Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 586

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pingiskillen - Ej medlem längre2010-02-09 01:02
Antal inlägg: 947

Jag har accenten från Solna, kan det vara någon hjälp i mitt sökande?

Satyra2010-02-09 01:42
Antal inlägg: 4561

Tsss ... tjolahopp - du är kul du Pingiskillen. :-O ;-)
Natti, natti, nu ska försöka sova lite.

dracena2010-02-09 08:35
Antal inlägg: 459

Satyra - jag vet att du försöker hålla det på en lättsam nivå men engagemanget skiner igenom den. Samt okunskapen om vad det är baserat på.

wildman2010-02-09 08:39
Antal inlägg: 3860

Satyra, nu är jag också syndig och har inte läst allt i tråden, men jag visste faktiskt inte att det enligt astrologin fanns typiska utseenden för respektive stjärntecken.
Jag är i vilket fall en tvilling, väldigt typisk sådan enligt de flesta källor. Men det gäller kanske inte utseendet då :-)

megamix2010-02-09 10:35
Antal inlägg: 70

wild: du ser ut som oxe

Satyra2010-02-09 10:35

dracena - Ett visst engagemang har jag i allt jag överhuvudtaget företar mig i livet - annars ger jag helt fan i det bara, så ja det har du rätt i, det skiner säkert igenom. Att man inte tar så allvarligt på saker behöver väl inte betyda att man har noll engegemang i detsamma?

Och i fråga om kunskaper så har jag aldrig påstått att jag ÄR astrolog och/eller besitter fullständiga kunskaper om astrologi och jag tycker inte heller att jag behöver det för att kunna starta en tråd i ämnet. Eller menar du att man måste ha fullständigt kontroll/kunskap över varje ämnet man tar upp i forumet?
I så fall får man nog stänga ned 99% av dem! ...

Jag VAR en gång i tiden så intresserad att jag på allvar funderade över att bli astrolog, vilket jag också skrivit. Det intresset falnade dock så de kunskaper jag har är baserade på det jag på amatörnivå - (precis som de flesta andra) - insöp under min intresseperiod. Och jag tycker fortfarande att det ibland är KUL med astrologi, MEN det är inte på blodigaste allvar för mig!! Vilket jag redan också sagt.

Suck, tycker det är rent fånigt faktiskt att jag ens ska behöva sitta och försvara mig på det här viset, så jag gör inte det fler gånger. Har föklarat min synvinkel så pass många gånger här redan att det får räcka. Har någon lust att prata astrologi på den nivå som finns här så är det skoj - resten kan hålla sig härifrån! ;-)

Dyslekso2010-02-09 10:44
Antal inlägg: 8945

Satyra: ta det lugnt. Vi som kritiserar astrologi gör det också för att vi tycker det är kul.

Förstår att du inte sitter inne med alla svaren. Men hur reagerar du på ifrågasättandena och frågorna som funnits i den här tråden, tycker du de är rimliga för det mesta?

kajix2010-02-09 11:00
Antal inlägg: 7767

på den här nivån (eller någon annan nivå), vilken nytta har man av att veta det som astrologen säger till en?

Bonnajaevel2010-02-09 11:36
Antal inlägg: 136

Ingen nytta tror jag, men man kan ju alltid roa sig med något.
Betydligt roligare än bibelläsning och självspäkelse.

apbur2010-02-09 11:42
Antal inlägg: 9699

Horoskop fyller väl massa funktioner, väldigt trångsynt att inte kunna se eller förstå det.
Människor söker efter livets mening, efter sammanhang och svar på varför just de har blivit dem de är.
Horoskop blir högst personligt och man känner sig utvald och unik.

Läs psykologi för fasen killar. Att det verkar ytterst orimligt att astrologi stämmer är en annan femma.

Bonnajaevel2010-02-09 11:45

Kör hårt, satyra. rätt kul tråd det här ändå...:)

Satyra2010-02-09 13:41

wildman - "Satyra, nu är jag också syndig och har inte läst allt i tråden, men jag visste faktiskt inte att det enligt astrologin fanns typiska utseenden för respektive stjärntecken."

Jo det gör det och på vissa människor är dessa drag väldigt utmärkande. Då menar jag inte utifrån en stillbild i första hand, det här är överhuvudtaget första gången i mitt liv jag ens försöker gissa på tecken utifrån stillbilder (vilket ju inte funkat så bra, hahaha.).

Jag är i vilket fall en tvilling, väldigt typisk sådan enligt de flesta källor. Men det gäller kanske inte utseendet då :-)

wildman2010-02-09 13:47

Satyra, nej det ahr enbart handlat om egenskaper, inte fysik.
Det avr nytt för mig, tyckte ändå jag läst en del om detta, mendet har jag totalt missat. Hur "borde" en tvilling se ut då?

wildman2010-02-09 13:48

-Stavfel. Fanken, är van vid forum där man kan redigera, så slänger jag mig på enterknappen och så är det kört...

Bonnajaevel2010-02-09 13:48

likadan som sin bror/syster förstås..

wildman2010-02-09 13:48

Bonna Haha ;-)

Satyra2010-02-09 13:52

Dysklekso - Jo, fast mitt syfte med den här tråden var/är inte att framhäva astrologin som ett absolut faktum av sanningen utan som en kul grej! Vilket jag OCKSÅ klart och tydligt skrev ut i första inlägget i tråden! ;-)

Så även om jag - i djupare analyser än det som sker här, med bara soltecken som grund - många gånger tyckt att personligt ställda horoskop har varit igenkännande på ett större vis än bara generellt, så är mitt diskuterande HÄR i tråden på en betydligt ytligare nivå alltså.

Därför finner inte jag det roande att behöva sitta här nu och försvara hela grundstommen till astrologins funktion/bas, om du förstår hur jag menar?!? Jag har inget att försvara, helt enkelt. Var och en får tro/inte tro helt på sin egen nivå.

Att du finner nöje i att ifrågasätta i din tur kan jag också förstå, men jag vill inte behöva stå till svars för att inte besitta alla fakta/kunskaper! De svaren får du söka hos människor som i så fall påstår sig VETA och HA dessa "sanningar"!

Kring den eventuella nyttan med astrologi så hänvisar jag till apburs svar. Tycker det var ett svar gott nog! ;-)

Tack Bonnajaevel. :-)

kajix2010-02-09 14:01
Antal inlägg: 7767

jag tycker att apburs svar var trångsynt. häpp.

nåväl, vilket tecken är jag?

Satyra2010-02-09 14:01

En tvilling "borde" se ut som följer:

"Tvillingens ansikte är intelligent och livfullt. Det är jämnt ovalt till formen, utan några överdrivet framträdande drag. Ögonbrynen är välvda över den forskande blicken, näsan tunn och käkbenet markerat. Munnen är generös och bestämd. Kroppsrörelsemönstret är rörligt, smidigt och rastlöst."

Som du alltså kan förstå av ovanstående beskrivning så kan man inte egentligen enbart utgå från en stillbild, utan behöver gester och uttryck som hjälpmedel till att kunna se på ytan vilket tecken man kan tänkas tillhöra.

(Texten är hämtad ur "Astrologisk Handbok" av D&J Parker och är alltså inte en text jag själv komponerat ihop!!!!!) ;-)

Satyra2010-02-09 14:04

kajix - Tråden är heller icke skapad för att jag ska sitta här och gissa vad folk tillhör för tecken - vilket jag OCKSÅ skrivit ett ooootal gånger vid det här laget! ;-) Berätta istället!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?