Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade23
Mobilspel
Pågående19 167

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stefanpbb2010-06-03 20:42
Antal inlägg: 565

Måns Återigen och förhppningvis sista gången Jag svarade på ett inlägg där det var relevant med citat ur koranen tilloch med efterfrågades .Ska du reta upp dig på ngn så gör det på den som ställde frågan.Jag har inte ställt bibeln och koranen emot varandra.Måns, ta reda på vad inläggen handlar om innan du svarar ! Det börjar likna sandlådenivå på dina inlägg .

Måns_E2010-06-03 20:48
Antal inlägg: 12048

stefanpbb, nej men du försvarade Witchgames uttalande "För övrigt har du inte tänkt på vad palestina-sjalen representerar då den bärs av muslimska araber som enligt koranen tycker det är okej att förtrycka sina kvinnor." Genom att posta citat ur Koranen tagna ur sitt sammanhang.

Så då är det väl i a f inte allt för ologiskt att dra slutsatsen att även du står bakom det? Eller varför var du tvungen att leta upp några citat från Koranen?

stefanpbb2010-06-03 20:54

Som svar på dina fråga :Jag letade upp citat ur koranen för att det efterfrågades,Vad är det du inte förstår ?

Tunnelbanan82010-06-03 20:54
Antal inlägg: 126

Stefanpbb, en fråga. Tror du att majoriteten av muslimer slår sina fruar och trycker ner dem?

stefanpbb2010-06-03 20:56

Jag har ingen aning om vad vare sig ateister ,muslimer, kristna eller andra gör med sina partners .Har du ?

Måns_E2010-06-03 20:58

1. På vilket sätt detta skulle bevisa att kvinnor som bär palestinasjal skulle behandlas på ett otillständigt sätt i muslimska länder.
2. Vad det har med trådämnet att göra

Måns_E2010-06-03 20:59

Det blev lite fel

Jag menar naturligtvis

1. På vilket sätt detta skulle bevisa att kvinnor skulle behandlas otillständigt av personer som bär palestina sjal.

Tunnelbanan82010-06-03 21:02

Stefanpbb, nä, jag har inte direkt insyn vad folk gör med sina partners. Det jag undrade från början var varför nån skrev som hon gjorde angående vad koranen säger etc. Det står tillrättavisa i absolut sista hand (inte för jag säger det är ok, för det tycker jag absolut inte) och gör det isåfall med nåt som är som en fjäder/swak (liten pinne som används för att göra tänder vita).

Tunnelbanan82010-06-03 21:04

Palestinasjalen har olika betydelse. Här i Sverige och säkerligen i andra delar av Europa är det nu en modegrej. Och då är det helt ok. Samma sak om man bär slöja av modeskäl, då är det ok. Men så fort man har det som muslim, då är man förtryckt etc.

Jag har alltid använt äkta palestinasjalar (från palestinagrupperna) för att visa mitt stöd för alla bröder och systrar som far illa i Palestina. En dag kommer de få upprättelse, om gud vill.

MissMurrig2010-06-03 21:46
Antal inlägg: 14

Kommer att köpa mer Israelsika produkter. Det iraeliska folket har inte gjort något fel. Och även Palestinier jobbar på ställen där de odlar och gör "israeliska" produkter.. så bojkotta Israel och du bojkottar även Palestinier.
Men det med båten, tycker inte de gjorde helt fel... Ni som bara läser en massa Palestina-propaganda, sök på Pallywood på youtube.. Riktigt bra skådisar dessa Palestinier och Hamas *ironi*

anneli72 - Ej medlem längre2010-06-03 21:50
Antal inlägg: 11612

I sommar är det Palestinasjalen som är på.

helt klart.

MissMurrig2010-06-03 22:31

www.youtube.com/watc...TR g74Gn_Nc

www.youtube.com/watc...r_ embedded

www.youtube.com/watc...L8 ANySuSuk

Sotfinger2010-06-03 22:38
Antal inlägg: 22361

Vad man än tycker om Israel, Palestina, Gaza eller Hamas så kommer man inte ifrån att det bryter mot internationell rätt att kapa fartyg på internationellt vatten.
Det är märkligt att så fort man kritiserar nåt som Isael gör, så får man höra att man är antisemit.

Måns_E2010-06-03 22:48

Missmurrig; På internationellt vatten har man all rätt att skydda sitt fartyg mot inkräktare, så jag kan inte se något fel.

När man dessutom betänker att Israel har stört ut all radiokommunikation, och det dessutom bara är deras propaganda som kablas ut så skall man nog inte vara allt för säker över händelseförloppet överhuvudtaget, trots några filmer på YouTube.

blame me2010-06-03 22:53
Antal inlägg: 82

Jag vill inte ändra ändra trådens ämne men jag aser att trådes ämne redan är ändrat så: Skulle folk kunna tänka sig att åka med på ship to gaza?

blame me2010-06-03 22:55

fett me skit i tangentbordet..

MissMurrig2010-06-03 22:56

Men det är inte olagligt att kontrollera ett skepp som bryter mot en blockad, och den blockaden är helt laglig då Israel och Hamas är i väpnsd krig mot varandra. Klart de vill kolla om det är vapen som skickas till Hamas eller bara mat. Vilket är anledningen till att de bordade skeppen med elpistoler och gummikulor.. Men när De ombord slår ner militären med järnrör, bryter deras ben och kastar dem överbord, så är det väl inte konstigt att man öppnar eld? Det hade ju inte hänt om de hade lyssnat till varningarna och låtit dem kolla båten. Verkar ju väldigt misstänksamt att ignorera Israels begäran. Jag tror nästan att de som skickat skeppen och Hamas hoppades på detta, då får de ju mer sympati från omvärlden... Bara för att de älskar att visa upp sina döda kroppar och folk som spelar döda, och Israel väljer att respektera sina döda och inte skicka ut filmer på dem överallt, betyder inte att Israel inte har förlorat oskyldiga precis som Palestinier.

blame me2010-06-03 22:58

inte på internationellt vatten

blame me2010-06-03 22:59

alla vet att israeliska militäre fifflar med gummikulorna...

MissMurrig2010-06-03 23:01

Palestinierna riktar in sig medvetet mot Israeliska civila, medan Israel inte gör det mot Palestinierna. Det verkar ingen se eller bry dig om.

Vi har sett det med egna ögon i vår familj, hur många av er som står och demonstrerar och spyr galla över Israel har någon personlig erfarenhet av konflikten? Ser människor som inte har varit i israel/palestina, eller känner någon därifrån, gå runt med "Bojkotta Israel" knappar på sig.. vad är det liksom... Varför är denna konflikt så mycket mer spännande än andra i världen? Men jag antar att just nu är det "inne" att hata israel och lägga sig i den konflikten. Trots att det är MÅNGA i världen som har det värre än de i Gaza. Min svägerska firade jul och nyår där förra året, hon kom in och ut levande. De hade mat och fest där. De svalt inte! Men hon måste haft tur.. kom väl precis när de hade smugglat in mat i sna tunnlar... har hört att det är enda sättet för dem att få mat där, av en person i ett annat forum som visste sååå mycket om allt där. jo jo.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?