Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2011-08-16 01:09 | |
![]() | Nej, men resonemanget. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-16 01:12 | |
![]() | Verkligen inte samma sak. | |
| mjangsan | 2011-08-16 01:14 | |
![]() | Är man fet så betyder det inte att man är en kass föräldrer Apbur, men är man en drogpåverkad förälder så är man definitivt en kass sådan. Så att dra de liknelserna är att överdriva en smula, tycker jag. | |
| Tjattefackap | 2011-08-16 01:16 | |
![]() | Hur menar du nu apbur? | |
| apbur | 2011-08-16 01:25 | |
![]() | Det finns flera argument för att droger ska vara förbjudet men ett av de vanligaste är att det är farligt för individen själv. Om det är vår ensak hur vi behandlar våra kroppar så borde det gälla allt. Att leva ohälsosamt är väl alltid något dåligt för människor som är beroende av en såsom barn. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-16 01:29 | |
![]() | Jaså, jag trodde det var för att man inte är sig själv på droger och därför är en fara för andra. | |
| Guldplate | 2011-08-16 01:31 | |
![]() | Apbur: Att det finns fler argument för att droger ska vara förbjudet är anledningen till att ditt argumenterande faller. Frågar du runt bland folk så är säkert hälsofaktorn ett av de vanligaste argumenten men dom har säkert fler än så, när det kommer till förbudet mot droger. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-16 01:31 | |
![]() | helt ok för mig om folk vill väga 100,200,300 kg och det är den personens ensak bara jag inte väger så mycket | |
| Tjattefackap | 2011-08-16 01:34 | |
![]() | Berendeframkallande droger som dessutom är svinigt dyra leder nog till en hel del mer skit än att just bara individen skadar sig själv. En matfrossande "tjockis" går knappast ut och rånar,stjäl och lever rövare för att få tag i dagens chipspåse. | |
| apbur | 2011-08-16 01:40 | |
![]() | Nej, inget har fallit. Inte förrän Delicious börjar argumentera. Än så länge har hon bara kommit fram till att det ska vara förbjudet att inte vara sig själv för då kan man bli farlig. metal, varför tror du drogerna är så dyra då? Det kan ju snarare användas som ett argument mot drogförbud. | |
| Guldplate | 2011-08-16 01:41 | |
![]() | Personligen gillar jag uträkningar som BMI när det kommer till vikt. Folk må vara kritiska till det och hävda att den inte är 100procentig och att muskler väger mer än fett. Fast när man väl kommer upp i en sån muskelmassa, att det är den som gör att man överstiger gränsvärdena för normalvikt inom BMI, då vet man om att man är tränad och har koll på hur hälsosamt ens vikt är. Exempelvis så sa en tjej jag känner att jag fick tänka på att hon tränar väldigt mycket när jag skulle räkna ut hennes BMI. Det krävdes dock att hon la på sig 11 kilo i rena muskler innan hon kom upp till övre gränsen för normalvikt. Så det krävs en del innan musklerna förstör resultatet av BMI. | |
| apbur | 2011-08-16 01:42 | |
![]() | Hur som helst, "min kropp är min ensak" är inget man ska slänga ur sig ogenomtänkt. | |
| Guldplate | 2011-08-16 01:48 | |
![]() | Apbur: Det kanske jag kan hålla med om. Att "Hur som helst, "min kropp är min ensak" är inget man ska slänga ur sig ogenomtänkt." Fast att använda att likna det vid att man borde vara för legalisering av droger är lite väl drastiskt. För som du själv säger så är argumenten flera till att vilja förbjuda droger än bara hälsofaktorn. | |
| apbur | 2011-08-16 01:51 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt heller kritiken mot BMI. Det används som ett redskap på ett förhoppningsvis förnuftigt sätt. Jag tror inte att ett muskelpaket blir tvångsinlagd och satt på diet för att han eller hon får ett högt BMI. Vem skadar det tänker man sig? Och hur? | |
| Tjattefackap | 2011-08-16 01:53 | |
![]() | Jag tror inte priset skulle sjunka så värst mycket även om tex heroin blev lagligt. Med nåt så beroendeframkallande som heroin så kan man ta vilket pris man vill så fort man har fått nån på kroken. Men det här är ingen knarktråd så vi får ta den diskussionen nån annanstans;) Klart att "min kropp är min ensak". Sen att andra känner ett visst behov av att hinta om diet eller motion när folk börjar bli alltför feta eller spinkiga är även det en självklarhet. Man vill ju inte se folk ta livet av sig långsamt. | |
| Guldplate | 2011-08-16 01:59 | |
![]() | Metal: Ohälsosamt leverne påverkar inte bara en själv. Förutom ökade kostnader för samhället så drabbar det nära och kära till en själv. Hur många feta föräldrar har inte överviktiga barn? Det beror mer på miljön de växer upp i än att det ska vara några genetiska arvsanlag. I ett sånt läge så gäller inte riktigt "min kropp är min ensak". Din kropp går i arv... | |
| Tjattefackap | 2011-08-16 02:13 | |
![]() | Det är klart det drabbar andra men det är fortfarande upp till en själv att bestämma hur man vill leva. Skaffar man barn så hoppas jag att man har tillräckligt mycket vett att inte dra in dem i samma situation som en själv, utan ta lärdom av sin egen hälsa och ge ungarna vettig kost osv. Att det ger ökade kostnader för samhället är inget jag själv skulle bry mig direkt mycket om ifall jag var i den sitsen. Tänkte man enbart på samhällets bästa så skulle man knappt kunna göra nåt alls. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-16 03:12 | |
![]() | Är ni seriösa? Så som ni resonerar borde vi avliva alla som inte är perfekta. Helt sjukt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-16 03:13 | |
![]() | (Guldplate och apbur) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-16 03:16 | |
![]() | Ditt resonemang föll redan när du jämförde mat med droger, apbur. Förstår du inte varför får jag beklaga. | |