Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 871

Forumkategorier

Användare Inlägg  
adami - Ej medlem längre2010-11-18 22:11
Antal inlägg: 526

Jag läste en j-t tragisk artikel i AB om en tjej som fick en bröstförstoring

i morgongåva av sin man i somras.

Hon tyckte dock att väntetiderna i Sverige var för långa så hon hittade

en klinik i Polen.

Nu ligger hon i koma...kommer antagligen aldrig vakna upp.

Satyra2010-11-18 22:16
Antal inlägg: 4561

ramsay - Visst, tro vad du vill, det gör jag också. Nu har ju jag inte för vana att fråga mina vänner och bekanta om de kan tänkas ha några komplex och om de i så fall tänker göra något åt dem operativt (eller på andra sätt). De har såklart berättat det utifrån sina egna premisser och av egen fri vilja. Jag vet inte hur du pratar med folk omkring dig men jag vet hur jag pratar och jag lägger inte orden i mun på andra.

Gautama2010-11-18 22:18
Antal inlägg: 6854

Det var just det som jag länkade till tidigare här adami. Uppdrag granskning tog upp det här om kvällen.
Det är hemskt tycker jag när en ung, vacker kvinna som verkade leva ett rikt liv med sin ungdomskärlek som hon skulle gifta sig med väljer att lägga síg under kniven bara för ett par större bröst!!

Helt galet i min värld.
Inser inte människor att en operation alltid innebär en risk. Är man villig att ta den bara för ytan skull?
Ja, tydligen många är det, sorgligt men sant.

Satyra2010-11-18 22:21

ramsay - får jag förresten lite nyfiket fråga vad du menar med "tar till den ton ni har"? Vilka ni? Tror du att jag ingår i någon form av sekt där alla förväntas tycka likadant? hehe
Och nog för att jag öppet här deklarerat att jag är vänsterpartist men ... det är få av mina vänner och bekanta som är detsamma (tyvärr). Så nej, dina förenklingsslutsatser fungerar inte. ;-)

adami - Ej medlem längre2010-11-18 22:26

Gautama,ja verkligen tragiskt.

Ångesten i den killens ögon var total.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-18 22:27
Antal inlägg: 9204

jaså inte? konstigt då du förenklar min värld till rosenskimmrande.

fulord2010-11-18 22:32
Antal inlägg: 58

fråga tjejen som åkte till Polen för å fixa brösten. hm inte nödvändigt.

Satyra2010-11-18 23:11

Allvarligt talat ramsay - Ja, om du på fullt allvar tror att inte de flesta som plastikopererar sig (som inte arbetar visuellt inom media åtminstone) gör det för att de har stora komplex för den del de vill korrigera ... då är jag övertygad om att din verklighetsuppfattning är just rosenskimrande.

nystan12010-11-18 23:25
Antal inlägg: 3414

Jag hatar inte mina tuttar, inte det minsta.
Dock tycker jag att de blivit fula efter att jag fick barn.
Därför kan jag tänka mig att fixa dem när jag avlat klart.

Om någon vill kalla det dålig självkänsla så har jag inga problem med det, men jag ser ingen anledning till att gå runt med fula tuttar när jag vill ha fina, och ganska enkelt kan få det igen.

bujum2010-11-18 23:36
Antal inlägg: 1750

Om min blivande man hade givit mig en operation för att förstora brösten hade jag omedelbart brutit förlovningen. En sån ytlig karl hade jag aldrig kunnat leva med.
Och hur i helvete är män funtade som kan tända på falska bröst?
Av dem jag har talat med om det - och det är rätt många - säger de allra flesta att de vill ha naturliga bröst hos sin kvinna.

adami - Ej medlem längre2010-11-18 23:39

Jag tror att kvinnan i fallet önskade sig brösten.

magga2010-11-18 23:46
Antal inlägg: 2533

bujum, vad exakt är så fasansfullt med att en man stöttar sin kvinna när det gäller hennes beslut om att göra en förändring av sitt yttre som antagligen förbättrar hennes självförtroende.
Och det var hennes önskan och han ville ge henne operationen i present eftersom det nu var deras bröllop och allt.
Läs dig till information, fantisera inte bara.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-18 23:50
Antal inlägg: 1103

Om jag får fula barn ska jag plastikoperera dom. Vissa saker är viktigt att åtgärda så tidigt som möjligt. En vacker människa har bättre chanser i livet och följdaktigen är det en väldigt fin present att ge.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-18 23:55
Antal inlägg: 1103

