Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-06-05 15:51 | |
![]() | YamahaJet *smile* Det vore bra om du berättade vilket företag det är som lämnar så usel betjäning så att du upprepade gånger tydligen råkat ut för massorna missnöjesyttringar. Jag vill inte råka handla av dig med hänsyn till att kvaliteten på tjänsterna inte verkar uppfylla dina kunders förväntningar. Gällande konto till Israel så föreslår jag att du kontaktar deras ambassad för att få detta, ett tips är dock att du använder något annat meddelande än "militären" -- ett litet rykte säger nämligen att de inte är svensktalande där nere :) | |
| Minta | 2010-06-05 18:00 | |
![]() | Två uppfattningar i GP idag: "Hamas är inte bara en terror organisation. Hamas är en idé. En desperat och fanatisk idé som växte fram ur många palestiniers förtvivlan och frustration. Ingen idé har någonsin besegrats med våld - inte genom belägring, inte genom bombardemang, inte genom att jämnas med marken av stridsvagnar, och inte av marinsoldater. För att besegra en idé måste man erbjuda en bättre idé, en mer attraktiv och acceptable sådan. (Den israeliske författaren Amos Oz om övergreppet utanför Gazas kust och menar att staten Israel ända sedan sexdaga´rskriget har varit fixerad vid militärt våld. Därav det felaktiga antagandet att Hamas kan beségras med vapenmakt, eller i mer geenrella termer, att det palestinska kan krossas istället för att lösas"." "Föreligger krigstillstånd, vilket det mesta överväldigande talar för /.../ har alltså Israel rätt att intervenera på internationellt vatten. (Professor emeritus i folkrätt Göran Lysén, menar att det i den folksrättsliga diskussionen om Israels agerande fokuseras på att fredens folkrätt gäller. Han menar tvärtom att det råder krigstillstånd mellan Gaza och Israel vilket enligt krigets lagar ger Israel rätt att intervenera not Ship to Gaza på inetrnationellt vatten." (SvD). | |
| stefanpbb | 2010-06-05 19:08 | |
![]() | YamahaJet Idenna tråd delar jag din uppfattning. | |
| vemvonhelst | 2010-06-05 20:13 | |
![]() | Jag kan inte förstå denna sjuka önskan att bruka våld mot alla som inte har samma åsikt...eller som vill bo där deras förfäder har bott i massor med generationer..slut fred och visa lite humanitet mot varandra... | |
| Sporten4 | 2010-06-05 22:14 | |
![]() | bove, om du är på väg att bli lynchad tror jag inte du hinner hålla på att sikta på benen på folk. Då skjuter man verkanseld. Jag tror dock du har liten erfarenhet av detta (säkert vapenfri tjänst) eftersom du inte kan tänka dig in i situationen. | |
| micro113 | 2010-06-05 22:23 | |
![]() | Sporten4 Verkanseld *asgarv* Jag tror det är du som gjort vapenfri tjänst faktiskt. Min sparsamma tjänstgöring med vapen är i alla fall tillräcklig för att jag ska veta att man under ett pågående anfall inte ha tid att precisions siktar på huvudet på framrusande fienden. Dessutom har jag aldrig hört talas om attacker som sker där anfallarna rusar emot en med ryggtavla och nacke vänt mot en. De fiender vi fick träna mot kom alltid framrusande så att de kunde ha ögonsikt på oss (dvs ansiktet riktat mot målet). Men turkar kanske har en alldeles speciell attackteknik. | |
| -rå fisk - Ej medlem längre | 2010-06-05 22:27 | |
![]() | om det varit irak som gjort samma sak hade hela världen med usa i spetsen invaderat hela landet, bara dagen efter. jag fattar inte varför vi har så mycket tålamod med israel. | |
| stefanpbb | 2010-06-05 22:41 | |
![]() | Förstår inte varför ni klagar så på det som hände.IHH som organiserade och finanserade konvojen har ju uttryckt sin glädje över det som skedde och kallar det deras största propaganda seger.Även skribenten "bove" ger i en annan tråd utryck för liknane tankebanor. | |
| Sporten4 | 2010-06-05 22:47 | |
![]() | du borde läsa på mer - rå fisk för att förstå detta skeende. micro113, med ditt inlägg förstår jag att du inte förstår mycket vad gäller vapen och hur det går till när man öppnar eld i närstrid. Om fyra skott eller om det var fem så tyder det på automateld på nära håll. Det är förövrigt svårt att träffa med så många skott när man skjuter automateld för vapnet vill resa sig pga rekylen. Så soldaterna gjorde sitt jobb när de blev utsatta för otillbörlig attack. Se bara hur fredligt bordningen av båten idag gick till, så borde också skett tidigare, men icke pga terrorister på båten. | |
