Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade31
Mobilspel
Pågående19 062

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-05-20 15:49
Antal inlägg: 17496

electric, fritt översatt så översatte DU det till 50 %. Du är skapligt underhållande och maken till envisare människa att få rätt i något du är överbevisad i, har jag aldrig skådat.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 15:53
Antal inlägg: 3604

Översätt det precis som du vill. Du får aldrig ihop något som styrker ditt påstående.

le-lou2010-05-20 15:55

saken är den att det är du som inte får ens 1 % av något som kan kallas i närheten av trovärdigt som styrker DITT, inte ens om du försöker.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 16:00

Det var du som kom med påståendet. Jag behöver inte styrka någonting.

Att de flesta pitbullar under sin levnad kommer att ha smärre problem att brottas med när det gäller deras hund-aggressivitet, är något helt annat än att väldigt få pitbullar skulle klara av att umgås med andra hundar.

Jag antar att du inte har pysslat med någon aktivitet där (vattentät) bevisföring är ett krav? Prova matematik - där lär tränar man upp denna nyttiga färdighet. ;)

le-lou2010-05-20 16:03

Jo det gör du. Kommer jag med ett påstående som jag backar upp med länkar till forum där människor som jobbar, och äger renrasiga pitbulls både här och i USA som du förnekar, så borde du ha kött på benen. Det har du inte, du går efter vad du tror och har fått för dig.

Du kan läsa speciellt det sista inlägget här, det sammanfattar ganska bra hur pitbullen funkar ihop med andra hundar.

www.pitbullforum.se/...t1 1499/20/

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 16:03

Och den första länken var ju verkligen smidigt översatt. Nu vet jag att "Grop Stuten älskar att spela och grov-hus."

le-lou2010-05-20 16:04

electric, nu menar jag det på allvar, jag ids inte diskutera mer med dig och alla dina efterkommande påhopp inlindade i frågor osv kommer att ignorerar från min sida. Ta det som ren kritik och fundera på om det kanske finns saker som andra vet men som du inte visste.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 16:12

Nej, det sammanfattar inte hur pitbullen funkar med andra hundar på ett bra sätt. Det sammanfattar den personens åsikt. Enligt min (tämligen stora) erfarenhet funkar pitbullar helt okej med andra hundar.

Att man sedan inte ska lämna hundar ensamma att leka är en annan femma. Det gör man väl inte med någon hund?

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 16:13

Nu ska jag ut och motionera min hund. Hoppas att vi hittar någon pitbull att leka med! :)

malman2010-05-20 16:15
Antal inlägg: 1457

ElectricEye jag har ägt pitbull en ren sådan det är vetenskapligt bevisat av flera veterinärer och av många tränare. tyvärr har jag ingen länk till detta men du får helt enkelt lite på mitt ord.
har för mig att det står på pitbull.se men vet inte säkert.
har varit hos många tränare med min hund och alla säger samma sak även manen som kan tala med hundar har haft uppe en diskussion om just den genen som är framavlad

malman2010-05-20 16:21

sen finns det inget som säger att man inte kan ha en underbar pitbulll som älskar andra hundar för det gjorde min

Mouche - Administratör2010-05-20 16:39
Antal inlägg: 24193

Jag har läst igenom delar av tråden ganska hastigt.
Tills dess att jag får bättre tid, arbetar just nu, så säger jag följande.

Det är alldeles för många personliga påhopp, oförskämdheter och rent nonsens bland inläggen.
Såna saker får det vara stopp på från och med nu.

Mouche

Tokstollan2010-05-20 17:27
Antal inlägg: 110

När jag har läst den här tråden får jag nästan lust att skriva en liten fabel, där vissa skribenter kanske skulle vara taxar och vissa andra...pitbulls! Men till frågan:

Jag är en sådan där människa som är rädd för stora hundar. Jag har aldrig blivit attackerad av någon sådan hund (eller någon hund över huvud taget), så där finns ingen förklaring till min rädsla.

Ändå upplever jag inte min skräck som irrationell (och jag är ganska noga med att mota bort irrationella rädslor från mitt psyke). Det är ju enkelt: ett stort djur kan göra mig mer illa än ett litet, generellt. Och de stora djur jag sannolikt råkar på är just hundar. Jag menar, hur ofta kommer jag i kontakt med till exempel krokodiler eller dödligt giftiga ormar.... Men hundar kan man möta var som helst (ofta dessutom okopplade).

Jag tycker att Le-lou har skrivit väldigt bra om allt det här, här i tråden. Dessutom har hon ju i fallet pitbull givit statistik. Och vad är konstigt med att genetik har stor betydelse? Vissa skribenter här verkar ju, i alla fall förstår jag det så, vilja hävda att det är hundägarens sätt att fostra som är avgörande. Men det är ju självklart också hundens medfödda psyke! Inget konstigt med det.

