Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 064 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-10 19:24 | |
![]() | För att du ogillar politiker? | |
| marmeladov22 | 2012-02-10 19:24 | |
![]() | b-bella var smart när hon blev tjenis med fredde då | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-02-10 19:24 | |
![]() | Visst är det så, Skblole, att lagen är lika för alla när både fattiga och rika förbjuds sova under bron? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-10 19:25 | |
![]() | Hoppas på att Bbella blir Freddes personliga assistent när han inte kan torka sig själv i baken längre. ;) | |
| marmeladov22 | 2012-02-10 19:27 | |
![]() | Äsch hon slickar ju den redan utan att få betalt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-10 19:35 | |
![]() | lol | |
| marmeladov22 | 2012-02-10 19:37 | |
![]() | it's funny because it's true | |
| slånbär | 2012-02-10 19:50 | |
![]() | Man säger att fler måste arbeta längre för att pengarna ska räcka men om det är så vilka jobb ska då ungdomarna få? Många i den generationen som nu är 50+ började jobba innan dom var 20 ,många redan i tonåren för att det var gott om arbeten men nu En del väljer att studera med lån och andra gör ingenting. Men dom bidrar ju heller inte med pengar på det sättet och heller inte till sin egen framtida pension. Så vilket är att föredra? Ungdomarna som har ork och bra fysik får möjlighet att börja arbeta redan tidigt och bidra eller dom som jobbat redan i runt 45 år och många gånger är fysiskt utslitna? För summa summarum så är ju 2+2 4 hur man än räknar. Om det finns tex 1000 jobb i ett samhälle och 200 av dom innehas av personer som är 65 år och redo att dra sig tillbaka (och verkligen vill det också) då kan ju 200 av samhällets ungdomar få dom jobben istället för att gå arbetslösa i tio år till och som följd flytta. För jobb blir det ju inte mer av som genom ett trollslag eller? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-10 20:01 | |
![]() | Vad jag förstår så ska vi ha unga människor i tunga yrken och när dessa är utslitna byter de jobb till kontorsnissar. Blir mycket mer kostnadseffektivt än att typ se över ny utrustning som förhindrar förslitningsskador eller annan typ av effektivisering som förhindrar att folk blir utbrända. | |
| marmeladov22 | 2012-02-10 20:01 | |
![]() | det är ren jävla lögn för att hålla folk sysselsatta och borta från att tänka själv. Den här Reinfeldt är rena nazi-förespråkaren. Vämjeligt | |
| marmeladov22 | 2012-02-10 20:05 | |
![]() | Höj lönerna inom vård och äldreomsorg rejält, så ska ni få se på arbetskraft. Det är beundransvärt de som jobbar på dessa poster. Själv är jag inte av det kalibret. | |
| marmeladov22 | 2012-02-10 20:05 | |
![]() | * den sorten då | |
| otaxam | 2012-02-11 00:11 | |
![]() | Vad jag menade var att det är lätt att bli bekväm. Detta var för ca 25 år sedan. Då var det lätt att få A-kassa och när dagarna var slut fick man som arbetslös gå nån kurs. Sedan fick man nya a-kassedagar. Om jag ser tillbaks på den tiden tycker jag inte att det var ok och absolut inget jag är stolt över, met är lätt att hamna i bekvämlighet när pengarna trillar in oavsett om man jobbar eller inte. För mig var det så i alla fall. Med det menar jag absolut inte att jag tycker det är ok att tvinga folk ut i arbetslivet när de inte kan p g a sjukdom och annat. | |
| Bohedarn | 2012-02-11 15:56 | |
![]() | Om moderaterna lyckas lura en massa människor att arbeta till 75 så kommer det att innebära att många av dom stackarna inte kommer att hinna utnyttja sina "pensionsmedel". Dessa återgår då till den allmänna pensionspotten, som då snarare kan innebära sänkta pensionsavgifter. Ska vi ha ett samhälle där dom välbärgade pensionerar sig vid 55 och sitter på krogen (krogmoms) eller i köpt hus i Spanien (utlandsskatt 13 %) medan många andra går och stretar på till 75 ?? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-02-11 17:46 | |
![]() | Pensionen delas väl upp på medellivslängden, så hur blir det någon skillnad mot i dag vad gäller huruvida man hinner nyttja sin pension? | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-02-11 20:41 | |
![]() | Skillnaden blir kanske 10 år? 75-65=10 | |
| Tornvy | 2012-02-11 21:27 | |
![]() | Vad vi ibland glömmer bort är att vi är sverige. Alla. Vad vi också glömmer bort är att pengar är som hav. Det finns inte mitt och ditt. Det finns tidvatten ibland...Då roffar vi alla det som roffas kan. Men det är vi som är sverige, det är dina och mina skattpengar. Och vi är en liten lort av den stora ekonomin. Vi kan ha åsikter om rätt och fel. Ekonomin skiter i det. Ekonomin bryr sig bara om plus och minus. Vill jag betala ut en sjuklön till en så måste nägon annan få mindre. Ska den största kullen någonsin pensionera sig samtidigt så fpr någon annan betala... Demokrati innebär att fatta smärtsamma beslut för individen men hållbara för våra barn. | |
| marmeladov22 | 2012-02-11 21:35 | |
![]() | jag förstår inte vad du vill säga Torgny | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-02-11 21:41 | |
![]() | Hon vill bara tala om att vi är i Sverige :) | |
| Tornvy | 2012-02-11 21:53 | |
![]() | Det, eller att ekonomin skiter i våra ställningstagande och fungerar som + och - ändå......Ekonomi är som hav. Ta från ena stället för att ge till det andra,men mängden är det samma. | |