Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 419 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nea - Ej medlem längre | 2009-10-14 05:23 | |
![]() | Så vad man ska göra? försöka skaffa bättre inkomst så fort det bara går. Tyvärr är det lite svårare än man tror, speciellt ute i skogen där jag bor... Fick jag drömma så får jag ett jobb imorgon och jag kan äntligen flytta ihop med min pojkvän samt byta den här skethålan till en lite större stad. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-14 08:42 | |
![]() | Bor du i skogen så kan du plocka kottar och sälja dom. nara.allehanda.se/na...;k ategori= | |
| pion ekrot | 2009-10-14 09:42 | |
![]() | Nea: Då har du ju ganska gott om pengar över att lägga på mat och kläder e.t.c. Vad har ni för krav egentligen..? Okej, inte vill man kanske ha den standarden under ett helt liv - men under en period medan man utbildar sig eller av andra anledningar? Ska alla ha platt-tv, eller vad är det frågan om? | |
| Dallonpaj | 2009-10-14 20:52 | |
![]() | Ja, åter man riktigt dåligt så räcker ju 2500 k/månad långt förstås | |
| Dallonpaj | 2009-10-14 20:53 | |
![]() | "Ja, äter man riktigt dåligt ..." ska det stå | |
| pion ekrot | 2009-10-14 21:22 | |
![]() | Man kan äta bra för 1000 kronor i månaden. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 21:28 | |
![]() | Jag har svårt att ta människor som har pantburkar och säger att de har dålig ekonomi på stort allvar. När jag var liten och hade dålig ekonomi så drack jag vatten. | |
| Dallonpaj | 2009-10-14 21:29 | |
![]() | Jaha, och då har man 1500 för allt annat utom räkningar...inte sååå mkt tycker jag. Vad gäller maten - det måste väl ändå bero på vem man är, vad man anser vara nyttigt, hur hungrig man är, vilken ålder man har mm. Skriv en bok i annars, verkarvar många som har behov den. | |
| Dallonpaj | 2009-10-14 21:31 | |
![]() | haha amandahug :) | |
| Tess 08 | 2009-10-14 21:54 | |
![]() | Herreguud! Tror vi spenderade kanske 3000 kr/mån på mat när vi var tre personer!! Och vi åt bra och god mat! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:00 | |
![]() | Det här med mat är ju lite individuellt. Jag äter väldigt stora portioner och måste ha väl sammansatt mat. Annars blir jag orkeslös och mager. Har levt på smulor och då menar jag smulor verkligen och det var ju inte bra i långa loppet. Har inga problem med karaktären. Kan avstå mat och dryck hela dagar och är sällan hungrig. Verkar bara vara dyrare i drift än genomsnittet. | |
| Tess 08 | 2009-10-14 22:06 | |
![]() | Nej, men kokar man ris eller potatis och har en mustig gryta till kan man pytsa i rätt mycket i grytan.... | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:11 | |
![]() | Jag måste ha färska grönsaker för att kunna prestera. Det är inget jag kräver såklart, vet bara att jag mår bättre om jag äter mer varierat. Är för lat och fattig för att äta varierat och har inte så höga krav så visst blir det mycket grytor och soppa. De flesta jag känner som presterar bra äter ofta och mycket. Tillfällighet? Tror inte det. Kan vara smart att dra ned på mat tillfälligt men inte i längden om man vill kunna fungera och vara attraktiv på arbetsmarknaden. Dessutom blir man rynkig av att äta för lite antioxidanter (frukt, grönsaker, bär = dyr mat). They only want you when you're 17. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:13 | |
![]() | Plumspapper: Det är som jag sagt tidigare; vill man inte bli fattig måste man vara rik. Det är nämligen dyrt på sikt att vara undernärd eftersom man drar på sig ökade kostnader för sjukvård och genererar mindre energi i form av pengar till följd av dåligt bränsle i tankarna. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:18 | |
![]() | Precis, amandahug. Inte underligt att det finns mycket ohälsa inom gruppen arbetslösa. | |
| Tess 08 | 2009-10-14 22:25 | |
![]() | Jag brukar göra sallad till maten, har alltid något "grönt" till middagen... Vitkål är billigt och räcker långt, morötter mm... | |
| Tess 08 | 2009-10-14 22:26 | |
![]() | Årstidens frukt och grönsaker går att hitta billigt. Skaffa växthus eller tomatplanta på balkongen... =gratis! | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:29 | |
![]() | Det är dock lätt att förledas om man börjar gå efter priset istället för kvaliteten. Billiga tomar innerhåller t ex en tredjedel av den näring som bra tomater innehåller. Vill man bli lika närd som på femtitalet måste man idag äta ungefär tre gånger så mycket grönsaker i allmänhet, eftersom samtlig industriell matproduktion som bidragit till att jorden äntligen kan försörja så många människor att alla inte kan få jobb inriktats på att förädla kvantitet istället för kvalitet. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:29 | |
![]() | *tomar = tomater | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:34 | |
![]() | Jag vill inte ha grönt till maten, jag vill ha en stor skål med sallad som jag kan äta först. Sen vilar jag innan huvudrätten :) | |