Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linders - Ej medlem längre | 2010-07-21 15:47 | |
![]() | Borde väl gå under kultur? | |
| gnill | 2010-07-21 16:15 | |
![]() | blondis: våldtäkter minskat? Jag tror inte alls att de som begår våldtäkter är samma personer som köper sex. (Visserligen kan det vara så att många som begår våldtäkter någon gång har köpt sex, men majoriteten av dem som köper sex skulle förmodligen aldrig våldta någon). Det som en våldtäktsman får ut av våldtäkten får han troligtvis inte vid köpt sex. Men jag vidhåller det jag skrev i början av den här tråden: Visst är sex ett behov men människan är så finurligt skapt att hon/han kan tillfredsställa sig själv: Det är säkert sex med med en livslångpartner som alltid är med på det och som vet precis hur man vill ha det :-). Jag slår ett slag för onanin! | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-21 16:21 | |
![]() | Ja varför är det så underskattat kan man undra? ;) | |
| Carolinew | 2010-07-21 16:48 | |
![]() | Att starta lagliga bordeller känns mest som att staten "ger upp" och erkänner sig besegrad. Att legalisera något som egentligen inte borde finnas överhuvudtaget (dvs utsatta människor som säljer sina kroppar mot sin vilja) känns bara som ett stort fail. Jag tror dessutom knappast att den illegala människohandeln kommer försvinna för den sakens skull, även om den kanske blir en aningens mindre. Hallickarna är ute efter pengar och eftersom de tjänar överlägset mest på att göra det svart kommer de fortsätta som de alltid har gjort. Sexköparna får det garanterat billigare på det hållet också. Finns det folk som verkligen vill sälja sig själva så fine, problemet är bara att det alltid kommer finnas utsatta människor som "låtsas" vilja det bara för att de inte har något annat val av olika anledningar. Helt ärligt så tycker jag det är viktigare att prioritera dem som inte vill sälja sig istället för dem som vill sälja sig. Summa summarum, jag kan förstå tankegången med att starta statliga bordeller men jag tror inte det kommer få den effekt man är ute efter, i så fall bara en väldigt liten sådan. Istället tycker jag man bör sätta hårdare straff och högre böter för de som åker fast, där man sedan använder pengarna man får in till större insatser för att få fler att åka dit. | |
| Träsmak | 2010-07-21 17:18 | |
![]() | "Jag tror dessutom knappast att den illegala människohandeln kommer försvinna för den sakens skull, även om den kanske blir en aningens mindre." Nä, tvärtom. Alla vetenskapliga studier visar entydigt att den och även barnsexhandel ökar i områden där prostitution legaliseras. | |
| Subutai | 2010-07-21 17:58 | |
![]() | Träsmak: Du har inte lust att dela med dig av alla dessa vetenskapliga studier? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-21 18:10 | |
![]() | Kan man inte börja ge kvinnan rätten till hennes egen kropp genom att låta henne gå barbröstad på stan utan att det blir ett jädra rabalder? | |
| Yamma | 2010-07-21 18:23 | |
![]() | Subutai, det är inte bara frågan om att göra vad man vill med sin egen kropp. Det kan kvinnan redan idag, då det inte är olagligt att vara prostituerad. Det som kan bli ett problem är att de kvinnor som mår dåligt av att vara prostituerade, av olika anledningar, får färre argument att ta sig ur sin situation om det legaliseras. Men med legaliserad prostitution så skulle det finnas fackföreningar och arbetspsykologer (eftersom detta är Sverige, glöm inte det när ni jämför med länder som redan har legaliserad prostitution!), och det skulle förhoppningsvis kunna hjälpa olyckliga prostituerade istället. Vad gäller mina egna barn - jag tror faktiskt inte att jag skulle bli sådär vansinnigt upprörd om mitt barn prostituerade sig, om det fanns statliga bordeller. Faktiskt. Jag har dock en ganska öppen syn på sex. Själv skulle jag dock aldrig göra det. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-21 18:29 | |
