Spelrum
Giraffen23
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 201

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2010-06-24 21:55
Antal inlägg: 2239

Exempelvis,

Apanaget till kungahuset
ca 50 mkr
Varav minst 30 mkr stannar inom den egna ekonomin. PR-värde och turistinkomster borträknade.

Nettobetalningar till EU-organisationen, fungerar som bistånd till sydeuropa
30 000 mkr. Hela beloppet försvinner ur vår ekonomi, pengar som greker använt för att kunna pensionera sig 10 år innan oss.

U-landsbistånd
30 000 mkr, varav många fler miljoner än vad kungen kostar går till världens rikaste länder såsom Ryssland och Kina.

Vilket av ovanstående har vi någon som helst behållning av?

Stenknäck2010-06-24 23:03
Antal inlägg: 430

Bröllopet var dyrt och istället så kunde man ju ge lite mer pengar till de som har tjusiga villor på Djursholm etc......eller?? Jag tror faktiskt Viktoria och Daniel tillför mer till svensk ekonomi än många andra gör. Hon är faktiskt genuint intresserad av de klassiska intressena som rika har dvs välgörenhet - hon stöder ju nån fond för de som har dyslexi och hde som har dyslexi har oftast en stor konstnärlig ådra.

Sportsman782010-06-24 23:15
Antal inlägg: 258

eh va?

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-25 00:04
Antal inlägg: 3451

Jag är otroligt nyfiken på att se de där siffrorna som hela tiden tas upp, kungahuset ger si och så mycket i turism/buisness.
Jag kommer ihåg när Stockholm blev kulturhuvudstad, det var väldigt mycket snack om vilka pengar det skulle omsätta. Tror inte det finns en krog/hotellägare som kommer ihåg det året.
Jag satt och titta lite på vilka kungahus som besökte Daniels och Victorias kalas, och jag måste säga att det var få av dessa kungligheter som jag kände igen (förutom norden) inte ens det Engelska kungahuset orka åka över.
Vad jag har hört från kolleger så har beläggning på Stockholms hotell inte skjutit i höjden.
Förmodligen så är vårt kungahus lika hett i världen som Greklands, eller kansske inte ens det då Grekland har en viss historisk tyngd som kanske Sverige saknar.

med2010-06-25 00:06
Antal inlägg: 1164

Det var det värt!!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?