Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 206

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lejonmix - Ej medlem längre2009-03-23 19:08
Antal inlägg: 2692

verkar vara ett smart drag av Dif, eller så är det inte det...svårt att veta. Man riskerar ju att tappa dessa åskådare framåt hösten som potentiella säsongskortsinnehavare. Det positiva är ju att man kanske lyckas få folk, som annars bara hade gått på en el två matcher att gå på fler.

Maizena www.aik.se

Palini2009-03-23 19:11
Antal inlägg: 1381

Det går alldeles utmärkt att sitta på klacksektionen och där sitter man väldigt bra och ser spelet alldeles utmärkt. Bra mycket bättre än på kortsidan. Visst, arenan är skruttig men den är inte det primära (dvs. man går inte dit för att se på arenan) och det hela handlar om efterfrågan och tillgång. Skönt att Bajen är lite smarta för en gång skull och tar betalt för allsvenskans mest eftertraktade biljetter. Däremot så håller jag med om att man borde tjäna lite mer på när man är lojal och köper säsongskort, jämfört med lösbiljetter.

Miss_jk2009-03-23 19:30
Antal inlägg: 8941

"Det går alldeles utmärkt att sitta på klacksektionen och där sitter man väldigt bra och ser spelet alldeles utmärkt."

Alla i bajenklacken sitter ner med andra ord?

Palini2009-03-23 19:42

Nej, långt ifrån och det har jag inte heller påstått. Det finns platser där man kan sitta ner och se matchen på de sektioner som räknas till klacken. Dvs sektion J och K. På J får du svårt att se nåt om du ska sitta ner, på delar av K däremot går det alldeles utmärkt.

katten65 - Ej medlem längre2009-03-23 19:44
Antal inlägg: 1231

kalmar vinner allt igen tror ja

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 10:15

kalmar är grymt osexiga.

t.o.m. Henrik Rydström vill se andra lag i toppen än dom som slagits om guldet senaste åren.

Asklepios - Ej medlem längre2009-03-24 10:39
Antal inlägg: 58

Kalmar spelar en tilltalande fotboll. Storstadsklubbarna har en osexig filosofi.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 10:43

vad är osexigt med tex AIKs sätt att vilja rulla boll då?

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 10:48

Måste klippa in lite godis från GF (GnagarForum) som stod uppradade på AIKmedias blogg aikmedia.blogg.se/

* Göteborg blir utsjungna av 12 barn. Stämningen är precis så där "go" som Lagrell och gänget vill.

*Jag stängde av KFF - IFK när den 30:e tjongbollen utan adressant följdes av något svammel om kvalité av Kåmark. Fy fan vilket skitmatch.

*Mendes har börjat filma, hehehe

*Någon mer än jag som blev tvungen att stänga av KFF - IFKG pga att KFFs "klack" låter som en förskoleklass? skulle lika gärna kunna vara match mellan 5:orna och 4:orna på kumla skola om det inte vore för pontus kåmarks ständigt haglande klyschor. även om kåmark själv säkerligen inte skulle tacka nej till att bisitta en sådan match.

Sen undrar jag om nån Difa:are el bajare vet va fasen bilden på bloggen handlar om? =)

Asklepios - Ej medlem längre2009-03-24 11:09

Intentionerna är naturligtvis goda. Det osexiga ligger i att ni, trots stora monetära tillgångar, ständigt misslyckas. Spelaromsättningen är ofta hög och trupperna spetsas till med nyförvärv som ska rädda lagen från en katastrofsäsong. Trots detta slutar säsongerna esomoftast med halvsjaskiga placeringar. Denna depraverade cykel som ska resultera i snabba resultat har talat sitt tydliga språk genom åren.

Ett råd från en osexig lantis är att satsa på kontinuitet. Då kanske även era intentioner om att "rulla boll" kan bli något annat än bara önsketänkande och fantasier.

Asklepios - Ej medlem längre2009-03-24 11:29

"Någon mer än jag som blev tvungen att stänga av KFF - IFKG pga att KFFs "klack" låter som en förskoleklass?"

Kommer detta uttlande från en supporter som tror sig ha skapat läktarkultur genom våld och vandalisering? Barnröster torde väl å andra sidan vara ett helt främmande inslag på Råsunda nu för tiden.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 11:39

asklepiss el vad du heter.

Jag tyckte precis att du hade en del poäng i ditt inlägg sen läser jag ditt senaste och förundras än en gång över den svartsjuka ni måste ha vad gäller att få upplev en fukkin adekvat stämning. värda ett lag i toppen.

Kul och moget av dig att du måste säga att detta:
"Kommer detta uttlande från en supporter som tror sig ha skapat läktarkultur genom våld och vandalisering? Barnröster torde väl å andra sidan vara ett helt främmande inslag på Råsunda nu för tiden"

-PAJAS.

Kan säga att AIK har fått väldigt mkt goda ord för sin Familjeläktare och sina satsningar på familjeorienterade aktiviteter vid sidan om fotbollen. Detta skriver naturligtvis inte Aftonbladet om, och ni "osexiga lantisar" är naturligtvis inte intresserade av att veta hur mkt pengar och tid AIK Fotboll satsar på barn och ungdomar. Denna information finna att tillgå men inte på sidorna du besöker antar jag.

Att AIK bekostar och erbjuder gratis läkarundersökningar för alla barn i klubben visste du säkert om tex? Detta för att förhindra att en person ska märka av hjärtfel på helt fel plats o tidpunkt.

Palini2009-03-24 12:13

Tagga ner lite, va Lejonmix. Du kallar Kalmar osexiga men tål inte att få lite mothugg utan att komma med "mogna" uttryck som pajas och piss.

