Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 098

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2012-02-02 19:49
Antal inlägg: 9699

Jag uppskattar inte er frånvaro i den här tråden.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-02-02 19:51
Antal inlägg: 31064

Tack, sötnos. Det var en fin komplimang. :)

recidivfara - Ej medlem längre2012-02-02 21:50
Antal inlägg: 2385

:)

mrperfect2012-02-02 21:53
Antal inlägg: 11437

Jag kommer ihåg texten på en skämtteckning ( av Gunilla ( någonting ) )
där den ensamna kvinnan i baren säger: G- Om inte någon nyper mig i rumpan snar tså går jag hem!

äggsmet - Ej medlem längre2012-02-02 21:56
Antal inlägg: 285

Där har vi det! Snubbarna fattade visst inte att det var ett skämt. De tog det som en uppmaning.

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-02 21:56
Antal inlägg: 37631

apbur,skitenkelt gå du på krogen klä av dig naken sätt dig på en stol på dansgolvet och låt alla kladda,lite får du väll tåla

apbur2012-02-02 22:06
Antal inlägg: 9699

Ursäkta? Vad har det med det jag skrivit om att göra?

recidivfara - Ej medlem längre2012-02-03 18:27

fy titti, tänk på jesus nu. och hur är det med läsförståelsen?

jag blir rent chockad när jag läser om hur man blivit kladdad på brösten ett tjugotal gånger, grppad i skrevet av städchefer etc. det har ta mig sjutton aldrig hänt mig. faktiskt har jag svårt att tro det.

sexuella övergrepp av renare karaktär har jag varit utsatt för iofs, särskilt som ung i puberteten. men att städchefen skulle gnida sitt kön mot mig skulle framkalla samma reaktion som om han smetade avföring på min dator. det händer bara inte och uppenbart har han drabbats av någonslags psykos. och tunnelbana åker jag inte längre men under de år ag gjorde det borde jag väl ha stött på ett patriarkaliskt svin som tvingat mig att se på när han runkar? om gnills statistik stämmer vill säga.

visst har män visat sin uppskattning på ett fysiskt sätt men då bara män som jag redan signalerat att jag skulle uppskatta det till. män som attraherat mig och det är inte många.

jag tror inte på de där historierna. känns som en kvinnogrej alla hänger på. nästan för att visa att minsann är attraktiva, och minsann förtryckta så klart. det alternativt apburs tes om att ni inte lyckats utveckla ett samspel med omgivningen.

recidivfara - Ej medlem längre2012-02-03 18:29

men att städchefen skulle gnida sitt kön mot mig är otänkbar och skulle framkalla...*

gnill2012-02-03 18:41
Antal inlägg: 1942

alltså inte för att just din åsikt har så stor betydelse, men lite förbannad blir jag av att du inte tror på mig. Nu är det inte fler här som velat dela sina erfarenheter, men i min bekantskapskrets är vi rätt många som har varit med om liknande saker.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-03 19:06
Antal inlägg: 4315

Det måste vara svårt att leva enbart utefter sina egna snäva referensramar och därmed misstro andra människors erfarenheter.
Stackars dig, recid.

nulltj - Ej medlem längre2012-02-03 19:09
Antal inlägg: 14052

Haha, ja jävlar.

äggsmet - Ej medlem längre2012-02-03 19:09

2012-02-03 18:27

Åjisses.
Visste först inte om jag skulle skratta eller gråta åt inlägget, men skratta blev det. Man kan ju inte göra annat egentligen.

Att skriva ett sånt där inlägg betyder att man antingen:
* är man
* alternativt en så ful kvinna så männen tar en omväg runt henne
* lever i någon märklig kokong och har alltså ingen kontakt med verkligheten
* finns några alternativ till, men dom hoppar jag över

Istället för att skriva ett sådant där svekfullt (mot sin egen grupp, kvinnorna) och löjligt inlägg så borde man istället debattera problemet seriöst (fast det är säkert för mycket att begära av somliga?).
För problemet finns och är dessutom alldeles för vanligt förekommande. Och det riktigt tråkiga är just att kränkningarna förekommer i situationer där man minst förväntar sig det. I helt vanliga vardagssituationer. Vilket i regel också innebär att man har "sänkt garden" och blir därmed också extra överrumplad.

Det stora flertalet av män är normala och vettiga (tack å lov), men det finns ändå ett alldeles för stort antal puckon som beter sig som svin. Tyvärr. Det är riktigt hemskt. Och svintaktigt beteende mot oss kan eller får aldrig accepteras. Fatta det.

recidivfara - Ej medlem längre2012-02-03 19:34

ok, gnill. det måste föranleda en hel del grubbleri över hur det kan komma sig att du utsätts för allt detta. jag hade legat sömnlös.

är det inte intressant att många andra kvinnor inte utsätts för detta? för mig är det mycket intressant att du med andra gör det. jag

vad gäller härskarteknik så som lilla gumman och din stackare stöter jag mest på det från kvinnor. kan knappt minnas en man som sagt så. kanske slemmige farbrorn då men det var länge sedan. en man som skulle uttrycka sig så skulle förlora i status, det är ett antiincitament som något.

själv tycker jag det är bisarrt snävt att alltid utgå från sig sin egen bild av sig själv som offer. och att slåss för att bilden ska bli den rätta, sanna och enda på "kvinnokollektivet" som man så gärna vill befästa.

och som apbur så klarsynt skrev så är det fullkomligt orimligt att allt man finner obehagligt blir andra människors skyldighet att se till att du inte tycker något är obehagligt. det är snävt och trångsynt om något.

vad gäller polisen så kan ju ingen uttala sig eg. kan ha varit ok, kan (mycket väl) ha varit fel.

recidivfara - Ej medlem längre2012-02-03 19:36

det är intressant att fulhet är ett av äggsmets snävt angivna alternativ till att jag inte hoppar på tåget "vi är så antastade":)

äggsmet - Ej medlem längre2012-02-03 19:41

Ja ja. Drevet har startats och den här gången är det tydligen gnill:s tur.
Mobbargäng! *ptfptfff*

arbetslinjen - Ej medlem längre2012-02-03 19:41
Antal inlägg: 1268

Under vilka omständigheter är det okej för en polis att daska någon på rumpan och säga "titta på matchen nu, [valfritt nedsättande tilltal]"?

Delicious - Ej medlem längre2012-02-03 19:42
Antal inlägg: 11661

Problemet kanske är att du säger att du har en annan upplevelse och alltså misstror alla kvinnor som säger sig blivit utsatta och skyller saken på dom istället, det är fel på ER. Samspel med omgivningen du ger exempel på eller?

Jöhnk2012-02-03 19:45
Antal inlägg: 181

Vad hade hänt om tjejen (skulle isf kunna varit jag) vänt sig om och dragit på honom en rak höger? Misshandelsåtal? Eller någon form av självförsvar?

recidivfara - Ej medlem längre2012-02-03 19:45

lilla gumman och stackare är naturligtvis härskarteknik om det riktas mot någon som ska sättas på plats, om inte det är en ömsesidig flirtig eller deltagande situation där den mottagande signalerat att den vill ta emot flirt eller deltagande. l

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?