Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 411

Forumkategorier

Användare Inlägg  
skogstorparn2010-01-03 19:59
Antal inlägg: 2287

emve..när linda skugge sågade Ranelid var han redan en hyllad och välkänd författare..sen att hon är en korkad mediah--a som är okvaliciferad att recencera böcker på en av sveriges största tidningar är en annan sak..men nåt mobboffer är han fan inte!!

en sak är säker ,karln är fan så mycket roligare än hans böcker...

Satyra2010-01-03 20:03
Antal inlägg: 4561

skogstorparn - ursäkta mig men hur kan du avgöra om han är ett mobboffer eller inte? Kan man det som utomstående ens? Är det inte den mobbades upplevelse som avgör det? Och som jag förstod det så upplever sig Ranelid som just mobbad - från barnsben och till dags datum.

skogstorparn2010-01-03 20:22

hur skulle det se ut om tex per gessle förde en personlig vendetta mot dom journalister som sågat honom genom åren..likheterna är slående,förutom att ranelid är en härlig personlighet ,hans böcker är "gessle" klass..

Dödmetallörn - Ej medlem längre2010-01-03 20:22
Antal inlägg: 705

Ranelid vägrade vara med i programmet om han inte fick spy galla över folk han ogillar utan att det klipptes nåt i det.

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-03 20:24
Antal inlägg: 2521

Var kommer den infon ifrån, Örnis?

Dödmetallörn - Ej medlem längre2010-01-03 20:25

Önskar jag kunde sagt nåt djupt här, men svaret är Aftonbladet :)

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-03 20:26

*fniss*
OK :)

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-03 20:27

Ja, hursom, jag tycker att det är bara bra att han ostört och oklippt nu fick säga sitt.

Rullarjämt2010-01-03 20:51
Antal inlägg: 199

Men...det var väl ändå en mycket haltande jämförelse, den med Gessle. Björn blev ju personligen påhoppad, oavsett hans alster.

skogstorparn2010-01-03 21:21

nä...bägge är lättviktare inom respektive genre..populära hos konsumenterna men ständigt sågade av dessa sk recencenter..

ylia2010-01-03 23:54
Antal inlägg: 3

hjälp.................... ......... ytligt är lindrigt uttryckt

Satyra2010-01-04 00:08

skogstorparn - tycker inte alls att det är samma sak eftersom det i första hand handlade om mobbing av honom som person och/eller rena lögner om honom som person, inte hans skrifter.
Förstår fortfarande inte hur du tycker att DU kan avgöra huruvida han är ett mobboffer eller inte?

Dödmetallörn - "Ranelid vägrade vara med i programmet om han inte fick spy galla över folk han ogillar utan att det klipptes nåt i det."

Du får det att låta som att han av ingen anledning alls, utan bara för skojs skull, ville spy galla över folk han ogillar.
Tycker du att det är orimligt att han känner sig så kränkt som han gör och/eller att det som gjorts mot honom är skitsaker? Det tycker inte jag och jag ser det inte som att man spyr galla över folk man ogillar om man vill klargöra att man blivit förtalad och kränkt på diverse vis.

Tycker heller inte att det är ett märkligt krav att man inte vill ha det man säger bort/omklippt utan att det ska sägas och vara exakt korrekt som det sägs och är.
Hörde förresten ganska länge innan programmet sändes att Ranelid varit med på villkoret att han fick vara med och välja ut övriga "Stjärnor". Tycker inte att det heller är något konstigt. Han står upp för sig själv helt enkelt och sen är det ju upp till programledningen om de tycker att kraven är rimliga eller inte.
Det tyckte de uppenbarligen. :-)

Dödmetallörn - Ej medlem längre2010-01-04 00:13

here we go again.
Ja, jag tycker det är oetiskt av SVT att låta någon bete sig så där, kasta skit på andra oemotsagt. Han kunde skrivit en debattartikel eller något istället för att tillåtas säga sådana saker i ett underhållningsprogram. Leif GW har ju förklarat att en del av det Ranelid sa inte ens var sant! Ska man få bete sig hur man vill bara för att man fått kritik, oavsett om kritiken i sig var obefogad? Det tycker inte jag.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2010-01-04 00:15

Och att arrogant få påstå att ens kritiker inte är kapabla att älska, är fula och vad det nu var för trams bara sorgligt, SVT borde veta bättre.

skogstorparn2010-01-04 00:18

satyra..du har tydligen köpt hela paketet ;-)

regression2010-01-04 00:32
Antal inlägg: 1563

Haha, Ranelid säger till Aftonbladet att Leif GW har sagt att han ser ut som en nigger, varpå Leif GW svarar att nej, han har aldrig sagt att Ranelid ser ut som en nigger, däremot är han en fjolla.

Jag menar, ''nigger''? Typ, ''jag skulle kunna dra till med neger, men det känns inte tillräckligt elakt''. Tintin i Kongo skulle skämmas tamejfan. Messa messa. Eller syftar de på glassen nogger, men säger fel i alzheimerns hetta?

Snart är 2010 slut och den första kullen efterkrigsbarn (1945:orna) lyfts ur arbetsplatsens korridorer och förhoppningsvis ut ur tv-rutan. Gott. Slutar jag besöka nya-familje-tråden så ska jag nog kunna ta mig genom resten av livet utan att någonsin behöva ta del av en fyrtiotalisternas förvirrade åsikter igen.

Satyra2010-01-04 00:35

Dödmetallörn - "here we go again"? Har vi diskuterat exakt detta förut menar du, eller vad betyder den inledningen? Och du behöver såklart inte svara på något jag undrar över om det känns trist att göra det. Hoppar nog över att kommentera just detta vidare själv, rent utav.

skogstorparn - vilket paket har jag köpt?
Såklart är det så att man tar ställning utifrån vad/vilka man väljer att tro på - i alla sammanhang man alls engagerar sig i som utomstående. Utifrån det man själv finner mest trovärdigt och rimligt. Kombinerat med sina egna värderingar om liknande situationer.
Så gör jag och så gör du och jag antar att varken du eller jag VET med säkerhet hur något av det vi diskuterar egentligen är.
Så igen - vilket paket har jag köpt och vilket paket har du själv i så fall köpt? ;-)

anneli72 - Ej medlem längre2010-01-04 00:40
Antal inlägg: 11612

Orka bråka om kultureliten!

morsans syrr2010-01-04 00:43
Antal inlägg: 2311

Hur orkar ni över huvudtaget bry er???
Hur lågt tänker TV om oss????
Eller om mej kanske????
=(

morsans syrr2010-01-04 00:44
Antal inlägg: 2311

O varför gick jag överhuvudtaget in på denna länk????
Puckat!!!!!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?