Varför skulle man i Kalmar vara avundsjuka på nåt i AIK överhuvudtaget? Fotboll handlar inte om att vara "sexig". Fotboll handlar inte om att ha flest människor på läktarna. Fotboll handlar inte om att skapa bäst stämning och tryck och sjunga flest och högst ramsor.

Det där är läktarkultur, och där må Kalmar mycket väl vara "osexiga", men rent fotbollsmässigt och resultatmässigt utklassade de alla lag ifjol vad gäller sexighet.

Det är väl knappast konstigt att folk utanför huvudstaden förknippar stockholmsklubbarnas fans med våld och bråk? Det hade de nog för övrigt gjort även utan medias hjälp, i alla fall de som har sett en huvudstadklack dra förbi i deras respektive hemstad. Det är ingen vacker syn.

Asklepios - Ej medlem längre2009-03-24 12:27

Det här är ett diskussionsforum. Varför postade du det inlägget över huvud taget om det inte är tillåtet att ta upp en diskussion kring innebörden av det? Det må vara "godis", som du uttrycker det, för en aik-supporter, dock inte för mina ögon.

Att det finns en klick supportrar som vållar problem och är ett hot mot fotbollen vid derby- och andra högriskmatcher har nog inte undgått någon. Därför finner jag ditt raljerande inlägg väldigt märkligt. Varför brösta upp sig och racka ned på andra klackar utan att förvänta sig en motreaktion? Ni må vara den mest kraftfulla klacken i Sverige, men bagatellisera inte problemen för det.

Det du skriver om satsningar på barn inom klubben, med aktiviteter och läkarundersökningar bland annat, är ett föredömligt initiativ. Jag förstår dock inte vad det har med läktarklimatet och vår diskussion att göra.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 12:27

Palini: Ett kort svar: Fotboll handlar VÄLDIGT mycket om kultur. Kultur som byggs upp över 100 år.
Det borde väl en bajare veta om. Ni har ju INGET utan kultur. Jo en sak, personer som håller på Leksand i Hokki.

Att direkt komma med ett sådant svar som antyder att det inte finns barn på Råsunda utan bara våld är värdigt en "pajas". Särskilt när inlägget var skrivet på ett så syrligt sätt.

Att skylla ifrån sin tafatta stämning runt matcherna på att storstadsklubbarna är lika med läktarvåld funkar inte för mig.

Sen är det lustigt att just KFF, om man nu är så rädda för storstadsupportrar, gått ut och sagt att man inte accepterar riktlinjerna som säger att bortalaget ska stå för kostnaderna för bortlagets supportar - utan ist kommer att jobba efter UEFA:s riktlinjer.
Det betyder att KFF hört av sig till AIK och sagt att man kommer betala allt själva och att alla AIK:are är välkommna. Det ska Kalmar ha stor Cred för. Likaså att Henrik Rydström säger att han älskar att spela på Råsunda mest av alla platser.

Jag känner många "bönder" som inte kopplar storstadsklubbarna med våld utan härlig stämning på matcherna. Och dessa är allt upp mot 80 år gamla.

Vad är det för fel på "piss" då? Det är ju vad bajare vaknar i en pöl av varje morgon... liggandes på en parkbänk el på en trasig luftmadrass.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 12:32

Jag tyckte att det var ett humoristiskt inlägg. Det om Kalmars "klack".
Jag tycker det här till att skoja lite om varandras för- och nackdelar.

Jag tolkade ditt inlägg om Våld och Huliganer som seriöst, allvarligt och målande för en oinsatt människa som tror på allt vad Aftonbladet skriver...tröttsamt och tjatigt.
Framförallt att det fanns ingen "glimt i ögat" alls i det.

Klart att våld är ett problem. Men det är fasen sittande och tysta supportrar också.
Jag skojade om erat support. Du var allvarlig om AIKs.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 12:35

Samt upplevde jag att Du Askle pekade finger och sa menande att jag var troligtvis en som skapat stämning genom våld och vandalisering. Därmed hade jag och mina gelikar skrämt bort barnen från Råsunda.

Miss_jk2009-03-24 12:45

Lejon, angående din fråga om bilden i bloggen:

Oh my god! Det där är GARANTERAT några lallare som kommit på. En vettig Djurgårdare skulle aldrig ALDRIG komma på att göra en sådan grej. Antingen en aikare som gjort det för att jävlas, eller en bajare eller Djurgårdare helt utan hjärna. Patetiskt var namnet! Usch! Skulle vi, DJURGÅRDEN, gå ihop och bilda en pakt med bajen!? Inte en chans i hela universum. Nä fy 17 säger jag! Det räcker ju med att läsa några av blogg-inläggen på www.hifdif.se för att fatta vad det är för nötter som är där:

"Grym idé! Hejar själv på Bajen i fotboll och DIF i hockey!"

"Om man slår ihop våra lag kanske vi slår gnaget på plan också....Hmm vilket drömlag Laitinen, Toni, Markus,Tauer Rajalakso,Jensen,Sjölund, Söderström Davies,Dahlberg"

"ÖSTER/SÖDERMALM - mot rubbet!"

Men jag tror ju inte på lååååånga vägar att detta är seriöst. Några driver med oss.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-24 12:48

Miss JK det är säkert folk som tycker att om man står upp eller sjunger på en match så är man huligan.

Miss_jk2009-03-24 12:50

Troligtvis så, ja. Fast jag tror nog snarare att det är någon som driver med oss, och så är det ett gäng nötter som går på det och tycker att det är en superbra idé. Helt otroligt. Jag blir helt stum. Trodde inte att man kunde tycka att något dylikt var bra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?