Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 790

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sweeetiepie - Ej medlem längre2009-07-08 23:40
Antal inlägg: 93

Vad betyder det carlmartin? Att det bara är i samband med sex våld alltså är okej enligt vissa? "när jag är arg vill jag avreagera mig fysiskt"...

apbur2009-07-08 23:41
Antal inlägg: 9699

Micro, om den förtryckte slår då? Jag anser att det är stor skillnad att förtrycka någon och slå som en engångsföreteelse för att en situation varit så pressad.
Utan nyanser går inte den här diskussionen att föra vidare.
Jag ger upp, behåll er nolltolerans och lev i er perfekta värld där inga misstag sker som inte kan slätas över.

Sweeetiepie - Ej medlem längre2009-07-08 23:42
Antal inlägg: 93

Den dagen det är nolltolerans, DÅ kanske världen börjar närma sig perfektion.

carlmartin - Ej medlem längre2009-07-08 23:44
Antal inlägg: 4590

det betyder väl att apbur gillar det hon säger att hon gillar, inget annat. om jag nitar min 90- kilos älskare och han skriker av njutning och ber mig göra det igen, så säger jag: visst älskling, men var inte så högljudd är du snäll, du stör grannarna.

carlmartin - Ej medlem längre2009-07-08 23:44

till sweetie ovan

carlmartin - Ej medlem längre2009-07-08 23:45

slappt apbur. är det värmen?

micro1132009-07-08 23:47
Antal inlägg: 17542

apbur
Det kanske skulle röna en viss förståelse men om denne inte bröt förhållandet skulle det inte vara okej det heller, eftersom det bara skulle innebära att våldet eskalerade.

Jag kan dock säga att det skall nog mycket till innan den förtryckte vågar ge igen -- jag har själv varit i skiten, och vågade aldrig, inte ens när jag hade chansen -- den spontana reaktionen är snarare att man skyddar sin förövare och slätar över våldet.

Jag lever inte i ett rosenrött skimmer, jag tycker det är du som gör det när du accepterar våld, jag har levt med våld och kan inte se något positivt, acceptabelt, eller allmän mänskligt i det, Därför tar jag avstånd från våld i alla dess former, och tror inte på det goda våldet.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-07-08 23:49
Antal inlägg: 4050

Men att man inte ger vänner, syskon och föräldrar örfilar, beror nog mer på självrespekt och att man vill upprätthålla en bild man har av sig själv som mogen, vuxen och kontrollerad, än rädsla att skada eller bli uppfattad som farlig, förutsatt att man har kontroll på hur hårt man slår.

Iof skulle en person som var helt ovan vid fysiska tag kunna tro att mord var nästa steg efter en örfil.

apbur2009-07-08 23:50

Jag har inte talat om vad jag gillar eller inte? Jag har bara sagt att jag tycker nolltolerans mot våld är trams då det är fullt mänskligt att vifta med lemmarna när man är arg. Nolltolerans betyder nolltolerans, dvs, man tolererar INGET SOM HELST VÅLD vare sig det handlar om en örfil eller ett hårt slag i magen som spräcker levern. Jag tycker det är skrattretande.

Lill-IT2009-07-08 23:52
Antal inlägg: 31605

Du kan väl vifta tills du lättar från marken om du vill.. men du behöver väl inte nödvändigtvis vifta till någon person?

apbur2009-07-08 23:59

Lill-IT, jag tror man själv vet med sig när man har förtjänat en örfil. Jag skulle inte börja lipa för att jag fick en tillrättavisning i form av ett slag om jag hade burit mig oerhört illa åt. Nu är jag vuxen och har lärt mig att hantera känsliga situationer utan våld och utan verbal förnedring för den delen också. Dock kan det hända då trycket blir för stort.

Förnedrar någon mig verbalt kan ett slag utdelas på ren impuls, ungefär som du värjer dig mot ett fysiskt slag. Att detta ska vara så svårt för en kontrollerad filbunke att förstå är bara sorgligt. Att förminska det verbala våld som säkerligen förekommit vid en dispyt genom att förstora den fysiska yttringen ser jag som omoraliskt.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-07-09 00:02
Antal inlägg: 2521

Nu börjar jag äntligen fatta varför världen ser ut som den gör. :/

Ond_kanin - Ej medlem längre2009-07-09 00:03
Antal inlägg: 470

jag är övertygad om att apis inte förespråkar, tycker om eller ens har slagit någon på sista tiden.
men man måste se på saker krasst ibland, vi är människor och vi agerar ibland impulsivt och enbart baserat på känsloläget, på gott och ont. därmed inte sagt att jag heller brukar piska på folk i tid och otid, men det är skillnad på misshandel och misshandel ibland. helt enkelt.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-07-09 00:03
Antal inlägg: 2521

Tack Betapet.

Ond_kanin - Ej medlem längre2009-07-09 00:04

precis som vissa här ibland skriver inlägg helt impulsivt och baserat på känsloläget enbart för att man har en stark vurm för ämnet i fråga...

Ond_kanin - Ej medlem längre2009-07-09 00:04

precis som vissa här ibland skriver inlägg helt impulsivt och baserat på känsloläget utan rum för någon som helst debatt, enbart för att man har en stark vurm för ämnet i fråga...

carlmartin - Ej medlem längre2009-07-09 00:06

apbur - alla viftar inte med lemmarna när de är arga, du sa att du gjorde det och då tror jag att du gör det för att du gillar det. du har sagt en del annat än att du är emot nolltolerans så kom inte här och spela oskyldig.
sen ber du om nyanser och kläcker ur dig saker som "nolltolerans betyder nolltolerans, dvs, man tolererar INGET SOM HELST VÅLD vare sig det handlar om en örfil eller ett hårt slag i magen som spräcker levern."

håller du med om att det är sammanhanget som avgör hur allvarlig en örfil är? att ge Greta 82 en vinge är inte det samma som att tävla i brottning eller att slå en vän i magen när han har kallat ens flickvän för hora?

var är nyanserna i det du säger? du verkar förvänta att andra deltagare i debatten ska fylla i dem själv.

nolltolerans är till för att det kan vara krångligt att reda ut alla tillfällen. det mesta som anmäls är nog befogat skulle jag tro så jag kan inte se vad _skada_ det gör att tillämpa detta, det är väl det mest praktiska vad jag kan se.

Ond_kanin - Ej medlem längre2009-07-09 00:06

man ska i görligaste mån undvika att diskutera eller agera i affekt ibland iaf..

kissed - Ej medlem längre2009-07-09 00:06
Antal inlägg: 3037

Förtjänat en örfil??

Jag skulle bli riktigt arg om någon gav mej en örfil. Men jag skulle inte ge tillbaks. Skulle bara gå därifrån för att inte återvända till den personen.

carlmartin - Ej medlem längre2009-07-09 00:08

men jag är helt för att de som vill det ska få puckla på varandra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?