inte ett korrekt ord (yta vs massa), men orden KLOT och GLOB har mer elak potential och bör inte användas. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:49 | |
![]() | en sfär låter ju som något man inkräktar på, och föremålet är ju gjort för att ätas dennis. Jag föreslår något mindre värdeladdat, typ icke-fyrkantig. | |
DennisPlz | 2008-10-10 19:51 | |
![]() | "Du inkräktar på min kakaosfär". Sant, dude. Kakaobönederivatkluster? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:52 | |
![]() | Varför är det ingen som klagar på kopplingen mellan "negerkuk" och föreställningen om att det är någonting stort och potent? Mycket kränkande för dem av bröderna som obegåvats med finska pinnar. | |
Piaree | 2008-10-10 19:54 | |
![]() | Efter att ha läst denna urdumma diskussion ska jag kalla bakverket för "Alla-blondiner-är-dumma- boll". Bara för att. | |
cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:54 | |
![]() | jamen visst. mer negerkuk och negerrumpa åt folket! | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:54 | |
![]() | negerkuk måste ju också vara oerhört kränkande oavsett hur potent man är, om negerboll är det | |
cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:54 | |
![]() | Piarre; hahaha. äntligen. fast du är ju knappast neger. så varför tar du parti för dom? | |
cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-10 19:55 | |
![]() | Piaree: eller snackar du skit om vita? är du rastist? | |
Malla13 | 2008-10-10 20:00 | |
![]() | Jag tycker oxå att det är ok att säga negerboll... Det har vi ju gjort i alla tider...sedan vi va små... Annars bör man inte säga finskapinnar, finnar till blämmorna och inte vitlök heller...=) Men för mig är det inget problem med chokladboll heller...men jag förknippar INTE negerboll med rasism...thats it för mig..=) | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-10 20:02 | |
![]() | Ni är då för gulliga catta, malla etc. Ni missar ju målet tycker jag, you white trash. ;) | |
DennisPlz | 2008-10-10 20:04 | |
![]() | Säger nån vitlök nuförtiden? Vad är detta? 1700-talet? Huga! Smygrasismen finns överallt! konsum.files.wordpre...1/ kina.jpg | |
katalias - Ej medlem längre | 2008-10-10 20:05 | |
![]() | Dude, du skrev att gnills exempel var bra. Det tycker inte jag. Alltså: Första gången jag inte håller med dig i en tråd. :) Ja, och så tycker jag att det är lite skillnad på vad ett barn gör och vad en vuxen gör. Som vuxen vet jag vad både CP och neger betyder och använder dem ju därefter. Barn vet ju inte det riktigt. | |