Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2011-12-13 21:19 | |
![]() | Själv så tycker jag att det är gott att röka någon gång ibland. Nu har jag valt att inte röka varje dag, vecka eller månad ens. Jag lever tillräckligt osunt ändå, och rökning är ju knappast nyttigt för kroppen i längden (vilket ju alla rökare vet). Men det är klart att det tillför något, annars så hade i a f inte jag valt att röka någon gång emellanåt. Nåja, jag skulle ju sluta att skriva i den här tråden, men kunde uppenbarligen inte låta bli ändå :) | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:19 | |
![]() | Och jag slutade väl antagligen för att det är äckligt och ohälsosamt. | |
mrsmaggart | 2011-12-13 21:21 | |
![]() | Det värsta med rökningen är alla fimpar som slängs överallt. I somras brann en radhuslänga nästan ner till grunden pga att någon slängde iväg en glödande fimp. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:23 | |
![]() | Jag kan gå med på att rökning kan ge en känsla av avkoppling och social gemenskap i vissa fall, men det finns ju inget i själva cigaretten som skapar detta. Det är ju bara hur den har kommit att fungera rent socialt. | |
le-lou | 2011-12-13 21:23 | |
![]() | Men jag kunde inte sova med öppet fönster heller förrut? Det lät för jävligt mot trafiken och folk som gick på trottoaren och snackade och hade sig. Jag var så arg så arg. Rökning är skitgott väl valda tillfällen för övrigt, jag kan gå omkring och verkligen sukta efter en cigg då och då. Särskilt om nån bjuder på öl och jag känner mig manad att klunka. Det är inte vettigt att dricka sprit och öl tycker jag, därför ska det förbjudas. | |
Måns_E | 2011-12-13 21:25 | |
![]() | Jag håller inte med. I a f inte för egen del. Precis som man kan njuta av en fin calvados så kan man njuta av en cigarr. Precis som man kan uppskatta en kall öl så kan i a f jag uppskatta en cigarett. Till och med i min ensamhet. | |
le-lou | 2011-12-13 21:26 | |
![]() | (om det inte framgick så var det ironiskt menat... med att förbjuda alkohol bara för att jag ogillar det... ). Eller inte. Vem vet. | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:27 | |
![]() | Uppmanar alla rökare att ha en liten plåtburk i fickan att stoppa fimpar i. Jag har alltid det numera (har inte alltid varit så), men köp INTE cigbuster, den är kass. Tanken är bra, man ska stoppa ned fimpen i ett hål i en burk, så att den släcks automatiskt, därefter trycker man ned fimpen med nästa. Det fungerar inte, vi har varsin som vi svär över. Fimpen går inte att trycka ned med nästa. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:30 | |
![]() | Fast om alla hade rökt för att njuta så tror jag inte problemet hade blivit så stort att man får för sig att lagstifta dock. Jag vet inte, men jag misstänker att majoriteten av de som röker gör det på grund av ett beroende och inte för att det är gott. Vad tror du, Måns? | |
le-lou | 2011-12-13 21:33 | |
![]() | arbetslinjen, jag tror det är en kombination. folk röker ju ..inte för att det är äckligt. Det är äckligt endast för den som inte röker, röker man så njuter man av sin cigarett. Men man kan inte bara tala om beroende. | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 21:35 | |
![]() | Jag är rädd för strålning från mobiltelefoner svt.se/svt/jsp/Cross...p; a=128642 | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:36 | |
![]() | le-lou, Du försökte göra dig rolig över mitt inlägg för att jag kan röka ibland men ändå tycka att det är äckligt? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:37 | |
![]() | Sluta komma med massa löjliga argument istället. Sida 10 och folk börjar erkänna att de gillar att röka. End of story. | |
lillalaban - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:40 | |
![]() | Jag tror det blir bra att förbjuda rökning på balkonger, det finns ju många allergiker och en del luftintag tar in röken. | |
Måns_E | 2011-12-13 21:47 | |
![]() | arbetslinjen, jag tror inget alls. Eller jag tror rättare sagt att folk röker av alla möjliga orsaker. Det tycker jag dock inte har så mycket med principfrågan att göra. Och den handlar om vad jag får göra på min balkong i det här fallet. Att folk stör sig på det ena och det andra är inte något argument. Själv så stör jag mig exempelvis på skrikande barn i trappuppgångar och matos från mat som jag aldrig skulle vilja äta. Men inser att det vore fel att förbjuda för det, man får liksom anpassa sig och inse att bo i lägenhet innebär att man inte precis kan få det som man vill alla gånger. I så fall så är det bättre att bosätta sig någonstans där man inte har några grannar ö h t. | |
nyckelpigan_ | 2011-12-13 21:49 | |
![]() | Håller fullständigt med Måns! | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:50 | |
![]() | Varför gå ut på balkongen och röka om ni nu tycker att röken är så väldoftande och ofarlig? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:50 | |
![]() | Man får väl stå för sanering annars om man hyr? :) | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-13 21:53 | |
![]() | Varför sanera något som är väldoftande och ofarligt? | |
le-lou | 2011-12-13 21:54 | |
![]() | ress - har nån skrivit att röken är härlig och väldoftande ? Bara för att man gillar att laga mat, nog sätter man på fläkten iaf? | |