Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| angie_hell | 2009-09-29 13:05 | |
![]() | Åter till ämnet kära betare. Ett vanligt förekommande är att folk har sönder kläder för att få dem billigare. Det gör mig vannsine och jag brukar vägra sälja dem istället enbart på jävulskap. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:05 | |
![]() | Jag förstår dej fortfarande inte. Kommer troligtvis inte göra det nånsin. Finns det inga små affärer som drivs av svenskar? Var bor du egentligen? | |
| mackz_ | 2009-09-29 13:09 | |
![]() | äsch, nu håller vi varandras händer och sjunger istället www.youtube.com/watc...at ure=fvst | |
| magga | 2009-09-29 13:09 | |
![]() | Jo absolut finns det små affärer som drivs av svenskar, men där brukar man få kvitto och rätt växel. I livsbutiker som ägs av invandrare är det större chans att de försöker lura mig på lite pengar. Och jag har aldrig sagt att det upprört mig, jag skrev bara att det var så. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:13 | |
![]() | Nu blir det ju bara värre å värre magga. ". I livsbutiker som ägs av invandrare är det större chans att de försöker lura mig på lite pengar. " Jag läser inlägget som att invandrare är mer benägna att lura folk?!! Snacka om fördomsfull!! Nu kan du nog inte snacka ur dej denna knipa du satt dej i. Du har gett fördomssverige att ansikte. Tack för det magga. | |
| magga | 2009-09-29 13:17 | |
![]() | "I livsbutiker som ägs av invandrare är det större chans att de försöker lura mig på lite pengar". Ja, det var så jag skrev och det var vad jag menade också. Så har det varit för mig iallafall, jag bor i Lund btw. Och då menar jag att de "råkar" ge för lite växel alltför ofta. Det brukar faktiskt inte vara så p ICA har jag för mig. | |
| caughtbock | 2009-09-29 13:17 | |
![]() | En gång lurade jag en kompis på pengar. Hon är invandrare. | |
| magga | 2009-09-29 13:19 | |
![]() | Okej, jag har aldrig lurat någon på pengar. Ändå är jag invandrare. | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:22 | |
![]() | Snälla magga säg inte mer nu,,du gräver en grop för dej själv. "Okej, jag har aldrig lurat någon på pengar. Ändå är jag invandrare." Du kanske tillhör den där "lilla" skaran av invandrare som är ärliga och inte bedragare som alla andra invandrare är?!! | |
| Sona | 2009-09-29 13:23 | |
![]() | Nä men va duktigt Magga. One of a kind ;) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:29 | |
![]() | Magga, har du flyttat till Sverige nu? Bonus hette det på Island. De hade euroshoppervaror, trots att Island inte är med i EU. Att köpa euroshoppervaror är snålhet, tycker jag. Ibland gör jag det, t ex snabbkaffe, men det känns verkligen som B-kvalitet och jag blir lite rädd för vad euroshoppermaten består av egentligen. Samma med Coop x-tra, katterna ryggar inför deras torrfoder. | |
| magga | 2009-09-29 13:30 | |
![]() | "Okej, jag har aldrig lurat någon på pengar. Ändå är jag invandrare." Ja, du verkar tro att jag tror att alla invandrare lurar folk på pengar, tänkte motbevisa dig bara, ta det lugnt. giraffgul jag står för det jag säger och du behöver inte varna mig. Min erfarenhet är att jag går ut med fel växel oftare från en invandrarlivs än från ICA. Men jag tror heller inte de har övervakningskameror eller att deras kassa ska stämma till minsta lilla 50-öring. | |
| magga | 2009-09-29 13:30 | |
![]() | Förstår nu att ni har problem med läsningen. Eller att ni inte alls har läst det jag skrivit..;) | |
| magga | 2009-09-29 13:32 | |
![]() | mommes, ja jag bor i sverige nu. Bónus och Krónan var de billigaste, med typ samma priser som på ICA;) | |
| giraffgul - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:34 | |
![]() | Ok så nu är du en sån där invandrare som man ska akta sig noga för magga...huu,jag ryser. | |
| magga | 2009-09-29 13:38 | |
![]() | giraffgul, ja passa dig noga. Annars kommer jag och tar dig | |
| angie_hell | 2009-09-29 13:45 | |
![]() | Att du känner så magga är nog antagligen är helt olika kasasystem på ica gente mot mindre butiker. På ica är det en omöjlighet att få fel växel i princip eftersom kassasystemet räknar ut växeln och spottar ut den. I mindre affärer är det fortfarande gamla kassa apparater där du måste slå in allt för hand och sedan addera alltihop på en knapp sen måste du slå in hur mycket kontanterdu tar emot sedan slå yttligare en knapp för att få svar på hur mycket växel du skall ge tillbaka. Vilket gör att många räknar i huvudet istället. Och då blir det ibland fel för alla kan ju inte vara klippor i huvudräkning :) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-29 13:48 | |
![]() | Trist, tristare, tristast. Kan ni inte bara lägga locket på det här nu? - Jag har visserligen själv bjäbbat om något liknande i en annan tråd, men det här gafflandet här i tråden gör mig illa till mods... Säg nu något snällt åt varandra istället, pliiis. | |
| magga | 2009-09-29 13:51 | |
![]() | angie, ja jag vet att det har med kassasystemet att göra, dock så har inte alla ICAaffärer en myntapparat. Att de affärer som inte har en kassa som räknar ut växeln är ju en annan sak, men att de ger fel tillbaka på så enkla summor var tredje gång man handlar tycker jag låter skumt. | |
| magga | 2009-09-29 13:52 | |
![]() | sorry Yoco, jag kan inte hjälpa att de förstorar upp en sån sak för att jag skrev invandrare i mitt inlägg | |