Spelrum
Giraffen34
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 189

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2010-06-23 01:37
Antal inlägg: 9699

Varför skulle man inte kunna argumentera bara för att man inte varit aktiv på betapets forum?

Alltså, som seriöst diskussionsforum betraktat suger det här stället. Om nu folk inte visste det.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-23 01:37
Antal inlägg: 3451

Fast de vuxna här är ju ganska oförargliga ensamma människor med liten lägenhet och tragisk social status.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 01:44
Antal inlägg: 2212

Jag anser inte att man gör det bara. Vad är meningen med att ge sig på någon som redan är i underläge, vad ger det dig för tillfredsställelse? Kan du inte visa dig duktig och vaken emot dem som är på samma nivå istället?

Gör det??? Hade ingen aning.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 01:45

Grundsnygg: Alla förutom jag!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-23 01:54
Antal inlägg: 4050

Hm... Jag gillar inte heller när vegetarianism blir en privat grej, ett tillval. Finns inte så stor vits med att bojkotta om man är ensam.
Förstår vad Nickidocka försöker säga men apbur har ju rätt i att man kan förändra andras attityd genom att förändra sitt liv.
Jag är ju rätt nöjd med min kosthållning och motion och när andra ser min kropp brukar de automatiskt ta efter mina vanor.

apbur2010-06-23 01:58

Jag tycker om att lära folk att lära sig själva genom att ifrågasätta dem. Jag utger mig dock inte för att vara någon pedagog men jag tror jag är relativt framgångsrik ändå.

Vad ger det dig för tillfredsställelse att säga att någon är svag, sköter sig bra med tanke på omständigheterna och befinner sig i underläge?

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 02:06

Apbur: Jag angav även orsakerna till det, ålder och kort medlemstid. Har du dåligt minne?

Det är exakt detta jag menar, du är tar lite här och där, sen skriver du en sjukt kränkande mening utan att ha minsta lilla jävla eftertanke. Det är ingen bra egenskap hos en forumnörd.

Jag talar inte om att rätta personer när dem skriver fel.

apbur2010-06-23 02:12

Haha, du blir så upprörd :)

Mitt syfte är som sagt inte att aldrig kränka någon på det här forumet.
Men det har jag ju redan sagt.

Larvbrud, jag föreställer mig att det är väldigt svårt att låta valet att inte äta kött förbli en privat angelägenhet. Nog rätt få vegetarianer som inte behövt försvara sig.

MissyElliott2010-06-23 02:13
Antal inlägg: 125

Jag som trodde att man i ett forum kunde just ha åsikter om olika ämnen, samt även bemöta andras åsikter?
Man behöver inte vara elak (det tycker jag inte förresten apbur har varit vad jag läst, har inte läst rubb o stubb) men man måste väl kunna få fråga vad denne menar om man så önskar? Speciellt om man tycker ( ÅSIKT!!!) att denne säger emot sig själv?

och NOUBA!

Hur kommer det sig att du talar om för folk hur man stavar ( Lidl )
när du själv stavar förstådd förstodd?

Har inga problem med att folk stavar fel eftersom det ofta rör sig om att man e lite slarvig när man skriver på sin data....

Jag tex glömmer ibland punkter, eller stora bokstäver och kanske skriver jag ofta fel på, det blir kankse istället...mina fingrar lyder inte alltid...heh..

Min diskussion är INTE att man ska tillsäga folk när de stavat fel, men att en person som själv inte stavar rätt ska säga till andra?

Och är det inte också i såna fall personligt angrepp? Eller är det bara fel att ifrågasätta stavning men inte folks innehåll i inläggen?
Eller får man bara ifrågasätta de som varit här länge och är tillräckligt gamla enligt din åsikt?
Och hur vet du vilka forum dessa nykomlingar här har skrivit på innan, de kanske har lång erfarenhet från tidigare?

MissyElliott2010-06-23 02:16

Och eftersom detta är bara mitt 25:e inlägg här är jag skyddad mot "angrepp" av dig eller är jag för gammal? lol.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 02:17

Haha jag tror nog även att personen jag riktade den kommentaren till förstod min ironi, ingen fara gumman.

Har du inte läst igenom så vet du med andra ord inte vad du pratar om.

Jag respekterar din åsikt, men jag anser fortfarande att apbur har en förmåga att bete sig illa, särkilt i betydligt känsligare trådar än denna.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 02:19

Men jag finner det roligt att du inte noterat att jag bjuder på både meningsfel, stavfel och ibland även jäkligt märkliga ordval. Huvudsaken bör väl vara att man gör sig förstådd, precis som nicedocka faktiskt gjorde, om man valt att förstå dvs.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 02:25

Det man skall diskutera utifrån är väl ändå människors olika åsikter, på ett blandforum innebär det även att man ibland får se mellan fingrarna med vissa saker. Annars har man inte en diskussion på lika villkor, vilket innebär att man egentligen har någon diskussion alls utan en tävling i ironi och sarkasmer. Är det så du tycker forum i seriösa frågor ska förvaltas?

apbur2010-06-23 02:25

Jag kan väl bete mig illa då och då. Fattar inte varför det ska vara en så stor grej. Fattar heller inte varför nån som är sju resor värre känner sig manad att påpeka det.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 02:33

För att jag anser att jag har en bättre fingertoppskänsla?
Hur som helst så är det fegt att diskutera någon i negativt ordalag som inte är närvarande, där låg mitt problem med ditt handlande just den här gången.
Sen kan du även vara en jäkligt rolig skribent att läsa, och du skriver väldigt ofta genomtänkta och intelligenta inlägg som faktiskt får en att hajja till och tänka efter. Så jag har absolut inte bara negativa åsikter om dig. Det ska du inte tro.

MissyElliott2010-06-23 02:40

Ja, det kan vara så att personer skriver saker eller har åsikter som ogillas. Jag har själv svårt för en del personers idiotiska inlägg, dvs när de enbart skriver för att förarga folk.
Men det finns också personer med innehållslöst material som bara skriver för att göra sig hörd samt som helst vill vara alla till lags.

Vilket är värst?

**Att skriva inlägg av anledning mundiarré eller idioti, exempelvis:

"Kan inte alla 30 åringar sluta gå på krogen för att 20 åringarna ska slippa bli äcklade?"

( när man själv tom inte är 20 år längre och kan inte skylla på att man e ung o dum)

eller: "när folk ser min kropp så brukar de automatiskt ta efter mina vanor"

ELLER:

innehållslöst material bara för att skriva, tex:

"Det är osexigt när en man äter en sallad"

Nu kom jag ifrån själva frågan om griskött, så vi kan gå tillbaka och diskutera det istället:

Ska folk äta kött bara för att det är sexigt enligt dig? Oavsett hur djuren behandlas?

Jag äter själv kött och det är ett val som jag gjort och har inget med sexighet att göra.

MissyElliott2010-06-23 02:42

Och är man känslig kan man låta bli att läsa och skriva, det är allas val?
Och skulle personen gå över gränsen kan den person som drabbats anmäla detta om det är grovt...betapets regler gäller ju här lika mkt som på en privat chatt tex...

apbur2010-06-23 02:43

Ok, från och med nu och tills jag loggar in kommer jag vara frånvarande.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-23 02:44
Antal inlägg: 4050

Haha. Missy Elliot, ska korkade människor sluta skriva bara för att du inte ska bli uppretad?

MissyElliott2010-06-23 02:45

ok, då ska jag försöka låta bli att diskutera dina inlägg eftersom du inte är närvarande och kan försvara dig om jag skulle ifrågasätta dina åsikter.... :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?