Ta bort de här jyckarna, gärna medelst lagstiftning och kontroll. Varför ska de tillåtas? Vill man ha en hund går det ju bra att skaffa sig en annan ras, det kan inte finnas något självändamål med att ha till exempel en pitbull.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 17:55

Tanken har inte slagit dig att risken är större att nästa människa du träffar på ska ge sig på dig än att en hund gör det?

"Ta bort de här jyckarna"? Vilka raser menar du ska förbjudas? Hur menar du att det ska gå till? Och vad tycker du att vi ska göra med befintliga hundar?

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 18:03

Ledsen, malman, men någon expert på genetik är du nog inte. Jag väljer därför att inte lita på ditt ord när du säger att "PB har en gen som gör att de inte är lika förtjusta i andra hundar".

Ditt påstående är dessutom luddigt formulerat och lämnar öppet för flera tolkningar. Lika förtjusta? Som vilka då? Andra hundar? Andra än pitbullar eller andra individer?

RiVo - Ej medlem längre2010-05-20 18:18
Antal inlägg: 1

Ett förslag som varit på tapeten i fråga om kamphundar är att helt enkelt införa tvångskastrering//sterili sering av valpar.
På det viset elimineras rasen på en längre tidsperiod men utan tvångsavlivningar.
Rasen som sådan är oerhört mycket mer kampbenägen än de flesta, om inte till och med alla, andra hundraser.
Att påstå att en kamphund är en lämplig lekkamrat till barn är att verkligen vara ute och segla på djupt vatten eftersom ingen av oss kan säga vad just den specifika hunden anser vara ett hot, inbjudan till kamp.
Barnet kanske kastar sig fram emot hunden, kanske faller och landar på hunden, ropar högt, ser hunden för länge in i ögonen och på det sättet får hundens nedärvda signaler att tändas och med en katastrof till följd pga bristande omdöme från ägarnas sida ärligt talat.
Ingen hund, oavsett ras är förresten avsedda att vara lekkompisar, leksaker till barn.
Åsikterna om olika raser har alltid gått isär, ibland är det schäfer som varit det hemskaste som finns, ibland har det varit Rottweiler, Doberman med flera hundraser.
Tyvärr så är det när det gäller just kamphundar så, att här är det mängder av människor som år efter år säger samma sak om samma slags hundar och det är det jag själv tror kommer att en dag avgöra kamphundarnas öde i vårt land. Alltså enigheten och mängden av motståndare.

Tokstollan2010-05-20 18:18
Antal inlägg: 110

Här får du svar på dina frågor, electricEye:

1) Jodå, människan är förmodligen det farligaste djuret av alla. Men det blir ju lite svårt att förbjuda människor, om du förstår hur jag menar....

2) Var inte det självklart - tråden handlar ju om pitbull. De som finns idag får väl helt enkelt finnas kvar. Din andra fråga finner du svar på om du läser mitt inlägg.

Och så vill jag skriva till dig som Lelou gjorde: jag skriver inte här för att bli satt under korsförhör. Självklart kan man någon gång fråga en skribent vad den menade eller dylikt. Men du verkar i första hand fokusera på andra, först i andra hand framföra dina egna åsikter och ståndpunkter. Mitt råd till dig blir att du framöver gör tvärtom. Annars är jag rädd att det blir som Lelou också skriver: du blir totalt ignorerad.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-20 18:35

Tokstollan, det blir svårt att förbjuda pitbullar, om du förstår hur jag menar ... Det är blandrashundar vi pratar om, åtminstone här i Sverige. Hur hade du tänkt att gränserna skulle dras? (Detta även riktat till RiVo.)

Det var inte helt självklart att det bara är pitbullarna du vill ska förbjudas. Du är ju uppenbarligen rädd för alla stora hundar.

RiVo och Tokstollan, kolla igenom tråden så ser ni gott om hänvisningar till att pitbullen som ras inte är farligare för människor än andra hundar. Det håller nog även le-lou med om. Pitbullen är framavlad just bland annat för att den ska vara ofarlig för människor.

bujum2010-05-20 18:36
Antal inlägg: 1750

Tokstollan du borde inte kalla dig för tokstollan. Du hör nog till de vettigaste som skrivit i denna tråden. Du är saklig och inte ovänlig och hugger inte vilt omkring dig som vissa andra.

malman2010-05-20 19:14

jag tycker att vi ska sluta att hacka på varandra alla får ha sina åsikter och om ni som inte gillar kamphundarna har någe att säga så ska ni helt klart få göra det, samma sak gäller vi som är för de hundarna, så snälla bete er som vuxna människor som för en diskussion. innan de stänger tråden.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?