Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-23 13:09 | |
![]() | Tänk att det finns en rätt där samtliga ingredienser är huvudsaker... 1. Träskalle 2. Hönshjärna 3. Vattenskalle Jag vill naturligtvis inte läsa in för mycket i inlägget, men nog verkar du lite bitsk kajix... kannibal? | |
| kajix | 2009-02-23 13:17 | |
![]() | Vad det här forumet behöver är inte fler bitska individer. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 13:25 | |
![]() | alfamarie, tack, det är helt ok. jag vet bara inte vad jag har gjort för att förtjäna det men upa har varit lite punchig förut. Men man kanske blir det när man inte tillför sin kropp de rätta beståndsdelarna som kroppen och HJÄRNAN behöver. En sak är i alla fall säkert och det är att en vegan kan aldrig avnjuta en god risotto och en sådan som upa får inte ens suga lite på mig, för det krävs det lite mer prestation än det jag sett från henne. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 13:27 | |
![]() | Länken va kul alfam. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-23 13:45 | |
![]() | Det är gott med risotto *rodnar klädsamt* | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-02-23 14:02 | |
![]() | Nu tycker visserligen jag om både punsch (nja, sådär, men ändå) och salami. Jag vet inte om det stärker din teori risotto. Men jag har ju heller aldrig påstått att kött är särskilt viktigt för hjärnan. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-23 14:04 | |
![]() | Love is in the air *sjunger* | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 14:19 | |
![]() | alfam., jo risotto är gott och det kan varieras hur mycket som helst så att det passar vem som helst (inte veganer då eftersom att ost är en nödvändighet). Jag har gärna västerbottensost i men grönmögelost är också en hit, hade cheddar i helgen. Ang. det där att ha sågspån i risotton: någon avancerad tillverkare av "skogsstjärnan" i USA hade kommit på att ha träflis i destillatet och menade på så vis att han slapp lagra spriten så länge, det var som att stoppa tunnan i spriten istället för tvärtom. Att ha sågspån i risotton måste i så fall vara som att ha skålen i maten istället för maten i skålen, låter det vettigt? Nej jag vill ha lagrad sprit och jag vill inte ha träig mat. Hej trash, vad kul att du kommer med dina sarkasmer i vanlig ordning. Inget är sig likt utan dem, vet inte hur en tråd skulle funka annars ;) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 14:24 | |
![]() | upa, ang. ditt lilla inlägg på förra sidan så -nej jag har inte frågat dig, så vad gör det för skillnad? jag har aldrig sagt att jag inte äter det ena eller det andra. Jag äter dock inte små barn eller andra primater, lutfisk går också bort. Men annars så är jag inte så kinkig, vad kan man få för godsaker från din planet? | |
| 1stclassriot | 2009-02-23 15:09 | |
![]() | upa 2009-02-21 16:21 1stclassriot, "köttätare har lika mycket rätt att äta kött som vegetarianer har rätt att låta bli det." Gäller detta allt kött? ------------------------- ---------------- Jag antar att du inkluderar människokött i den frågan, så man har rätt att äta det kött som lagligt och finns tillgängligt i affärerna. Nu för tiden finns det t.o.m krokodilkött, strutskött och annat att köpa på bl.a Maxi i Frölunda, det tycker jag dock är lite osmakligt. Ja man har rätt, det finns ingen lag som säger att du inte får äta kött. En människa har rätt att göra precis vad hon vill så länge hon inte bryter mot svensk lag. | |
| Hebbelelle | 2009-02-23 15:19 | |
![]() | Hej. Jag äter kött (vilt och endel fisk) samt vegansk och vegetarisk mat. Skall jordens resurser räcka till alla på planeten så är det också så som vi behöver äta. Det vill säga mindre kött och mer vegetariskt. Inte nödvändigtvis en helt vegansk kost, men skall jorden vi ha en framtid att tala om så behöver vi övergå ifrån en kost med mycket kött i till en med mer vegetariskt i. Varför har andra rätt att lägga sig i vad någon äter? Givetvis får man lägga sig i vad andra äter eftersom det råder åsiktsfrihet i Sverige. Matematiken är enkel. Äter vi i Sverige väldigt mycket kött så skitar vi ner miljön enormt samt gör så att andra människor får svälta, eftersom odlingsytan på jorden är begränsad (och köttkost kräver mer yta än vegetabilier). Sedan kan man ignorera den enkla matematiken om man vill, men det känns jäkligt respektlöst mot såväl människor i andra länder som kommande generationer. Med andra ord, vill man inte ta ansvar för konsekvenserna av ens konsumtion så bör man kanske inte skaffa barn eller prata om solidaritet, eftersom man förstör framtiden för de barn man i så fall skaffar. | |
| t82erese | 2009-02-23 15:45 | |
![]() | Ja men vad händer om alla slutar äta kött och ingen tar död på några djur då? Då blir ju jorden överfylld av alla djur som förstör skog och mark så vad blir det för bättre i slutändan?!! | |
| Los Slaskos | 2009-02-23 15:50 | |
![]() | Ignorerar man de politiska realiteterna så får man gärna göra det, det är upp till var och en att förtränga och ignorera vedertagna sanningar om köttkonsumtion och dess påverkan på miljön. Men det ÄR numera vedertaget att ju mer kött man äter, desto mer blir havet utfiskade (ca. 40 % av alla världens fiskfångst blir till fiskmjöl, som i sin tur ges som foder till boskap och även används i fiskeodlingar). Även regnskogsskövlingen ökar, eftersom en stor del av den avverkade ytan används till att odla sojabönor, som i stor utsträckning används till att utfordra nötkreatur och grisar. Är man inte tillräckligt intelligent för att orka hantera den här kunskapen kan vi andra inte göra något åt saken. Jag kan bara tycka synd om de människor som föds mindre begåvade än oss som förstår det här sambandet, och väljer att konsumera livsmedel därefter. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-02-23 15:51 | |
![]() | t82erese, vilka alla menar du? Rovdjuren också? För du tror väl ändå inte att vi skulle lägga dyra slantar på att fortsätta föda upp djur vi inte har användning av? | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-02-23 15:56 | |
![]() | "Ja man har rätt, det finns ingen lag som säger att du inte får äta kött. En människa har rätt att göra precis vad hon vill så länge hon inte bryter mot svensk lag." 1stclassriot, jag delar inte den åsikten. Ska svensk lag vara vårt rättesnöre vill jag inte vara med längre. | |
| Los Slaskos | 2009-02-23 15:56 | |
![]() | Slaktdjur som kor och grisar skulle vara chanslösa i naturen. Det är arter framavlade för ett syfte, nämligen att ätas av människor. | |
| bullfest | 2009-02-23 16:03 | |
![]() | blir hungrig av denna tråd... | |
| Los Slaskos | 2009-02-23 16:13 | |
![]() | Bullfest, du är sån där människa som i så hög grad saknar argument för ditt ogenomtänkta leverne, att ditt enda ynkliga försvar blir att försöka provocera och skämta bort. Inte första gången man stöter på det. Det är oerhört patetiskt och omanligt. | |
| kajix | 2009-02-23 16:14 | |
![]() | Vad äter Los Slaskos då? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-23 16:15 | |
![]() | Barn som hon lurat till sin pepparkaksstuga i skogen. | |