Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade37
Mobilspel
Pågående18 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lycopersicon2010-08-10 22:14
Antal inlägg: 355

Väldigt mycket smileysar i munsterfrass inlägg. Vad är det som är så himla kul egentligen?

bujum2010-08-11 00:09
Antal inlägg: 1750

Flyger ofta på långresor och har vid några tillfällen blivit väldigt störd av barn som sparkat i stolsryggen och som skrikit. När man sitter på ett flygplan 14-15 timmar efter att man dessutom kört bil 4 timmar till flygplatsen så blir det ibland så att man är gråtfärdig om man inte får ha det något så när lugnt. Om också hälsan är lite skral så blir det ännu värre.
Nu flyger jag aldrig charter (20 år sedan sist) och det är bra mycket bättre service på KLM,Air France och de andra stora bolagen. Det händer att de flyttar om barnfamiljer så att barnen kan ha glädje av varandra och äldre människor kan få lugn och ro.
På reguljärflygen så är det ju en mycket stor andel resande som inte är turister utan använder sin tid till att arbeta.
Jag tycker att en del av flygplanet ska förbehållas barnfamiljer och att det ska kunna användas en ljudisolerande skiljevägg om det behövs. Egentligen borde det finnas fler skiljeväggar i ett plan så att de kunde tas i bruk vid behov men bara då. Nu pratar jag inte om business class.
Att man störs av ungar och ansvarslösa (ibland) föräldrar får man nog räkna med på charterresor. Dessa resor lockar ju tyvärr fram det värsta hos vissa redan i flyget och förutom barnen så finns ju en del fyllon också. Skulle nog vara ok med barnfria avgångar för dem som önskar det på charterresor tycker åtminstone jag.
På reguljärflygen har jag faktiskt aldrig upplevt besvärande fylla.
Måste tillägga att jag själv är fembarnsmor och dessutom mormor till 7, men tycker det kan bli för mycket ibland....

regression2010-08-11 00:14
Antal inlägg: 1563

Jag råkade ut för två mardrömsungar (engelsmän, så klart) på väg hem från Dar-es-Salam av alla ställen.

munsterfrass2010-08-11 03:35
Antal inlägg: 147

Jag försöker bara förmedla att jag alltid är glad i alla väder , och gärna flyger med barn (numera inte mina egna då de är vuxna barn) för att jag tycker att det är förbaskat kul med människor både stora och små :) ... :) :) :) :) :) ;) ...

hallbacka2010-08-11 05:44
Antal inlägg: 113

Förbjud barn! Eller?

munsterfrass2010-08-11 14:02

Nazi-Tyskland-varning igen , först fick Judarna judarna inte sitta i samma vagn på "spårvagnen" , sedan fick de inte sitta på samma restaurang , sedan fick de inte driva affärsverksamhet , senare fick de inte leva :) ... så vi börjar så smått på samma vis :) .. på vissa "vagnar" får inga barn finna , för de stör , precis som judarna störde ? , sedan kör vi på med det andra allt eftersom , fast barn brukar väl kanske inte bedriva affärsverksamhet , men vi kanske ska ha varannat dagis barnfritt ?! :) ..

slånbär2010-08-11 14:21
Antal inlägg: 5539

Munsterfrass-ge dig nu!! Hur vill du göra med allt annat i samhället som är ålderssegregerat? Ska du kräva att få bo i ett +55 boende med fembarn också? Fördet handlar inte om att förbjuda någon att resa utna bara om att kunna erbjuda dom som vill ett annat alternativ. Om det fanns flygresor med bamseklubbså tror jag att många barnfamiljer skulle välja det alternativet då dom skulle veta att ungarna hade att göra under hela resan istället för att dom skulle ha tråkigt hela vägen till Thailand. Precis som vissa skulle välja att resa utan att bli störda av barnen. Ingen har nog tänkt att sättadom i läger för den sakens skull. Löjligtr jämförelse.