![]() | "Men med legaliserad prostitution så skulle det finnas fackföreningar och arbetspsykologer (eftersom detta är Sverige, glöm inte det när ni jämför med länder som redan har legaliserad prostitution!), och det skulle förhoppningsvis kunna hjälpa olyckliga prostituerade istället." De som kommer hit från t ex Nigeria för att jobba lär nog inte hamna hos någon arbetspsykolog. Jag utgår ifrån att det skulle komma hit sexarbetare (inte nödvändigtvis kidnappade) eftersom det var många som kom till Norge om jag inte minns fel. Kanske finns det skillnader mellan Sverige och Norge som jag inte tagit hänsyn till dock. | |
| Yamma | 2010-07-21 18:39 | |
![]() | Det jag menar är att OM detta skulle legaliseras i Sverige, skulle det vara under förutsättning att detta fanns, tror jag. Det är ju väldigt kontroversiellt. | |
| apbur | 2010-07-21 18:43 | |
![]() | Jag tror inte heller att statliga bordeller skulle minska antalet olyckliga horor. Möjligtvis antalet lyckliga horor. Jag tycker mer det hela handlar om att man främst använder sig av argumentet att kvinnor far illa av den prostitution man ser idag när man försvarar sexköpslagen. Men om man då ser till att hororna inte far illa genom exempelvis statliga bordeller? Hur kan man då försvara sexköpslagen? Det är ju fortfarande olagligt att köpa svart arbetskraft. Därför bör man ju helst sig till de lagliga och kanske lyckligare hororna då när man ska köpa sex. | |
| apbur | 2010-07-21 18:44 | |
![]() | helst hålla sig ska det stå | |
| Defrob | 2010-07-21 19:06 | |
![]() | Nej prostitution är barockt och ska ej sanktioneras av staten. Tycker det är sogligt med sexköpare! | |
| Träsmak | 2010-07-21 19:39 | |
![]() | Subutai, här kan du hitta all info du behöver: www.justfuckinggoogl...m/ bart.gif eller ebiquity.umbc.edu/bl...ar toon.gif eller rlv.zcache.com/just_...c3 _210.jpg | |
| Liftactiv | 2010-07-21 19:43 | |
![]() | Ja Träsmak. Det är alltid lika givande med folk som hasplar ur sig påståenden som är underbyggda som en rasande jordslänt. Din trovärdighet sjönk ännu mer nu. | |
| Träsmak | 2010-07-21 19:44 | |
![]() | Subatai: Och när du ändå är och söker kan du ju alltid: metropolitician.blog...k% 20up.jpg | |
| Träsmak | 2010-07-21 19:44 | |
![]() | Du också Liftactiv. Allt finns därute. | |
| Haslo - Ej medlem längre | 2010-07-21 19:46 | |
![]() | Det hade vart perfekt! Då hade jag aldrig behövt va orolig över att bli arbetslös. | |
| Träsmak | 2010-07-21 19:57 | |
![]() | LEGALISING PROSTITUTION IS NOT THE ANSWER: THE EXAMPLE OF VICTORIA, AUSTRALIA action.web.ca/home/c...n2 0001.pdf The Legalisation of Prostitution: A failed social experiment catwa.org.au/files/i...ri ment.pdf Ten Reasons for Not Legalizing Prostitution and a Legal Response to the Demand for Prostitution www.informaworld.com...a9 04140448 Men, fan sök innan ni frågar idiotiska frågor. Förutsätt inte att folk talar i nattmössan. Det finns faktiskt folk som söker och letar info INNAN dom skriver i en tråd som denna. | |
| Liftactiv | 2010-07-21 19:59 | |
![]() | Då kan ju det folket kanske anstränga sig med att länka direkt istället för att dryga sig. Det fungerar så serru. | |