| stefanpbb | 2010-06-05 22:50 | |
![]() | De hade mord i blicken” I dag publicerar israelisk press de egna soldaternas berättelser från händelsen. – Jag kunde se det mordiska raseriet i deras ögon. De skulle döda oss, säger en soldat till Jerusalem Post. De kallar honom S; soldaten som deltog i den israeliska bordningen av Mavi Marmara natten till måndag. ”Mordiska legosoldater” Han tycker att många frågor har lämnats obesvarade gällande den ödesdigra natten och beskriver fartygsdäcket som han bordade som ”ett slagfält fyllt av mordiska legosoldater”. – Så fort jag kom ombord attackerades jag omedelbart av människor med slagträn, yxor och järnrör. De var utan tvekan terrorister. Jag kunde se det mordiska raseriet i deras ögon. De skulle döda oss, säger ”S” till Jerusalem Post. Dödade sex Han berättar vidare att tre av hans överordnade, som kommit ombord strax innan, låg skadade. Två hade skottsår och en ett sår i huvudet, orsakat av något slags tillhygge. Han berättar för tidningen att han och hans kamrater försökte han skydda de skadade – samtidgt som de, enligt honom, utsattes för beskjutning av vapen som aktivisterna tagit ifrån dom skadade israelerna. Då började S döda. – Vi hade inget val, säger han till Jerusalem Post. Av de nio personerna som dödades under natten sköt S sex stycken. – S gjorde ett fantastiskt jobb, säger en av hans överordnade, ”T”, Stager ur Aftonbladet idag, Kan va nyttigt att höra soldaternas uppfattning ochså................. | |
| micro113 | 2010-06-06 15:09 | |
![]() | Sporten4 *asgarv* Jag tror vi lägger ner den diskussionen för din skull faktiskt stefanpbb Du förstår väl själv att det där vittnesmålet inte ens är värt en kommentar. Han utövar alltså prickskytte på en framrusande folkmassa, och dessutom hinner han hålla räkningen på hur många just han dödar samtidigt som han står mitt i smeten med sina sårade kamrater. Jag trodde inte det fanns så blåsta svenskar som det du nu ger uttryck för. Om de säger att båten var atombestyckad kommer ni att tro det också? | |
| micro113 | 2010-06-06 15:11 | |
![]() | Icke att förglömma... de rusar dessutom emot honom med nacke och rygg vänt åt hans håll. Det är en bedrift det. | |
| DennisPlz | 2010-06-06 16:34 | |
![]() | www.youtube.com/watc...KU cv452KbU | |
| stefanpbb | 2010-06-06 18:40 | |
![]() | micro13 Din värld är väldigt enögd Klart det inte är ngn ide att diskutera när man som du inte acepterar att det finns andra uppfattningar om det skedda.Tillmälen som blåst tycker jag du ska hålla i ditt privatliv och inte i en diskution med folk du inte känner.Men det är typiskt så fort man har en annan åsikt änn din och dina gelikars så vill ni idiotstämpla oss andra. | |
| stefanpbb | 2010-06-06 18:40 | |
![]() | Förstår inte varför ni klagar så på det som hände.IHH som organiserade och finanserade konvojen har ju uttryckt sin glädje över det som skedde och kallar det deras största propaganda seger.Även skribenten "bove" ger i en annan tråd utryck för liknane tankebanor. | |
| micro113 | 2010-06-06 18:52 | |
![]() | stefanpbb Det är väl knappast någon som uttryckt sin glädje över nio människors död. Du är otroligt fånig som försöker vända det till det. Att opinionen vänt och att andra länder äntligen sätter press på Israel är väl däremot något att uttrycka glädje över, så varför skulle de inte göra det. | |
| stefanpbb | 2010-06-06 19:05 | |
![]() | micro Visst har IHH gort det.Häller du inte koll på dem du så ivrigt försvarar ? Är det ngt slags fel på dig när du hela tiden försöker håna och nedvärdera dom som har enn annan uppfattning än dig ? | |
| stefanpbb | 2010-06-06 19:08 | |
![]() | IHH:s egna uttalanden tyder på att man hade hoppats på att israelerna skulle låta sig provoceras till okontrollerat övervåld som ledde till dödade och sårade aktivister. Taget ur DN. | |
| micro113 | 2010-06-07 09:07 | |
![]() | stefanpbb Om man tar något från en källa så brukar man länka dit, på så vis kan de som läser se det tagna i ett sammanhang och själva få bilda sig en uppfattning om vilken tilltro de ska sätta till det som som sägs. Fast du kanske redan är medveten om detta och därför avstår från att länka, vad vet jag. | |
| bove | 2010-06-07 10:21 | |
![]() | Noam Chomsky om attacken: www.commondreams.org...10 /06/02-8 | |