Nån som vet vart man kan åka för att operera fula barn, räknar med att det är svårt i Sverige/Europa, nån med erfarenhet? Kan tänka mig att bortre Asien är tänkbart, pengar är inget problem - kvalitet och trygghet är rå viktigt och kommer prioritera säkra kort.

bujum2010-11-18 23:55
Antal inlägg: 1750

Om hon själv ville det är det ju hennes beslut. Det är helt ok då. Jag har inte läst artikeln.
Men jag gav uttryck för mina tankar om min blivande man skulle ge mig nåt sånt. Jag förutsatte då självklart att det var hans önskan. Ber så mycket om ursäkt.

magga2010-11-19 00:01
Antal inlägg: 2533

Jag skulle kasta ut den man som gav mig en bröstoperation i present utan att vi ens har diskuterat detta, så jag håller med dig ;)
Men så var det ju inte i detta fallet, inte ens i närheten... Tror hon hade pratat om det i flera år och nu så ville hon göra det innan bröllopet.

nulltj - Ej medlem längre2010-11-19 00:16
Antal inlägg: 14052

det känns inte som det är särskilt troligt att en normal man kommer på att han tycker att flickvännen/sambon/frun/ä lskarinnan behöver operera brösten. Snarare att hon är den som vill.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-19 00:22
Antal inlägg: 4050

Om man blir förstörd av en olycka eller av att föda barn är det mer som att restaurera ett vackert konstverk man en gång har tyckt om.

Fast jag tror många lurar sig själva att de var snyggare än de faktiskt var och att de har svårt att se att tiden hinner ifatt alla.
Efter 30-40 är det dessutom rätt kört att vara perfekt om man nu ska snacka perfekt. Finns få av de som ansetts vackrast i världen som lyckats leva upp till sitt unga jag. Inte ens de som åldrats med värdighet har en chans.
Man måste nästan vara asful från början för att kunna bli snyggare med tiden/operationer, så ambitionen att restaurera är inte så himla lyckad ändå.

Satyra2010-11-19 01:12

Borde väl egentligen inte skriva i den här tråden (eftersom jag förmodligen bara irriterar ;-)) men för mig är plastikkirurgi absurd rent av, så jag kan inte låta bli. Absurd bortsett från sådan som görs för att återställa förödelse efter sjukdom (hit hör även extrema viktnedgångar) och olyckor. Till förödelse räknar jag INTE graviditeter!

Jag kan knappt tänka mig något mer förödmjukande än att behöva visa upp ett par fejktuttar eller annan fejk-kroppsdel för en partner, eller någon annan för den delen. Skulle mycket hellre visa upp vilken jäkla form/ickeform på kropp som helst, bara den är äkta. Begriper inte hur man står ut med DET, vetskapen att det inte är på riktigt, så att säga?
Och ska man dessutom låta någon ta på en så måste det ju kännas ännu värre. (Har förövrigt aldrig hört talas om någon man som säger att fejktuttar är sköna att ta på - oavsett vad tusan man har stoppat i.)

Skulle även känna mig extremt misslyckad med mig själv och min egen värdesyn om jag valde att operativt korrigera mitt utseende. För mig skulle det vara det yttersta svaghetstecknet - för mig själv alltså. Vill hellre lära mig att vara nöjd med den jag är, med skavanker och allt och då åtminstone känna mig genuin.

Om man ska jämföra med smink t.ex - som många verkar vilja göra - så har jag inga som helst problem med att vara omålad inför vem fan som helst och var som helst. Målar mig ytterst sällan, i princip bara om jag ska vara på scen eller ska på fest och då kan jag tycka att det är riktigt kul att måla mig ganska dramatiskt.

Men operativa korrigeringar ... de tvättar man ju inte bort till natten precis. Sådär ja ... Ingen annan som känner såhär?

Gautama2010-11-19 01:20
Antal inlägg: 6854

Jodå Satyra..., jag tycker precis som dig. Kan bara instämma.
Tyvärr har jag bara tröttnat något överjävligt att debattera på detta forum emellanåt eftersom det oftast följer en massa skitsnack och nedvärderande av personer.

Sen dras ju allt till sin spets på ett helt sjukt sett tycker jag. Att jämföra plastikoperationer med smink eller att raka benen är ju bara komiskt. Hur bemöter man det liksom??
Känns som att prata med en uppnosig 4-åring som inte förstår bättre.

Men jag gillar att du orkar fortfarande Satyra:-))

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?