bujum2010-08-11 14:37
Antal inlägg: 1750

Som jag tidigare sa så är jag mor till 5 och de är nu vuxna. När jag var yngre och hade småbarn hände det att jag för att orka med vardagen behövde koppla av från allt barnskrik och stoj och lek. Livet är inte bara solsida för de flesta och alla (utom munsterfrass och vissa andra) har ibland behov för att slappna av. Man kanske förutom barnen och hemmet också har heltidsarbete eller studier eller tom både och.
DÄrför tycker jag det är ett bra förslag när det gäller chartertrafiken för det är ju trots allt den trafiken som de flesta nyttjar.
Reguljärtrafiken är något annat redan nu då de ger en mycket bättre service, men som sagt på långflygningar hade det varit bra även där med fler avgränsningar inom planet för att alla ska ha en bättre chans att få sina behov tillgodosedda.

le-lou2010-08-11 14:38
Antal inlägg: 17500

jag får lov att hålla med slånbär - varför denna mani med att dra upp koncentrationsläger, jag tycker det är en skymf mot dem som faktiskt har anknytning ditåt att du ens kan med att sitta och tala om det i samma ordalag som barnfria flyg.

LisaLong2010-08-11 16:41
Antal inlägg: 2725

munsterfrass men snälla du, nu får du väl allt hålla isär begreppen. Det är väl INGEN som säger att vi ska FÖRBJUDA barn att resa.

LisaLong2010-08-11 16:44

le-lou bra sagt.

munsterfrass sen bara för att du gillar människor i alla storlekar och åldrar samt att du alltid är glad betyder det inte att alla människor är som du. Har du aldrig haft ett altenativ i ditt liv? Alltså haft en eller flera saker att välja på?

bj-olle2010-08-11 17:05
Antal inlägg: 3350

judarna fick inte sitta i samma vagn? de hade ju hela tåg för sig själva!

Granis1232010-08-11 17:24
Antal inlägg: 46

bj-olle - munsterfrass 10 - 0

LisaLong2010-08-11 21:16

hemskt men sant
bj-olle - musterfrass 20 - 0

Hon kanske blandar ihop det som var under slaveriet

munsterfrass2010-08-11 22:47

Jag blandar inte ihop någonting :) .. Jag ogillar segregation i alla former , kulturell eller ålder spelar ingen roll .. Jag har levt många år utomlands i länder där man aldrig ens skulle komma på tanken att stänga barn ute från sociala aktiviteter (har inget behov av att göra det heller ) :) .. Och ditt påstående att de fick ett helt tåg för sig själva är djupt kränkande , eftersom du borde veta vilken sorts tåg det rörde sig om , men du kanske är så oskolad att jag ska låta det passera .. och alternativ där man stänger ute någon alls vill jag inte ha , utsätter jag mig inte får , jag kallar det I-landsproblem med stort I .. skämmes !!

munsterfrass2010-08-11 22:53

Allt börjar alltid i liten skala och växer sig större , det är bara att titta historiskt , och om mina paralleller är något förslagna , så är det mitt sätt att påvisa "galenskapen" i rädslan och oförmågan att koppla av i sig själv :) ... De människor som väljer "barnfria" flyg tror jag kommer att reta sig på något annat rätt snart :) .. den fulla mannen bredvid , snarktanten eller tonåringen som har för hög musik i IPODEN ... sök frid i dig själv så kan du nog hitta tystnad omkring dig oavsett världen runt omkring och de störningsmoment livet alltid erbjuder ..

blue_moon2010-08-11 22:54
Antal inlägg: 9713

*suck*
Att du orkar hålla på så där

munsterfrass2010-08-11 22:58

:) ... att du orkar läsa ! :)

-Katarina2010-08-11 23:01
Antal inlägg: 30

:),:),:),;)!....?

Pseudonymf2010-08-12 08:39
Antal inlägg: 8282

Kan vi inte ha en tråd där vissa inte får vistas i? Eller låta dem ha en egen avdelning?

För att vara lite allvarlig tycker jag att det är ett bra förslag att erbjuda ett barnfritt flyg för dem som inte vill resa eller åka med barn runtom sig. Själv är jag glad att man inte får röka på flyg för då skulle jag avlida på studs.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?